۰

۱۵۰۰ خوزستانی به مناطق محروم استان خدمات جهادی ارائه می‌دهند

۱۵۰۰ خوزستانی در قالب ۵۹ گروه جهادی در نوروز امسال به مناطق محروم خدمات ارائه می‌دهند.
۱۵۰۰ خوزستانی به مناطق محروم استان خدمات جهادی ارائه می‌دهند
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از رهیاب نیوز:«حضورتان در اردوهای جهادی خیلی خوب است. نگویید وقتمان تلف می‌شود؛ نه، بیشترین و بهترین استفاده از وقت همین است.... در اردوهای جهادی هم که در دورهٔ سال، چند
هفته‌ای انسان را مشغول می‌کند شرکت کنید.» این کلمات گوشه‌ای از بیانات مقام معظم رهبری درباره ارزش اردوهای جهادی است.
همه ساله جهادگران کشورمان در قالب اردوهای پزشکی، سازندگی، دانشجویی، فرهنگی و متفرقه برای خدمات به مناطق محروم کشور سفر می‌‎کنند و به همین دلیل هزاران نفر در مناطق محروم خوزستان به عنوان یکی از محروم‌ترین
استان‌های کشور حاضر می‌شوند و در بحث‌های عمرانی، بهداشتی، آموزشی و برداشت محصولات کمک می‌کنند.
 
در نوروز امسال ۷۱۰ نفر در قالب ۲۹ گروه جهادی زیر نظر بسیج سازندگی خوزستان به مناطق محروم استان سفر کردند و در ساخت مسجد، سرویس بهداشتی، ساخت خانه نیازمندان، آشپزخانه، تکمیل خانه، تعمیر مسجد، ساخت حمام،
رنگ آمیزی مدرسه و حوزه علمیه و کارهای فرهنگی کمک می‌کنند.
 
البته بانوان نیز امسال هم در این اقدام جهادی مانند گذشته حضوری موثر دارند و ۲۰ نفر از آن‌ها در قالب یک اردوی جهادی به روستای جریک مسجدسلیمان برای اموزش احکام و دروس آموزشی در این روستا مستقر می‌شوند.
این اردو‌ها در مناطق محروم باغملک، مسجدسلیمان، دزفول، شوش‌تر، ایذه، بهبهان، هندیجان، شوش، امیدیه، باوی، اندیمشک، رامهرمز، آبادان، آ؛ اجاری، حمیدیه، بندرامام خمینی (ره)، دشت آزادگان، اهواز و کارون برپا می‌‍شود.
اردوهای جهادی این ۲۹ گروه در مدت زمان ۳، ۴، ۵، ۶، ۷، ۸، ۱۰، ۱۳، ۱۴، ۱۸، ۲۰ و ۲۵ روزه برگزار می‌شود و ۲۰۵ نفر در قالب ۹ گروه جهادی سال نو را دور از خانواده خود و در مناطق محروم سپری می‌کنند.
احسان عابدین، مسئول گروه جهادی حضرت صالح در این باره می‌گوید: در گذشته هم کارهای جهادی را انجام دادیم اما این گروه مهرماه امسال تشکیل شد و نوروز امسال عازم چهارمین اردوی جهادی می‌شود.
وی می‌افزاید: این گروه ۲۰ نفره و متشکل از دانش آموزان، دانشجویان و متخصصان محلی است و هدف ما از این کار محرومیت زدایی در قالب یک اردوی سازندگی است.
مسئول گروه جهادی حضرت صالح عنوان می‌کند: زیباسازی دیوارهای شهر، تأمین امکانات مردم محروم و انجام تعمیرات ساختمان برخی از اقدامات جهادی ما بود.
به گزارش رهیاب، دانشجویان خوزستانی هم از قافله جهادی‌ها عقب نمانده‌اند و ۴۸۰ دانشجوی پسر و ۳۳۵ دانشجوی دختر نیز از این فرصت تعطیلات به شکل خوبی استفاده کردند و در مناطق محروم کارون، آبادان، ماهشهر، دزفول، شوش، باغملک، سوسنگرد، شادگان، حمیدیه، مسجدسلیمان، هویزه، ایذه، خرمشهر، اندیمشک و شعیبیه شوش‌تر کارهای جهادی در حوزه‌های عمرانی و فرهنگی انجام می‌دهند.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۳۴
کد مطلب: 429405
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *