۰

تاثیر شگفت انگیز گوجه فرنگی در مقابله با سرطان!

طبق یافته جدید محققان، مصرف گوجه فرنگی می تواند به عنوان شیوه ای حفاظتی در مقابل سرطان معده باشد.
تاثیر شگفت انگیز گوجه فرنگی در مقابله با سرطان!
به گزارش سرویس یادداشت ومقاله تفتان ما،

محققان مرکز تحقیقات آنکولوژی مرکوگلیانو ایتالیا دریافتند عصاره گوجه فرنگی کامل مانع از رشد سلول سرطان معده و خصوصیات بدخیم آن می شود.
 
محققان بر این باورند گوجه فرنگی نه تنها می تواند به عنوان پیشگیری از سرطان معده مصرف شود بلکه احتمالا در درمان های قراردادی فعلی هم کارآیی خواهد داشت.
 
دانیلا بارونریال سرپرست تیم تحقیق، در مورد این نتایج می گوید: «به نظر می رسد تاثیر ضدتومور گوجه فرنگی فقط مربوط به برخی ترکیبات خاص آن نظیر لیکوپن نیست، بلکه خود گوجه فرنگی باید به طورکامل در نظر گرفته شود.»
 
در این آزمایشات کل عصاره های چربی گرا گوجه فرنگی از لحاظ توانایی پیگیری خصوصیات گوناگون نئوپلاستیک رشته های سلولی سرطان معده تحت بررسی قرار گرفتند. عصاره دو گونه متفاوت گوجه فرنگی قادر به جلوگیری از رشد و پیشرفت رفتار سلول های بدخیم بودند.
 
محققان دریافتند درمان با عصاره گوجه فرنگی کامل دارای تاثیرات مهمی در قالب ممانعت از توانایی جابجایی سلول، توقف چرخه سلول از طریق مدولاسیون پروتئین های خانواده رتینوبلاستوما و بازدارنده های چرخه سلولی و در نهایت القای مرگ سلولی سرطان از طریق آپوپتوز خواهد بود.
 
سرطان معده چهارمین سرطان شایع در دنیاست و با علل ژنتیکی، عفونت Helicobacter pylori، و عادات تغذیه نظیر مصرف غذاهای دودی و شور مرتبط است.
   
  منبع: مهر   انتهای پیام/
سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب: 438647
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *