۰

دانش‌آموزان جهادگر "بهار" را به "العوده" آوردند + تصاویر

خودسازی و تقویت باورها مهم ترین اهداف اردوهای جهادی است و به همین دلیل بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان حاضر در این اردوها مشتاق به ادامه آن هستند؛ بدون شک تخصصی کردن اهداف گروه‌های جهادی می‌تواند به موفقیت بیشتر اقدامات این اردوهای بیانجامد و همچنین در توانمند کردن مردم محروم بسیار موثر است.
دانش‌آموزان جهادگر "بهار" را به "العوده" آوردند + تصاویر
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، گروه جهادی "پیشگامان علم و خدمت" از استان قم به روستای العوده حمیدیه آمده‌اند تا با شستن غبار محرومیت از این روستا، زیبایی‌های آن را نمایان کنند. همه اعضایاین گروه جهادی، دانش آموز هستند.
  "العوده"، روستایی در 25 کیلومتری حمیدیه که جاده منتهی به آن شبیه جاده‌های شمالی کشور است و شباهت کمتری به خوزستان دارد. جاده‌ای با درختان سر به فلک کشیده که مانع تابیدن آفتاب داغ خوزستان بر مسافران می‌شود و عبور کرخه از سمت راست آن ضمن رونق بخشیدن به کشاورزی و دام پروری، زیبایی خاصی به این مسیر بخشیده است.

  در کنار این همه زیبایی و نعمت اما هنوز برخی از خانواده ها نتوانسته‌اند در جنگ با فقر پیروز شوند و می‌بایستی در خانه‌های محروم خود منتظر مردان جهادی باشند، آنها که در این روزهای خوش آب و هوا خوشی‌های مادی را رها کرده‌اند و در مناطق محروم به کمک همنوعان خود آمده بودند.   چند صد متر مانده به ورودی روستا صدای سرود و هیاهوی دنش آموزان گروه‌های جهادی به گوش می‌رسد که امسال به این روستای دور افتاده آمده‌اند تا جشن سال نو خود را با جهادی از نوع سازندگی آغاز کنند و خانه دار شدن محرومان، آنها را به وجد بیاورد.   محمد محسنی، دانش آموز 16 ساله قمی را در حالی دیدیم که مشغول بیل زدن بود. وی درباره حضورش در اردوی جهادی می‌گوید: از سال گذشته که رسانه‌ها فضای اردوهای جهادی را به تصویر کشیده بودند، دلم هوایی شد و وقتی مدرسه خبر از این اردوی جهادی داد، پیشگام شدم.

  وی می‌افزاید: فضا، فضای خوبی است که نمی‌توانم آن را وصف کنم. در این اردو برای چند روز از زندگی شهری دوریم و به ظاهر سختی می‌کشیم اما وقتی سختی‌ها به پایان می‌رسد، شادی تمام وجود آدم را فرا می‌گیرد و همه بچه‌های علی‌رغم کار سخت در طول روز، سرحال هستند.   این دانش اموز 16 ساله بیان می‌کند: در کارهای گروهی خیلی ضعیف بودم اما وقتی به اینجا آمدم آموختم که خودم را با جمع تطبیق بدهم تا به یک هدف برسیم، این اردو عامل مهمی شد که من به اهمیت کار گروهی پی ببرم و این مهم‌ترین دستاورد من از این سفر 10 روزه است.

  وی عنوان می‌کند: اینجا نه اینترنت وجود دارد و نه خبری از بازی های کامپیوتری است اما با این وجود خوش می گذرد. در غیاب اینترنت بعد از پایان کار، اوقات فراغت بیشتری داریم. این موضوع دلیلی شد که ما وقت خود را به کمک مربیان مدیریت کنیم و در حقیقت وقت شناسی دومین موضوع مهمی است که در این اردو به اهمیت آن واقف شدیم.   حامد آقاخانی، مسئول گروه جهادی پیشگامان علم و خدمت درباره فعالیت این گروه می‌گوید: این گروه جهادی دانش آموزی از روز سوم فرودین ماه به العوده آمد تا ساخت یک خانه را تکمیل کند. این خانه قبلاً توسط گروه های جهادی بسیج دانشجویی ساخته شده بود و ما می‌خواهیم با ادامه دادن راه آنها، این کار را به سرانجام مطلوب برسانیم.

  نماینده بسیج دانش آموزی در قرارگاه مرکزی اردوهای جهادی کشور می‌افزاید: 30 دانش آموز به همراه چند مربی در این اردوی جهادی شرکت کرده‌اند و هدف اصلی آن خودسازی است تا بتوانیم در آینده از این دانش اموزان به عنوان مسئولان گروه‌های جهادی دانشجویی استفاده کنیم.   مسئول سازندگی سازمان بسیج دانش اموزی بیان می‌کند: بیشتر کار این گروه جهادی کارهای فرهنگی است تا بتوانیم این جهادگران را تقویت کنیم و در آینده کارها به صورت گروه‌های جهادی تخصصی در حوزه علمی، عمرانی و فرهنگی انجام شود.   آقاخانی عنوان می‌کند: هدف اصلی ما در این اردو همراه کردن مردم روستا بود تا خودشان بتوانند در مسیر محرومیت زدایی و توانمند کردن مردم گام بردارند و به همین دلیل توانستیم بسیاری از روستاییان العوده را در این کار همراه کنیم.

    خودسازی و تقویت باورها مهم ترین اهداف اردوهای جهادی است و به همین دلیل بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان حاضر در این اردوها مشتاق به ادامه آن هستند؛ بدون شک تخصصی کردن اهداف گروه‌های جهادی می‌تواند به موفقیت بیشتر اقدامات این اردوهای بیانجامد و همچنین در توانمند کردن مردم محروم بسیار موثر است.   العوده علی رغم ظرفیت های موجود، هنوز نتوانسته به موقعیت اصلی خود در بین روستاهای خوزستان برسد و اگر این همت جهادی بتواند غبار محرومیت را بزداید و جوانان روستا در این راه تلاش کنند می‌توان شاهد رونق روستای العوده در سالهای آینده بود.
 
انتهای پیام/ راه دانا
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۱
کد مطلب: 429935
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *