۰

نبرد دایی و قلعه‌نویی قبل از دربی

هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال روز پنجشنبه با انجام ۶ دیدار آغاز می‌شود.
نبرد دایی و قلعه‌نویی قبل از دربی
به گزارش سرویس ورزشي تفتان ما، هفته بیست و ششم لیگ برتر تحت تاثیر دربی 82 پایتخت است و 6 دیدار ابتدایی این هفته روز پنجشنبه برگزار می‌شود تا روز برگزاری دربی هیچ مسابقه باشگاهی دیگری را شاهد نباشیم. البته در روز پنجشنبه هم دیدارهای حساسی برگزار می‌شود.
نگاهی به این بازی‌ها می‌اندازیم:
راه آهن- ذوب آهن؛ تلاش برای بقا
راه اهن برای بقا تلاش می‌کند و این دیدار خانگی برای این تیم بحران‌زده فرصت خوبی است تا به بقا امیدوارتر شود البته ذوب آهن حریف قدرتمندی است اما فینالیست جام حذفی در لیگ برتر در 9 هفته اخیر فقط یک برد داشته است و دو بازی آخر خود را هم واگذار کرده است. با این حال بعید است که گل‌محمدی و یارانش سومین شکست متوالی فصل را تجربه کنند. راه آهن در صورتیکه امتیاز از دست بدهد یک گام دیگر به سقوط نزدیک خواهد شد.
استقلال خوزستان- نفت تهران؛ منصوریان دربی‌ را حساس‌تر می‌کند؟
این مسابقه برای دو تیم قرمز و آبی هم اهمیت دارد. اگر شاگردان منصوریان بتوانند در اهواز یک امتیاز هم از استقلال خوزستان بگیرند در آنصورت زمینه برای صدرنشینی استقلال یا پرسپولیس فراهم کرده‌اند و در آنصورت برنده دربی پایتخت می‌تواند به صدر هم برسد اما اگر استقلال خوزستان برنده شود شاگردان ویسی از صدر جدول تکان نخواهند خورد. تیم نفت هم در صورت برد خود را به جمع مدعیان اصلی کسب سهمیه آسیایی اضافه خواهد کرد.
پدیده- گسترش فولاد؛ بازی بدون حساسیت
نتیجه این بازی برای تیم‌های مدعی در صدر جدول و تیم‌های سقوط کننده در انتها جدول اهمیتی ندارد. پدیده خیالش بابت سقوط نکردن راحت است و تلاش می‌کند جایگاهی مستحکم در میانه جدول  داشته باشد و اگر شاگردان رضا مهاجری در این بازی پیروز شوند شاید با صعود دوپله‌ای به رده هشتم برسند. گسترش هم که در رده هفتم است می‌خواهد به رده ششم صعود کند و شاید بتواند سهمیه آسیایی بگیرد.
تراکتورسازی تبریز- صبای قم؛ نبرد دایی و قلعه‌نویی
این بازی به اندازه دربی حساس نیست اما نتیجه‌اش برای استقلال و پرسپولیس اهمیت دارد. تراکتورسازی که هفته گذشته توانست یک برد خوب در اصفهان به دست بیاورد در صورتیکه در این بازی هم پیروز شود خود را به یک امتیازی سرخابی‌ها رسانده است. تراکتورسازی سه برد متوالی داشته و شرایطش بسیار مناسب است. علی دایی هم هفته گذشته با صبا توانست یک برد پرگل و خوب مقابل سایپا به دست بیاورد و نوار ناکامی‌های تیمش  را قطع کند. نبرد فوتبالی دایی و قلعه‌نویی هم در روز قبل از دربی می‌تواند یکی از دیدارهای تماشایی هفته شود. اگر دایی از تراکتورسازی امتیاز بگیرد فاصله این تیم با سرخابی‌ها را بیشتر می‌کند و به نوعی به این دو تیم کمک کرده است.
سپاهان- استقلال اهواز؛ زردپوشان پیروز می‌شوند؟
سپاهان هفته گذشته یک امتیاز از استقلال گرفت و بعد از آن استیماچ سرمربی تیم گلایه‌های زیادی را مطرح کرد و حتی گفت فشارهایی که من تحمل می‌کنم را یک اسب نمی‌توانست تحمل کند! سپاهان در این هفته میزبان آخرین تیم جدول لیگ است و اگر بازیکنان این تیم مثل بازی با استقلال با انگیزه باشند و به قول سرمربی‌ سپاهان تیمش نقشه باخت تیمش را نکشیده باشند می‌توانند به یک برد خوب دست پیدا کنند. استقلال اهواز را می‌توان اولین تیم سقوط کرده غیررسمی! لیگ پانزدهم دانست.
سایپا- سیاه جامگان؛ شاگردان جلالی پیروز می‌شوند؟
3 شکست و دو مساوی آمار بدی برای نارنجی‌پوشان است. آخرین باخت شاگردان جلالی در قم با 4 گل بود. باختی که برخی آن را طبیعی نمی‌دانستند با این حال مجید جلالی اعلام کرد بازیکنانش به هیچ عنوان کم فروشی نکرده‌اند. تیم سایپا اگر در این هفته هم پیروز نشود ممکن است یک پله دیگر در جدول لیگ سقوط کند. نارنجی‌پوشان آندرانیک تیموریان را در این بازی به دلیل مصدومیت بازهم در اختیار ندارند. سیاه جامگان هم که در خطر سقوط است و 4 شکست متوالی داشته شاید مقابل سایپا انتحاری بازی کند تا به روزهای پایانی لیگ امیدوار باشد.
برنامه هفته بیست و ششم لیگ برتر
پنجشنبه
راه آهن- ذوب آهن ساعت 17
استقلال خوزستان- نفت تهران ساعت 17 و 30 دقیقه
پدیده- گسترش ساعت 17 و 30 دقیقه
تراکتورسازی - صبای قم  ساعت 18
سپاهان - استقلال اهواز ساعت 19
سایپا- سیاه جامگان ساعت 19
جمعه
پرسپولیس- استقلال ساعت 17
شنبه
فولادخوزستان- ملوان ساعت 17 و 30 دقیقه
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب: 430914
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *