۰

بخت‌آزمایی در فوتبال ایران؛ نوید روزهای خوش سیری چند؟

خوش خیالی و رویاپردازی عده‌ای، سودجویان را بر آن داشته در ازای پول، امیدهای توخالی بفروشند.
بخت‌آزمایی در فوتبال ایران؛ نوید روزهای خوش سیری چند؟
به گزارش سرویس ورزشي تفتان ما، در فوتبال ایران انواع و اقسام مشکل‌ها و ناهنجاری‌ها پیدا می‌شود. این مسائل مختص ایران نیست و در همه جای جهان یافت می‌شود با این حال انتظار می‌رود که بخشی از این مشکلات در ایران رخ ندهد.
 
هر کشوری که صاحب فوتبال است، نکات مثبت و منفی مخصوص به خود را در فوتبالش می‌بیند. مثلا در ایران پرتاب نارنجک در ورزشگاه‌ها امری متداول است و هرچند به شدت مورد نقد و مخالفت قرار می‌گیرد، بارها تکرار شده است. در عوض، شور و شوق تماشاگران – اگر به ورزشگاه بروند – نسبت به خیلی از کشورهای دیگر بیشتر است و همین نکته فوتبال باشگاهی و ملی ایران را دست کم در آسیا یک سر و گردن از سایر کشورها بالاتر برده است.
 
در میان همه خوب‌ها و بدهای دنیای فوتبال، شوربختانه در ایران پدیده زشت و ویرانگر شرط‌بندی و بخت‌آزمایی در سطح کلان دیده می‌شود. روزی نیست که اخبار یا حاشیه‌ای از این دست در بازی‌های لیگ – از لیگ برتر تا دسته‌های پایین‌تر – شنیده نشود.
 
چندی پیش فعالیت مجموعه‌ای در حوزه بخت‌آزمایی و پیش‌بینی نتایج فوتبال حاشیه‌های زیادی ایجاد کرد. دخالت و سهیم بودن افرادی از بدنه فوتبال ایران و دست‌ اندرکاران سابق آن در این مجموعه حساسیت‌ها را نسبت به آن بیشتر کرده است.
 
همان زمان مقامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صراحت اعلام کردند که این موسسه و مجموعه‌های مشابه آن مجوز فعالیت ندارند و باید کار و کاسبی‌شان را تعطیل کنند.
 
پس از آن که بحث‌ها علیه فعالیت این موسسه شدت گرفت، به ظاهر فعالیت آن کاهش یافت و کم کم تعطیل شد. می‌گوید به ظاهر چون تصور این موسسه فعال است و همچنان افرادی با آرزوی یک شبه پولدار شدن "تعرفه" های آن را پر می‌کنند و به امید ثروتمند شدن نتیجه بازی‌های فوتبال را دنبال می‌کنند.
 
آنچه این موسسه و سایر مجموعه‌های مشابه انجام می‌دهند نه نوید ثروت که نفیر محنت است؛ وقتی تفکر و تلاش جای خود را به توهم و ساده‌لوحی می‌دهد، فقط جیب سودجویانی از این دست پر می‌شود و پشیزی عادی خوش‌خیال‌ها نمی‌شود.
 
بخت‌آزمایی و خیال‌پردازی نتیجه‌ای جز تلف شدن وقت و آسیب‌های روانی شدید به بار نمی‌آورد. فردی که هر هفته به امید دستیابی به ثروت برگه‌های بی‌ارزشی را می‌خرد و سیاه می‌کند هم سرمایه اندک خود را هدر می‌دهد و هم دستش به جایی بند نمی‌شود. این افراد عاقبت هم ضرر مالی می‌کنند و هم آسیب معنوی می‌بینند.
 
هرچه شرکت کنندگان در این گونه بخت‌آزمایی‌های بیهوده خوش خیالند. برگزار کنندگان آن‌ها باهوش و فرصت طلبند. طمع همراه با حس نخوت و تنبلی برخی باعث شده که سودجویان با طرح مسائلی این چنین جیب آن‌ها را خالی کنند و نوید روزهای خوش را در ازای دریافت پول به آن‌ها بدهند؛ نویدی که امید می‌آورد اما عمر را بر باد می‌دهد.
 
انتهای پیام/ راه دانا
سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب: 429324
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *