۰

دسیسه روباه پیر برای تشکیل رژیم جعلی اسرائیل/ نقشه شوم صهیونیست‌ها برای اشغال فلسطین

یک کارشناس سیاسی با تأکید بر اینکه اسرائیل با دسیسه چینی انگلیسی ها شکل گرفت، تصریح کرد: آنها در راستای اجرای نقشه شوم خود، یهودی های سراسر دنیا را به فلسطین اشغالی انتقال داده و به این شکل دسیسه خود را با اعلام موجودیت رژیم غاصب اسرائیل در سال 1948 میلادی تکمیل نمود.
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، سعید تشکری کارشناس ارشد علوم سیاسی، در گفتگو با خبرنگار گوهرشادنیوز، با بیان اینکه تأسیس رژیم اشغالگر قدس به سال 1948 با 1327 شمسی برمی گردد، اظهار داشت: اسرائیل حدود شصت و هشت سال پیش با حمایت دولت انگلیس و اشغال کشور فلسطین شکل گرفت و در همان روز آمریکا و شوری رسماً از این مساله حمایت کرده و آن را به رسمیت شناختند.
 
این کارشناس سیاسی با بیان این مطلب که مسأله فلسطین به زمان شکست امپراتوری عثمانی از انگلیس ها بر می گردد، اذعان داشت: انگلیس، روسیه و فرانسه به عنوان فاتحین جنگ جهانی اول با فروپاشی امپراتوری عثمانی، کشور های غرب آسیا را بین خودشان تقسیم کردند در این تقسیم منطقه فلسطین سهم انگلیسی ها شد البته از قبل هم مشخص بود این کار با برنامه ریزی قبلی انجام شده بود در این بین انگلیس و فرانسه، فلسطین و سوریه را بین خودشان تقسیم کردند.
 
وی با تأکید بر اینکه دسیسه چینی انگلیسی ها برای اشغال فلسطین و ایجاد اسرائیل از همان زمان آغاز شده بود، تصریح کرد: آنها در راستای اجرای نقشه شوم خود یهودی های سراسر دنیا را به فلسطین اشغالی انتقال دادند تا اینکه نهایتاً سال 1948 اسرائیل اعلام موجودیت کرد. با این اتفاق کشور های عربی چون سوریه، مصر، اردن و لبنان به اسرائیل اعلام جنگ نمودند ولی متأسفانه این جنگ ها هیچ موفقیتی را در بر نداشت.
 
تشکری شکست پی در پی اعراب از اسرائیل را علتی دیگر برای اشغال دائمی فلسطین توسط اسرائیل غاصب دانست و گفت: در واقع قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اعراب طی چندین مرحله از اسرائیل شکست خوردند تا اینکه در تابستان سال 57 چند ماه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اعراب با قبول شکست مذاکره با اسرائیل را پذیرفته و به این شکل کمپ دیوید شکل گرفت. در آن زمان مصر و اردن تسلیم شده و اسرائیل را به عنوان یک واقعیت پذیرفتند.
 
این کارشناس سیاسی با بیان اینکه در اوج ناامیدی دنیای اسلام و امیدواری صهیونیست ها انقلاب اسلامی پیروز شد، افزود: به این شکل روند مسائل دنیا تغییر کرده و روز قدس به همت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام راحل (ره) در تاریخ جهان گنجانده شد، حضرت امام(ره) روز قدس را روز اسلام و مسأله فلسطین را مسأله کل دنیای اسلام معرفی نمودند از این زمان به بعد با به گرایش به فرهنگ قرآنی الگوی مبارزاتی مسلمانان تغییر نمود آنها به فرهنگ شهادت طلبی رو آوردند.
 
وی شکل گیری گرو هایی مثل حزب الله لبنان، حماس و جهاد اسلامی را نتیجه فرهنگ شهادت برشمرد و خاطرنشان شد: این گرو ها با وجود اینکه کوچک بودند توانستند شکست های بزرگی را متوجه اسرائیل کنند. اسرائیلی ها که امیدوار بودند سه یا چهار سال قبل از پیروزی انقلاب می توانند اسرائیل بزرگ را تشکیل دهند با پیروزی انقلاب نه تنها به این آرزویشان نرسیدند بلکه دنیای اسلام را مقابل خود یافتند.
انتهای پیام/
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب: 432955
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *