۰

کارخانجات با عدم تزریق نقدینگی مجبور به تعدیل نیرو شده‌اند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه نبود نقدینگی آفتی بر بدنه کارخانجات داخلی است، گفت: تولید کنندگان ما با مشکل کمبود نقدینگی مواجه اند و برای احیای خود در دست به تعدیل نیرو زده اند.
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت و گو با خبرنگار کار ایرانی با بیان اینکه کارگران ایرانی در شرایط فعلی با مشکلات وکمبود ها و خلاهای زیادی مواجه اند، اظهار کرد: کارگران ایرانی امنیت شغلی ندارند و رکود در بدنه اقتصاد کشور به بیکاری و تعطیلی کارخانجات دامن زده است.
وی با تاکید براینکه اقتصاد ایران در حصار تورم و رکود، تصریح کرد: متاسفانه حجم بالای کالاهای وارداتی که مشابه انها هم در داخل کشور تولید می شود رکود در بازار ایجاد کرده است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه ساماندهی واردات کالا و قطع قاچاق زنجیر مشکلات را از دور اقتصاد از بین می برد،  اضافه کرد: اقتصاد با این سیاست های غلط آسیب دیده است.
قادری با بیان این نکته که نبود نقدینگی آفتی بر بدنه کارخانجات داخلی است، ابراز کرد: تولید کنندگان ما با مشکل کمبود نقدینگی مواجه اند و برای احیای خود در چرخه تولید دست به تعدیل نیرو زده اند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید براینکه  دولت باید در سال ۹۵تزریق نقدینگی را به بدنه تولید انجام دهد، تصریح کرد: دولت نباید  تنها به واردات توجه داشته باشد بلکه باید تولید ملی را این بار زیر چتر حمایت های خود قرار دهد.
قادری  با اشاره به اینکه تسهیلات بانکی هم  از معضلات تولید گنندگان محسوب می شود، اضافه کرد: بانک ها باید مشکل نقدینگی تولید کنندگان داخلی را برطرف کنند و تسهیلات با بازپرداخت آسان تر را به تولید کنندگان ارایه دهد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خاتمه اظهار کرد: تولید نیاز به سرمایه در گردش دارد و این مهم باید در بستر تولید کشور اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب: 432875
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *