۰

شوهر معتاد پس از مصرف شیشه همسرش را کشت

مردی که با ادعای توهم شیشه‌ای در زمان قتل همسرش توانست یک بار حکم قصاص را به مرحله نقض برساند در صحن دادگاه ابراز پشیمانی کرد.
به گزارش سرویس حوادث تفتان ما، به نقل از ایران، صبح پانزدهم آذرماه سال 92، مأموران پلیس پایتخت در جریان جنایت خونین خانوادگی قرار گرفتند که در آن مردی، همسرش به نام عفت را با ضربات چاقو از پای درآورده بود. 
 
تیم جنایی با حضور در محل، مهدی عامل جنایت را که اعتیاد به مواد روانگردان داشت، بازداشت کردند. این مرد شیشه‌ای در همان ابتدای بازجویی‌ها، قتل همسرش را به گردن گرفت و پس از محاکمه در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران به درخواست اولیای دم به قصاص نفس محکوم شد.
 
در این مرحله مرد شیشه‌ای به حکم قصاص اعتراض کرد و با ادعای اینکه در زمان جنایت شیشه مصرف کرده و تعادل روحی و روانی نداشته است، قضات شعبه 41 دیوان عالی کشور حکم اعدام وی را نقض کردند و خواستار معرفی این مرد همسرکش برای تأیید سلامت روحی و روانی در زمان ارتکاب جنایت به کمیسیون پزشکی قانونی شدند.
 
مرد شیشه‌ای درحالی دومین‌بار به کمیسیون پزشکی قانونی معرفی شد که قبلاً پزشکی قانونی سلامت روحی و روانی وی را در زمان قتل تأیید کرده بود. این بار نیز متخصصان پزشکی قانونی اعلام کردند که قاتل در زمان جنایت از سلامت روحی و روانی برخوردار بوده است.
 
صبح دیروز، مهدی در شعبه دهم دادگاه کیفری یک بار دیگر تحت محاکمه قرار گرفت. ابتدای محاکمه، اولیای دم تقاضای قصاص کردند. همچنین پدربزرگ فرزند صغیر قربانی نیز از خونخواهی گذشت کرد.
 
سپس مهدی برای آخرین دفاع پشت تریبون رفت و گفت: قبول دارم همسرم را به قتل رساندم. مدتی بود که عفت در یک آرایشگاه مشغول به کار شده بود و صبح‌ها زود به محل کارش می‌رفت.
 
صبح روز حادثه تصمیم گرفتم وی را تعقیب کنم. دیدم که مسیرش را تغییر داد. به او شک کردم. او یک لحظه مرا دید که تعقیبش می‌کنم برگشت مرا دعوا کرد و با چوب مرا زد. وقتی به خانه رسیدیم من حالت عادی نداشتم و شیشه مصرف کرده بودم، چاقویی برداشتم و او را زدم. وقتی به خود آمدم دیدم که همسرم را کشته‌ام.

قاضی: آیا در زمان جنایت دختر کوچولویتان نیز حضور داشت؟

متهم: نه دخترم نزدیک 6 ماه بود که نزد مادرم نگهداری می‌شد و همسرم به سر کار می‌رفت. باور کنید در زمان قتل دچار توهم شدم و نمی‌دانستم چکار می‌کنم. حالا نیز بشدت از عملکرد خودم پشیمان هستم.
 
بنابه این گزارش در پایان سه قاضی دادگاه جنایی برای صدور رأی نهایی با هم وارد شور شدند و بزودی مجازات این مرد مشخص خواهد شد.
انتهای پیام/
سه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب: 431296
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *