۰

دشمن عامل اصلی عدم تحقق اقتصاد مقاومتی است

یک کارشناس سیاسی با اشاره عاملیت دشمن در عدم تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: هر چه در حوزه اقتصاد مقاومتی کندتر عمل کنیم، ضررش برای ملت و دولت بیشتر خواهد بود.
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، حسین خسروی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار گوهرشادنیوز، درخصوص اثر آزاد سازی دارایی های بلوکه شده ایران بر روند اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی گفت: دارایی ها را بلوکه کنند یا نکنند اثر چندانی ندارد، در واقع تمام کار غربی ها و آمریکایی ها ایجاد موانع در مسیر پیشرفت کشور است، همان کاری  که در طی این سی و هفت سال انجام داده اند، را ادامه می دهند، یعنی اگر ما بخواهیم اقدام عملی در حوزه اقتصاد مقاومتی را به لغو کدهای تحریمی گره بزنیم، وضعی بهتر از الان نخواهیم داشت، وضعیت مثل سابق خواهد بود.
 
خسروی با بیان اینکه با توجه به وضعیت پیش آمده باید فرصت را از دست ندهیم، ادامه داد: این دیدگاه شخصی من به عنوان یک شهروند نیست، که تاکنون فرصت های فراوانی در تحقق اقتصاد مقاومتی از دست رفته است چرا که حضرت امام خامنه ای دامت برکاته نیز در اواخر سال 94 به این نکته اشاره داشته اند. 
این کارشناس سیاسی با ابراز خرسندی از تشکیل قرارگاه اقتصاد مقاومتی، خاطر نشان کرد: آقای جهانگیری معاون رئیس جمهور، ریاست این قرارگاه را به عهده گرفته است. مجموعه ای از بخشنامه ها برای برخی وزارت خانه ها به صورت جداگانه صادر و شرح وظایف مشخص شده است. وزارت صنعت و معدن هم در روز های آینده ابلاغیه شرح وظایف اش دریافت خواهد کرد.
 
این کارشناس سیاسی با اشاره به سخن حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) که فرمودند; آقایان می گویند یک کارهایی در حوزه اقتصاد مقاومتی شده، تصریح نمود: حتی نباید یک روز هم تحقق اقتصاد مقاومتی به تأخیر بیاندازیم چرا که تا کنون خواسته حضرت آقا محقق نشده است. حدود بهمن ماه سال 94 بود که آقای جهانگیری گفت، تاکنون هیچ کدام از استانداری ها حتی یک نامه درباره اقتصاد مقاومتی ننوشته اند، که مفهوم حداقلیش این است که مطلب و موضوع اقتصاد مقاومتی را جدی نگرفته اند.
 
خسروی در ادامه گفت: هر چند پول های بلوکه شده مانعی در مسیر اجرایی شدن اقتصاد مقامتی محسوب می شود اما عامل اصلی نیست. بلکه مانع اصلی دشمن است. که باید آن از سر را بر داریم.
 
 وی با اشاره به تعبیر جالب حضرت علی (ع) که شر دفع نمی شود مگر با شر، اظهار داشت: جنگ نظامی 8 ساله دشمن را با دفاع نظامی پاسخ دادیم و یک وجب خاک این مملکت را در اختیار آنها نگذاشتیم. بنابر تعبیر حضرت امیر المومنین (ع) جنگ اقتصادی را باید با اقتصاد جواب داد.
 
این کارشناس سیاسی با تأکید بر اینکه  سنگ را از هر طرف آمده باید به همان طرف پرتاب کرد، اذعان داشت: حال که سنگ اقتصادی آمده باید کار اقتصادی کنیم و هر روز تأخیر در اجرای اقتصاد مقاومتی، درست مثل دیر ایجاد کردن سنگر کمین در مسائل نظامی است، اگر در مقابل نبروی دشمن دیر آماده شوید برنده دشمن است. هر چه در حوزه اقتصاد مقاومتی کندتر عمل کنیم و عمل به شعار به تأخیر بیفتد ضررش برای ملت و دولت بیشتر خواهد بود.
 انتهای پیام/
سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۲۴
کد مطلب: 431925
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *