۰

سناریوی عجیب در حمایت از کی روش

بازیگران این بازی، آتش‌بیار معرکه‌ای شده‌اند که قرار است در آن، تحت پوشش حمایت از کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی، دو کار را هم‌زمان انجام ‌دهند.
سناریوی عجیب در حمایت از کی روش
به گزارش سرویس ورزشي تفتان ما، کافی است کمی شاخک‌های حسی‌تان فعال باشد و به اندازه پشت ناخنی حواس‌تان به اتفاقات حول و حوش تیم ملی فوتبال ایران باشد. بلافاصله متوجه خواهید شد که آنچه این روزها می‌بینید و می‌خوانید و می‌شنوید، قدری غیرعادی و به اصطلاح بودار است. لازم نیست متخصص رسانه یا فعال مایشا باشید و از نزدیک دستی بر آتش فوتبال و سیاست داشته باشید تا ملتفت موضوع شوید. همین بس که مصاحبه‌هایی را که انجام می‌گیرند و پشت سر هم رسانه‌ای و منتشر می‌شوند، بخوانید!خواهید دید که همه این اظهارنظرها درباره تیم ملی، یک نخ تسبیح بیشتر ندارند و آنهایی که این تسبیح را دست گرفته و می‌گردانند، به دنبال اجرای سناریویی هستند که پی بردن به سکانس پایانی آن چندان سخت نیست.
تعدد موارد مطرح شده، ترکیب مصاحبه شونده‌ها، سوال‌ها و محتوای جواب‌ها همه و همه حکایت از آن دارند که طراحان این بازی، می‌خواهند با با یک تیر چند نشان بزنند که دو تا از این نشان‌ها بسیار گل درشت‌تر از دیگر نشان‌ها هستند.
بازیگران این بازی، آتش‌بیار معرکه‌ای شده‌اند که قرار است در آن، تحت پوشش حمایت از کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی، دو کار را هم‌زمان انجام ‌دهند؛ نخست، تضعیف زیر پوستی دولت به طور اعم و انتقاد از رییس دولت، به طور اخص؛ و همچنین حمله به علیرضا اسدی، دبیرکل فدراسیون فوتبال. در این حرکت هماهنگ از شاگردان کی‌روش و منتقدان دیروز او گرفته تا برخی مربیان و حتی اشخاصی از دل فدراسیون فوتبال شرکت دارند. این مسأله، نه بر اساس گمانه‌ها و نه حتی مبتنی بر تحلیل، که بر اساس دیده‌ها و شنیده‌هایی موثق است. در این سناریو، از سوی جریانی خاص با برخی بازیکنان تیم ملی و مربیان لیگ تماس گرفته می‌شود و برای آنچه قرار است این عده بر زبان بیاورند، سرمشق‌هایی به آنها داده می‌شود.
چند ماه پیش وقتی که بحث داغ تیم رئال مادرید و بقا یا حذف سرمربی نامدار این تیم، رافا بنیتس و حمایت برخی بازیکنان از این مربی در میان بود، بینندگان یکی از برنامه‌های ورزشی در سیما لابد خوب به خاطر می‌آورند که افشین پیروانی، مدیر تیم ملی، بحث بنیتس را پیش کشید و به همین بهانه، تأکید کرد که حمایت بازیکن از مربی در چنین بزنگاه‌هایی مطلقا نادرست است؛ چرا که این حمایت‌ها بی بروبرگرد بعدتر توقعات و انتظاراتی را از سوی بازیکن پدید می‌آورد و در کار مربی تیم و نظم تیمی اختلال ایجاد می‌کند. مربی بعدتر به این لطف و حمایت پاسخ بدهد یا ندهد، در هر حال رابطه مربی و بازیکن را مختل خواهد کرد.
به قول معروف حرف حساب جواب ندارد!کیست که با چنین منطقی مخالفت کند و آن را به چالش بکشد؟ اما سوال اینجاست که حالا چه اتفاقی افتاده است که برخی بازیکنان و نزدیکان کارلوس کی‌روش نسخه‌ای خلاف نسخه او می‌پیچند و در مسیری کاملا عکس مسیری که افشین پیروانی نشان داده بود، حرکت می‌کنند؟ مخلص کلام اینکه در مکاره‌بازاری که سودای باند و موقعیت و قدرت هوش از سر بسیاری برده است، طبیعی است که برخی در این فضای غبارآلود شلتاق کنند و در این آب‌گل‌آلود شده به چیزی جز گرفتن ماهی‌های درشت خودشان، فکر نکنند اما آنچه مسلم است، خیلی طول نمی‌کشد که این غبار فرو بنشیند و چهره صاف و شفاف حقیقت رخ نشان دهد.

کی‌روش و اسدی با هم همسفر نمی‌شوند!
کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برگزاری مراسم قرعه‌کشی مرحله مقدماتی جام جهانی روسیه از تعداد معدودی از مقامات تیم‌های شرکت‌کننده در این رقابت‌ها دعوت به عمل آورده تا سه‌شنبه آینده در محل AFC در مراسم قرعه‌کشی شرکت کنند. دبیرکل و سرمربی همه تیم‌های حاضر در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا به مراسم قرعه‌کشی دعوت شده‌اند که در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده عازم کوالالامپور خواهند شد. به صورت طبیعی دبیرکل و سرمربی تیم‌های کشورهای حاضر در این مسابقات هفته آینده همراه یکدیگر عازم مالزی می‌شوند اما حکایت دبیرکل و سرمربی فوتبال ایران جداست و قرار است کارلوس کی‌روش در این سفر همراه علیرضا اسدی نباشد. یعنی سرمربی تیم ملی یک روز زودتر به مالزی می‌رود! این هم از عجایب فوتبال ایران است.
 
انتهای پیام/ راه دانا
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب: 430312
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *