۰

تبریک به کارگر ایرانی از داخل خودرو خارجی؛ دهن‌کجی به تولید ملی یا انتقادی عاقلانه؟

در پی موج گسترده واکنش‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی به رفتار به دور از شئون اجتماعی روحانی در بازدید از گروه صنعتی مپنا، کارشناسان اقتصادی نیز استفاده از یک خودرو ژاپنی را نوعی دهن کجی به صنعت داخلی و خلاف اقتصاد مقاومتی دانستند.
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از  کار ایرانی، بازدید رییس جمهور با خودروی نیم میلیاردی خارجی‌اش از گروه صنعتی مپنا با واکنش‌های متفاوتی روبرو شد. روحانی از داخل خودرو ژاپنی‌اش و مشکی‌رنگش از این کارخانه بازدید و از داخل ماشین با کارگران دست داد! و حتی حاضر به گپ و گفتی هرچند کوتاه با کسانی که بهانه حضور وی در مپنا بودند، نشد.

در پی موج گسترده واکنش‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی به رفتار به دور از شئون اجتماعی روحانی کارشناسان اقتصادی نیز استفاده از یک خودرو ژاپنی را به نوعی دهن کجی رئیس جمهور به صنعت داخلی و برخلاف اقتصاد مقاومتی دانستند.

رفتار رئیس جمهور نشانه نگاه واردات محور دولت است
عبدالمجید شیخی در گفتگو با خبرنگار کار ایرانی در واکنش به بازدید روحانی با ماشین خارجی اش از مراکز خودروسازی کشور، اظهار کرد: رییس جمهور با این حرکت خود به اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی توهین کرد .
وی افزود: این حرکت واردات محوربود و از تولید ملی دور شد و نشان داد در سال ۹۵ که سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل است دولت بازهم توجهی به موضوع ساماندهی واردات و حمایت از تولید ملی ندارد .


استقلال اقتصادی برای دولت مهم نیست
ابراهیم رزاقی کارشناس اقتصادی نیز در گفت و گو با خبرنگار کار ایرانی نیز در مورد این حرکت رئیس جمهور، گفت: دولت به دنبال فرمانبری لیبرال اقتصادی در کشور است.

وی در ادامه این مطلب افزود: این رفتار های رییس جمهور نشان می دهد دلار های نفتی ایران را برای واردات می دهند و این در حال است که تولیدکنندگان داخلی کارخانجات خود را تعطیل کرده اند و دولت به فکر آ نها نیست .

رزاقی افزود: از رفتار هایی که رییس جمهور  نشان می دهد مشخص است که استقلال اقتصادی که شالوده اقتصاد مقاومتی است برای دولت مهم نیست.

وی ادامه داد: این رفتار ها حرکت معکوس در حمایت از اقتصاد مقاومتی است و نشان می دهد که دولت اعتنایی به اقتصاد مقاومتی ندارد.


دولت باید حامی تولید ملی باشد/ مشاوران رئیس جمهور تذکر می‌دادند
بدلی افشرد، نخبه کارگری نیز در گفت‌وگو با خبرنگار کار ایرانی، گفت: این رفتار رییس جمهور را باید مشاوران وی در نظر می‌گرفتند و تذکر می‌دادند.

وی تصریح کرد: دولت باید حامی تولید ملی باشد و در این راستا نباید نخبگان را به دست فراموشی بسپارد و باید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی قدم بردارد.


واکنش متفاوت یک کارشناس به اقدام روحانی
اما جمشید پژویان کارشناس اقتصادی در واکنشی متفاوت اقدام رییس جمهور را عقلانی می‌داند و می‌گوید: روحانی اقدام عاقلانه‌ای انجام داد که با یک خودروی ژاپنی از مرکز خودروسازی داخلی بازدید کرد.

وی با بیان اینکه تولیدات داخلی در حوزه خودروسازی به قدری بی‌کفایت است که نمی‌توان به آن اطمینان داشت، گفت: رییس جمهور با این کار انتقاد خود را از کیفیت تولید داخلی انجام داد.

انتهای پیام/
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب: 432867
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *