۰

مکمل‌های ویتامین هرگز جایگزین پروتئین، کربوهیدرات و املاح بدن نمی‌شوند

یک متخصص تغذیه گفت: مکمل‌های ویتامین به هیچ عنوان جایگزین پروتئین، کربوهیدرات و املاح بدن نمی‌شوند و اینگونه باورهای اشتباه متاسفانه در رژیم درمانی‌ها استفاده می‌شود که کاملا اشتباه است.
مکمل‌های ویتامین هرگز جایگزین پروتئین، کربوهیدرات و املاح بدن نمی‌شوند
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، دکتر شهرام خزایی، در گفت‌وگو با سینا گفت: متاسفانه رژیم درمانی‌های بسیار خطرناکی در کشور شایع شده و روز به روز به تنوعات و اشتباهات آن اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: هر فردی باید بداند به هیچ عنوان نمی‌شود طی چند روز یا چند ماه لاغر شد و به وزن مطلوب دست یافت، مگر با یک روش صحیح تغذیه‌ای و ورزش کردن مداوم.

این متخصص تغذیه ادامه داد: افراد در رژیم درمانی‌های امروزی به بدترین شکل شروع به کن کردن وزن می‌کنند، به نوعی که از همان ابتدای رژیم بدن با کاهش ناگهانی کربوهیدرات مواجه می‌شود که موجب از دست دادن مقدار زیادی از مایع بدن شده و در اصل چربی از بین نمی‌رود بلکه پروتئین بدن از بین می‌رود که برای سلامت کلیه‌ها بسیار مضر است.

وی ادامه داد: همین اشتباهات است که تا فرد رژیم خود را قطع می‌کند چاق‌تر از قبل می‌شود و خیلی از مواقع با مشکلات گوناگونی نیز مواجه می‌شود.

خزایی، تصریح کرد: تغذیه اصول اولیه‌ای دارد که اگر آن را رعایت کنند با مشکلات مختلف مواجه نخواهند شد؛ اگر غذا را آرام آرام بخورید و خوب بجوید باعث می‌شود که اشتها را کنترل کنید و زودتر سیر شوید و همین امر باعث کاهش وزن می‌شود اما متاسفانه در خیلی از مواقع رعایت نمی‌شود.

وی افزود: هر فردی باید بداند که باید از تمام مواد غذایی بهره‌مند شود چرا که بدن نیازهایی دارد،که باید به مقدار لازم از آنها استفاده کرد و این باور غلط را باید به طور ریشه‌ای از بین برد که مکمل‌های ویتامین تمام احتیاجات بدن را برآورده می‌کند.

خزایی، گفت: مکمل‌های ویتامین به هیچ عنوان جایگزین پروتئین، کربوهیدرات و املاح بدن نمی‌شوند و اینگونه باورهای اشتباه متاسفانه در رژیم درمانی‌ها استفاده می‌شود که کاملا اشتباه است.

وی تصریح کرد: اگر می خواهید وزنی متعادل داشته باشید باید اصول اولیه تغذیه را رعایت کنید و هفته‌ای چهار الی پنج بار به صورت یک برنامه منظم ورزش کنید.

انتهای پیام/
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب: 429852
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *