۰

سرطان هراسی یکی از معضلات در مسیر درمان بیماران سرطانی/ 90 درصد از بیماران سرطانی با مشکلات مادی مواجه می شوند

مسئول کانون حمایت از بیماران سرطانی و صعب العلاج گلستان سرطان هراسی را یکی از معضلات در مسیر درمان بیماران سرطانی دانست و افزود : متاسفانه این موضوع امروز در کشور رواج پیدا کرده است و باید با آموزش جلوی این معضل را گرفت.
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از گلستان ما ؛ عبدالرحیم حزینی هماتولوژیست – انکولوژیست یکی از پزشکان فعال در حوزه بیماران سرطانی و صعب العلاج استان گلستان اظهارکرد : حدود 3 هزار خانواده در سال با بیماری سرطان در استان گلستان دست و پنجه نرم می کنند .
 وی یکی از نکات مهم و قابل توجه در مواجهه با بیماران خاص را عدم احساس ترحم دانست و افزود : در گلستان و به خصوص در گرگان خدمت تخصصی خوبی ارائه می شود ولی ما باید به دنبال نقاط نهفته و ضعف موجود در ارائه خدمات که به اعتقاد من بیشتر به خاطر عدم مدیریت صحیح در ارائه خدمات است باشیم.
مسئول کانون حمایت از بیماران سرطانی و صعب العلاج استان گلستان ، تصریح کرد: یکی از مواردی که باعث عدم بهبود بیماران می شود به خاطر مشکلات عاطفی و جانبی است که برایشان پیش می اید .
وی در ادامه بابیان اینکه 55 عضو داوطلب برای کمک به بیماران در این مرکز فعالیت می کنند ، افزود: خیرین نیز باید در کنار متخصصان برای درمان این بیماران تلاش انجام دهند چون نباید بیماران نا امید شوند .
حزینی در ادامه با اشاره به اینکه 90 درصد از بیماران در طول در مان به علت هزینه های بالا ممکن است با ورشکستگی و کمبود مالی مواجه شوند ، اذعان داشت : درمان بیماران سرطانی معمولا مدت زمان زیادی طول می کشد و برای کمک به آنها مهمترین موضوع توانمند شدن نیروها است.
وی سرطان هراسی را یکی از معضلات در مسیر درمان بیماران سرطانی دانست و افزود : متاسفانه این موضوع امروز در کشور رواج پیدا کرده است و باید با آموزش جلوی این معضل را گرفت.
مسئول کانون حمایت از بیماران سرطانی و صعب العلاج گلستان ؛ خاطر نشان کرد: این مرکز 787 مریض دارد که از خدمات مستقیم بهره مند می شوند و در کنار این خدمات خدمات مشاوره ای زیادی نیز به مراجعین داده می شود.
وی گفت: خدمات سخت افزاری خوبی ممکن است در بیمارستان های گرگان و 5 آذر ارائه شود ولی گاهی با بیماران برخورد مناسب صورت نمیگیرد .
حزینی ادامه داد : از نظر مراکز درمانی در استان کمبود نداریم و همین تعداد متخصص در استان می تواند جوابگو باشد اگر بتوانیم مدیریت صحیحی برای ارائه خدمات داشته باشیم .
وی با بیان اینکه مسئولین باید برای درک بهتر بیماران سرطانی مقابل بیماران بنشینند و صحبت های آنها را از نزدیک بشنوند ، گفت: نرم افزار سرطان باید مورد توجه قرار بگیرد و روانشناسان و مددکاران باید برای کمک به آرامش روحی و روانی بیماران کمک کنند .
انتهای پیام/
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۷
کد مطلب: 431123
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *