۰

نقش 40 معافیت اقتصادی در افزایش 40 درصدی قاچاق/ قاچاق نان کارگر ایرانی را آجر می‌کند

کارشناس اقتصادی گفت: وجود 40 معافیت اقتصادی را می‌توان از عوامل افزایش قاچاق دانست، قاچاقی که با ورود از 16 استان مرزی و تهدید تولید داخلی نان کارگر ایرانی را آجر می‌کند.
نقش 40 معافیت اقتصادی در افزایش 40 درصدی قاچاق/ قاچاق نان کارگر ایرانی را آجر می‌کند
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از کار ایرانی، افزایش قاچاق تهدید مستقیم تولید کارگران ایرانی است تهدیدی که بیشتر از اینکه عامل خارجی داشته باشد از عامل داخلی نشأت می گیرد.
وجود 40 معافیت اقتصادی را می توان از عوامل افزایش قاچاق دانست چراکه در کشور ما 65 مورد معافیت وجود دارد که بیش از 40 مورد آن معافیت اقتصادی است.
کشور ما از نظر شرایط جغرافیایی 16 استان مرزی دارد و با 15 کشور نیز همسایه است؛ به صورتی که این 15 کشور سیستم اقتصادی متفاوتی دارند یعنی کالایی که برای ما قاچاق محسوب می‌شود برای آنها منبع درآمد است.
همه این موارد در افزایش 40 درصدی قاچاق در سال 94 نقش مؤثری دارند.
قاچاق با تولید بالا هم در اقتصاد نقش تخریبی دارد
مهدی تقوی درگفت و گو با خبرنگار سایت خبری کارایرانی به اشاره به قاچاق و اثرآن بر جامعه کارگری اظهار کرد: پدیده قاچاق در همه کشورها وجود دارد و اگر به کشورهای اروپایی و آمریکایی نگاه کنیم قاچاق انسان هم صورت می‌گیرد.
وی  با اشاره به اثرات تخریبی واردات کالاهای مشابه داخلی از طریق قاچاق، گفت: کم شدن تولیدات داخلی و تعطیلی تولیدی‌ها؛ رشد اقتصادی منفی، بیکاری کارگران تولیدی ها و افزایش بیکاری درجامعه را به دنبال خواهد داشت.
این کارشناس اقتصادی با تأکید بر لطمه زدن قاچاق براقتصاد گفت: اگر تولید بتواند به اندازه کافی هم باشد قاچاق تاثیر مخربی بر اقتصاد خواهد داشت و عموما بخاطرکیفیت بهتر کالاهای قاچاق و قیمت ارزان اثرگذاری بر تولیدات داخلی بیشتر است.
وی با بیان اینکه اگر مرزها بی در و پیکر باشد و همه چیز از خارج وارد شود سرمایه‌گذار با توجه به ارزان بودن قیمت کالاهای قاچاق و افزایش سرمایه توجهی به تولیدات داخلی نمی‌کند، گفت: علاوه بر این درآمد دولت پایین می‌شود رقابت با کالاهای داخلی شکل می‌گیرد و تولیدات داخلی کم می شود.
این کارشناس اقتصادی با اشاره به نقش دولت درحفظ مرزها، بیان کرد: با توجه به وسعت و پهناوری مرزهای کشور، دولت باید با دقت بیشتر به این موضوع توجه کند و نگذارد کالاهای ممنوعه وارد شود.
تقوی با اشاره به چرایی شکل گیری قاچاق با اشاره به اینکه واردات غیررسمی کار پردرآمدی است، افزود: عدم اشتغال، فقر و نبود حرفه ای مشخص، عده ای را مجبور می کند که این ریسک را انجام دهند تا درآمدی برای تامین هزینه‌های زندگی داشته باشند.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب: 429412
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *