۰

سیتی به دنبال نخستین حضور در یک‌چهارم نهایی / آیندهوون شگفتی‌ساز می‌شود؟

در حالی که منچسترسیتی به اولین حضورش در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان نزدیک است، اتلتیکو مادرید و آیندهوون از شانس یکسانی برای صعود به این مرحله برخوردارند.
سیتی به دنبال نخستین حضور در یک‌چهارم نهایی / آیندهوون شگفتی‌ساز می‌شود؟
به گزارش سرویس ورزشي تفتان ما، امشب دیدار های برگشت مرحله یک هشتم نهایی پیگیری می شود و دو تیم صعود کرده به مرحله بعد از میان اتلتیکو مادرید، آیندهوون، منچسترسیتی و دیناموکیف شناخته خواهند شد. تاکنون رئال مادرید، بنفیکا، ولفسبورگ و پاری سن ژرمن صعود کردند.
 
اتلتیکو مادرید - آیندهوون
آیندهوون پس ازشکست برابر اتلتیکو در فصل 09-2008، دوباره به مادرید سفر می‌کند. دیدار رفت در آیندهوون بدون گل به پایان رسید و اتلتیکو نتوانست از 10 نفره شدن این تیم بهره ببرد. نایب قهرمان سال 2014، اولین بازی خانگی اش را در این بازی‌ها واگذار کرد اما در بازی های بعد، این شکست را جبران کرد. آنها در چهار بازی رفت و برگشت مرحله حذفی، مغلوب تیم‌های هلندی شدند اما در بازی های خانگی عملکرد بهتری داشتند و از پنج بازی، چهار دیدار را با پیروزی پشت سر گذاشتند. قرمز و سفیدپوشان در 12 دیداری که در بازی رفت مساوی کردند، 10 بار پیروز شدند. یکی از این شکست ها برابر آژاکس هلند رقم خورده است.
 
 

آیندهوون اتلتیکو مادرید  
 
از طرفی آیندهوون پس از 9 سال، اولین حضورش را در این مرحله تجربه می کند. تیم هلندی در فصل 07-2006 مقابل لیورپول حذف شد. آنها در هیچ یک از دیدارهای خارج از خانه فصل جاری لیگ قهرمانان پیروز نشدند. امشب سیزدهمین رویایی خارج از خانه آیندهوون با تیم های اسپانیایی است. شاگردان فلیپ کوکو به دنبال اولین برد خود هستند. آنها برابر اسپانیایی ها چهار تساوی و هشت شکست را تجربه کردند. سفر این تیم به مادرید نیز با چهار شکست و یک تساوی همراه بوده است. آمار آیندهوون در بازی هایی که دیدار رفت را با تساوی پشت سر گذاشتند نیز بد است. سه پیروزی و 9 شکست در کارنامه‌شان به ثبت رسیده است. این در حالی است که در بازی های رفت بدون گل، سه پیروزی را ثبت کردند.
 
شاگردان دیگو سیمئونه پس از پیروزی سه بر صفر این هفته برابر دپورتیوو لاکرونیا، هشتمین بازی بدون شکست خود را در تمام رقابت ها به ثبت رساندند. آنتوان گریزمان در این بازی گلزنی کرد. این مهاجم فرانسوی پس از مدتی ناکامی در گلزنی، در چهار بازی آخرش دروازه حریفان را باز کرده است. اولیور تورس در معرض محرومیت قرار دارد. استفان ساویچ و تیاگو بازیکنان آسیب دیده قرمز و سفیدپوشان هستند.
 
رکورد 10 پیروزی پیاپی آیندهوون با تساوی در این هفته برابر هیرنوین شکسته شد. آخرین گلی که شاگردان فلیپ کوکو دریافت کردند، به چهار فوریه بازمی‌گردد. گواردادو و جفری از آیندهوون در خطر محرومیت قرار دارند. لوک دی‌یونگ پس از سه بازی غیبت به میادین بازمی‌گردد. همچنین پریرو به خاطر اخراج در دیدار رفت نمی تواند تیمش را همراهی کند.
 
 

آیندهوون اتلتیکو مادرید  
 
هر دو تیم با توجه به نتیجه دیدار رفت تقریبا شانس یکسانی برای صعود دارند اما اتلتیکو از حمایت هوادارانش برخوردار خواهد بود. همچنین آمار گلزنی شاگردان سیمئونه در هفته های اخیر بهتر شده است.
 
منچسترسیتی - دیناموکیف
منچسترسیتی با توجه به پیروزی سه بر یک خارج از خانه در دیدار رفت از موقعیت خیلی خوبی برای صعود برخوردار است و تیم دوم شهر منچستر می تواند برای اولین بار حضور در مرحله یک چهارم نهایی را تجربه کند. شاگردان مانوئل پیگرینی امشب میزبان دیناموکیفی هستند که تاکنون در انگلیس پیروز نشده است. سیتی به دنبال کسب سومین پیروزی پیاپی خانگی در این رقابت ها است. پیش از این، سویا و بوروسیا مونشن‌گلادباخ را با گل های دقایق آخر بازی، شکست داده بودند.
 
 

دیناموکیف منچسترسیتی  
 
در مقابل، دینامو امشب تلاش خواهد تا پس از سال 1999 برای اولین بار به دور یک چهارم نهایی صعود کند. آن زمان ربروف، سرمربی کنونی در آن تیم به عنوان مهاجم بازی می کرد. قهرمان فصل پیش اوکراین در دو بازی خارج از خانه مرحله گروهی این فصل پیروز شده است. آمار دینامو در بازی های خارج از خانه برابر تیم های انگلیسی دو تساوی و 11 شکست است. آنها تاکنون دو بار در بازی هایی که در دیدار رفت شکست خوردند را با صعود به مرحله بعد پشت سر گذاشتند اما 6 بار نیز حذف شدند.
 
سیتی در هشت بازی آخرش، چهار شکست را تجربه کرده است و در این هفته برابر نورویچ سیتی به تساوی بدون گل رسید. در پیروزی چهار بر صفر سیتی مقابل استون ویلا، سرخیو آگوئرو دو گل به ثمر رساند تا صد و بیست و هشتمین گلش را برای این تیم به ثبت برساند. او می تواند با گلزنی (دوگل) در این دیدار، در جمع 10 گلزن برتر تاریخ باشگاه قرار بگیرد.
 
 

دیناموکیف منچسترسیتی  
 
از طرفی دینامو هفت بازی لیگ را پس از شکست برابر شاختار با برد پشت سر گذاشته است. ویتالی بویالسکی، دنیلو سیلوا، نیکیتا کورزون و ریبالکا با دریافت یک کارت زرد دیگر از بازی بعد محروم خواهند شد. بازگشت آنتون به میادین پس از پشت سر گذاشتن محرومیتش خبر خوبی برای تیم اوکراینی است.
 
انتهای پیام/ راه دانا
سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب: 429325
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *