۰

آنهایی که پای سفره هفت سین نیستند/ خاطراتی با نگاه خدمت رسانی به خلق خدا

افرادی در لحظات تحویل سال نامشان برده می شود، که آسایش خود را فدای آرامش دیگران می کنند و نمونه بارز آن در حین ماموریت بزرگوارانی همچون، امدادگران، نظامیان و مجریان تلویزیون است.
آنهایی که پای سفره هفت سین نیستند/ خاطراتی با نگاه خدمت رسانی به خلق خدا
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از اصفهان شرق، هوا رو به گرمی می‌رود،‌ حضور مردم در بازارها و نگاه بچه ها پشت شیشه های آکواریوم به ماهی ها شور و نشاط زیبایی را به شهر و منطقه داده است و خیلی ها تدارک دید و بازدید عید را از همین الان می چینند. درختان باغ های برخی مناطق شرق اصفهان، شکوفه زده و صدای گنجشک ها در بین شاخه ها یادآور داستان های کتاب فارسی دوران کودکی بچه های دهه شصتی است.
خیلی ها هم بار و بنه بسته و برای رفتن به مسافرت چند روزه لحظه شماری می کنند تا آغاز تعطیلات فرا رسد و با خاطری آسوده پس از تعطیلات سرکار خود حاضر شوند.
در این بین افرادی هستند که کارشان عیدی بردار نیست، تعطیلات مفهومی برایشان ندارد و به تنها چیزی که فکر می کنند برنامه ریزی برای تعطیلات و کاری تازه برای خدمت به خلق خداست.
رسانه مردمی اصفهان شرق به بهانه عید نوروز تصمیم به گفتگو با عزیزانی گرفت که عید را بهانه برای جدا بودن از خدمت ندیده و با اشتیاقی تازه به کار روزانه و شبانه خود می پردازند.
 
*عشق خدمت رسانی به مردم در نیروهای اورژانس ۱۱۵
مسئول امور پایگاه ها و تجهیزات اورژانس ۱۱۵ استان اصفهان در گفتگو با اصفهان شرق گفت: کار کردن در مشاغلی که با مردم سر و کار دارد به نوعی حس نشاط را برای نیروهای اورژانس به وجود می آورد و تلاش آنها برای خدمت به خلق به واسطه تعطیلات و مناسبت های سال، کم نخواهد شد.
محسن افتخاری با بیان اینکه مسلما همه دوست دارند در لحظه تحویل سال در کنار خانواده باشند، اظهار کرد: بچه های اورژانس برای شغل خودشان ارزش قائل هستند و می دانند که کمک به مردم برای رضای خدا، قداست خاصی به کار و فعالیتشان می بخشد و به این واسطه ابراز نارضایتی از لحظات نبودن در کنار خانواده نداشته و نخواهند داشت.
 
وی با اشاره به اینکه اکثر شب های قدر را در ماموریت هستیم، افزود: اکثر بچه هایی که شب های گرانقدر قدر در محل کار حضور دارند، گاها در حال کمک به مصدومین هستند و همین کمک رسانی و نجات جان حادثه دیدگان زمینه آرامش شبانه آنها در این شب عزیز را فراهم می کند.
مسئول امور پایگاه ها و تجهیزات اورژانس ۱۱۵ استان اصفهان ادامه داد: بودن در اورژانس برای ما خاطرات بسیاری را رقم می زند به گونه ای که گاها از دست دادن عضوی از خانواده در تصادفات جاده ای و رسیدن در کنار مصدومین، لحظات سختی برای یک مامور اورژانس است که به مراتب سختی زیادی دارد و این بخش تلخ کار ما می باشد.
وی تاکید کرد: زمانی که در کنار مصدومی که جز خدا کسی را در لحظات سخت حادثه نداشته است، حضور می یابی و با مدد خواستن از خدا به او کمک می کنی، شیرینی خاصی دارد که ثانیه ثانیه آن اگر با نگاه خدمت به خلق باشد، نه تنها خستگی ندارد بلکه لذت بخش است.
افتخاری گفت: قطعا بچه هایی که به اورژانس پا می نهند، جز خدمت صادقانه و خالصانه چیزی در سر ندارند و با تمام وجود در بدترین شرایط کار می کنند، قطعا خانواده این عزیزان در ثواب کار بچه ها شریک هستند.
وی در پایان با اشاره به مکان برخی پایگاه ها در شرایط سخت خاطرنشان کرد: در این شغل و حرفه، عشق خدمت رسانی به مردم حرف اول را میزند و قطعا همه بچه ها این ویژگی را در خود پرورش داده اند.
 
*خدمت رسانی به مردم، لحظه زیبای سال جدید را به تصویر می کشد
رئیس پلیس کلانتری ۳۰ شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه، یه فرد نظامی زمانی که این شغل را انتخاب کرد، تمام سختی ها را به جان می خرد، گفت: نیروهای نظامی کشور، افتخار سربازی امام زمان(عج) را در خدمت رسانی به مردمی که لایق خدمت شایسته هستند، دارند و مسلما با این حس وظیفه در تمامی ماموریت هایی که بر عهده آنها خواهند گذاشت، وجود دارد.
سروان حسین براهیمی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در راس امور خود، حضور پررنگی در برقراری امنیت و نظم دارد، اظهار کرد: شوق و اشتیاق نیروهای خدوم انتظامی چهره تک تک بچه ها دیده می شود و حتی در تعطیلات نوروز که اکثر مردم در بیرون منازل و مسافرت سپری می کنند، فعالیت نیروها به مراتب بیشتر از قبل و این حس ارتقاء می یابد می شود.
وی افزود: روحیه ایثارگری و جهادی در بین نیروهای انتظامی دیده می شود و قطعا دور بودن از محیط خانه ذره ای از این علاقه به خدمت آنها نمی کاهد.
رئیس پلیس کلانتری ۳۰ شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه حدود ۱۵ سال است لحظه سال تحویل در کنار خانواده نبوده ام، تاکید کرد: قطعا هر کسی دوست دارد در کنار خانواده لحظه تحویل سال را سپری کند ولی می توان این گونه تعبیر کرد که حضور در کنار برادرانی که همانند خودت، در حین خدمت رسانی هستند، زیبا و لذت خاصی دارد.
وی در پایان با تشکر از خانواده نیروی انتظامی که حامی اصلی نیروها هستند، خاطرنشان کرد: اگر صبر و بردباری خانواده ها نباشد، خدمتگذاری برای یک مامور به این اندازه راحت نبود زیرا خانواده و پشتوانه بودن آنها در همه مراحل زندگی، می تواند عامل مهمی در نشاط نیروها در روزهای مهم سال و دوری از کانون گرم خانه باشد.
 
*نبودن در کنار خانواده در لحظه سال تحویل را در راستای خدمت به مردم شهرم دوست دارم

مجری صدا و سیما و مسئول امور فرهنگی شهرداری محمدآباد نیز در گفتگویی صمیمی با اصفهان شرق، خدمت به مردم را عامل مهمی در احساس آرامش فردی عنوان کرد و گفت: قطعا وقتی می بینی، مردم شهر و دیارت با دیدن برنامه های پخش زنده در لحظه سال تحویل، لبخندی بر لب دارند، آرامش و لذت خاصی به فرد می بخشد که می تواند کمبود نبودن در کنار خانواده را پرکند.
احمد باقری با اشاره به اینکه باور خانواده ها در رابطه با اینکه لحظات تحویل سال را در کنارشان حضور نداریم، به مراتب بالاتر از خود فرد است، اظهار کرد: نقش خانواده در ایجاد زمینه نشاط و روحیه دادن برای حضوری فعال در کار و حرفه بسیار پررنگ است و نهاد ها باید در این خصوص، تجلیل از خانواده افرادی که در ایام تعطیل در حال خدمت رسانی هستند را به صورت ویژه دنبال کند.
وی که حدود ۱۰ سال کار حرفه ای اجرا را دنبال می کند، متذکر شد: همکاران پخش زنده صدا و سیما با عشق به مردم تلاش می کنند که همه با یک هدف مقدس، خدمت رسانی به مردم را در راس کار خود قرار دهند و مردم هم در این رابطه با ارسال پیامک های تشکر، داوری خوبی از کار این عزیزان می کنند.
 
باقری ادامه داد: برای بودن در حرفه های خدمت رسان به مردم، بسیاری از مکان ها نباید بود و لحظه سال تحویل مصداق کامل این جمله است زیرا برای نشاط هزاران خانواده در حین لحظه تحویل سال، به جای بودن در کانون خانه، از تلویزیون باید تبریک سال جدید را به اعضای خانواده گفت.
وی با ذکر اینکه قطعا خانواده ها پشتوانه همه ما هستند، خاطرنشان کرد: فشار در ایام عید روی کسانی است که شبانه روزی تلاش کرده و از خدا روحیه صبر و ایثار را طلب می کنند ولیکن خوشحالی و رضایت خانواده ها از برنامه های سیما، عامل قوی در دادن روحیه به همه خدمتگذاران به کشور می باشد.
*********************
قطعاً با مردم بودن لحظات نابی را برای انسان به ثبت می رساند که ارزنده تر از تحویل سال برای عاشقان به خدمت است. این گزارش نشان داد که همه افراد خانواده علاقه دارند لحظات زیبای سال نو را در کنار خانواده باشند ولی شوق به کار و تلاش و نشاندن لبخند زیبا بر لبان هموطنان سختی با خانواده نبودن را به آرامشی عظیم مبدل می کند که ثبت ان در کتاب لحظات ناب ایرانیان باید به ثبت برسد.
انتهای پیام/
شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب: 429612
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *