۰

عضو کمیسیون بهداشت مجلس: بررسی واردات ژلاتین‌ها به سال بعد موکول شد

بعد از گذشت چند ماه از مطرح شدن ژلاتین‌های خوکی در کشور هنوز اتفاق خاصی برای بررسی این موضوع نشده است تا هر چه زودتر جلوی واردات این محصول گرفته شود.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس: بررسی واردات ژلاتین‌ها به سال بعد موکول شد
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، احمد آریایی‌نژاد عضو کمیسیون بهداشت در گفتگو با خبرنگار کار ایرانی در خصوص ژلاتین های وارد شده به کشور گفت: ما قطعا در آینده پیگیر ژلاتین های وارد شده به کشور خواهیم بود اما در حال حاضر این مطلب به خاطر نبود وقت در کمیسیون مطرح نشده است.
وی ادامه داد: هنوز کار خاصی انجام نداده ایم اما باید بعد از اتمام برنامه های امسال سال بعد به طور سختگیرانه نظارت خواهیم کرد تا از ورود ژلاتین های خوکی جلوگیری کنیم.

در اوایل آذر ماه، در نشست انجمن واردکنندگان مواد غذایی محمدرضا پناهنده رئیس انجمن واردکنندگان مواد غذایی و آشامیدنی از ادامه قاچاق " ژلاتین خوکی " به کشور خبر داد و گفت: ‌ وقتی جلوی واردات کالایی به صورت رسمی گرفته می‌شود، باید این موضوع در نظر گرفته شود که ممکن است واردات قاچاقی که برای تامین تقاضای بازار در نظر گرفته می‌شود، مجوزهای حلال نداشته باشد، چرا که واردکننده پاستیل با شرکت تولیدی قرار داد می‌بندد، تا ژلاتین گاوی در پاستیل استفاده شود، اما قاچاقچی تعهدی ندارد، چرا که در همه جای دنیا پاستیل با ژلاتین خوکی تولید می‌شود و قاچاقچی هم همان پاستیل را تولید می‌کند.

بعد از این خبر و هیاهوی ایجاد شده در مورد واردات ژلاتین خوکی طبق صحبتهای محمد ابراهیم کریمی رییس بسیج کارگری به توان تولید این محصول رسیدیم.

کریمی در خصوص تولید کننده های ژلاتین اظهار داشت: کشورهای محدودی  توانایی تولید ژلاتین را دارند که بحمدالله در کشور ما هم یک کارخانه ای با ظرفیت 50 درصد مشغول به کار است که البته با تحقیق هایی که به عمل آوردیم به یک کارخانه تولید ژلاتین تعطیل شده در مشهد هم رسیدیم.
با این تفاسیر می توان به راحتی نتیجه گرفت که اگر کارخانه قزوین با تمام ظرفیت و کارخانه مشهد دوباره راه اندازی شود نیازی به واردات این محصول نخواهیم داشت و از طرفی جلوی واردات ژلاتین هم گرفته می شود.
این قضیه بعد از مدتی توسط چند مسئول تکذیب شد اما پاسخ درستی هنوز هم دریافت نشده است. در همین رابطه قاضی ‌زاده هاشمی وزیر بهداشت هم در مورد آخرین اخبار از وضعیت ژلاتین خوکی فقط اظهار بی اطلاعی کرد.

سیدحسن هاشمی گفت: من هیچ صحبتی در این مورد نشنیده ام و باید مسایل این قضیه از رییس سازمان غذا و دارو دریافت شود.

انتهای پیام/
پنجشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب: 429556
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *