۰

نوشداروی بعد از مرگ سهراب درباره جلوگیری از عرضه میوه‌های قاچاق

مسئولان تعزیرات حکومتی در حالی دم از پلمپ واحدهای عرضه میوه قاچاق خبر می‌دهند که خبری از دستگیری عاملان اصلی وارد کننده میوه به کشور در دست نیست.
نوشداروی بعد از مرگ سهراب درباره جلوگیری از عرضه میوه‌های قاچاق
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از بلاغ، طرح گشت مبارزه با میوه قاچاق در حالی مطرح می‌شود که خبری از عاملان اصلی و واردکنندگان این کالا در دست نیست.

از زمان مطرح شدن بحث وجود میوه وارداتی در کشور تنها خبرهای ضد و نقیض در ارتباط با معدوم‌سازی میوه‌ها به گوش می‌رسد.

مسئولان و دست‌اندرکاران بهتر است در کنار دلیل عدم مصرف میوه قاچاق بیشتر با مردم صحبت کنند و از طرفی افکار عمومی انتظار دارند که عاملان و واردکنندگان این کالا نیز به‌خوبی معرفی و نسبت به برخورد با این متخلفان نیز اقدام شود.

میوه کالایی نیست که از مبادی ورودی غیر قانونی وارد کشور شده باشد، از طرفی با توجه به حساسیتی که در بین مسئولان به‌وجود آمده نشان می‌دهد که این کالا بیشتر از آنکه به اقتصاد کشور زیان وارد می‌کند به سلامت مردم نیز آسیب جدی وارد می‎شود.

مسئولان اتحادیه‌های باغداران تنها در ارتباط با آسیب‌هایی که این میوه‌ها به باغات و مرکبات کشور وارد می‎کند، خبر می دهند، انتظار این است که متولیان بهداشتی نیز حقایق پنهان‌مانده میوه‌های قاچاق را به‌خوبی معرفی کنند.

از طرفی احتمالاً دست‌های پشت پرده برای واردات میوه قاچاق در کشور وجود داشت، برای جلوگیری از واردات میوه انتظار مردم این است که دست‌های پشت پرده به‌خوبی معرفی شوند.

نکته جالب اینکه در قضیه ممنوعیت فروش میوه‌های قاچاق بیشتر از آنکه واردکنندگان اصلی این کالا دچار مشکل شوند، بیشتر به فروشندگان خرد این کالا خسارت وارد شد.

از همه مهم‌تر اینکه این میوه‌ها در سطح بازار به‌صورت کلان توزیع شد، پس از آنکه میوه‌ها در اختیار فروشندگان خرد قرار گرفت، مسئولان تعزیرات حکومتی اقدام به صدور بیانه و طرح مبارزه با قاچاق میوه و تره بار وارداتی را مطرح کردند و این درحالی بود که مسئولان اتحادیه باغداران از مدت‌ها قبل درباره وجود میوه‌های قاچاق تذکراتی را به مسئولان و دست‌اندرکاران داده بودند.   انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب: 429418
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *