۰

چرا برای تخلفات رانندگی اقدام می شود اما برای ناهنجاری های اجتماعی نه؟

معاون سابق دیوان عدالت اداری کشور گفت: چطور برای ثبت تخلفات رانندگی؛ پلیس در همه مسیرها دوربین نصب کرده و هر تخلفی را جریمه می کند، اما ناهنجاری های اجتماعی و بی عفتی ها نه، مگر این دو چه فرقی دارد؟
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، حجت الاسلام موسی قربانی؛ معاون سابق دیوان عدالت اداری کشور در گفتگو با خاورستان؛ درخصوص طرح امنیت اخلاقی اظهارکرد: طرح امنیت اخلاقی مصوبه شورای عالی امنیت ملی است.
  وی افزود: تعداد مصوبات کافی داریم اما متاسفانه دستگاه ها و مسئولان اجرایی به آن عمل نمی کنند.   معاون سابق دیوان عدالت اداری کشور گفت: متاسفانه اگر دستگاه و اداره ای هم به این مصوبات عمل کند، به جای اینکه سایر دستگاه ها، مسئولان و رسانه ها او را تشویق کنند اقدام به هوجی گری و جوسازی می کنند.   حجت الاسلام قربانی تصریح کرد: چطور برای ثبت تخلفات رانندگی؛ پلیس در همه مسیرها دوربین نصب کرده و هر تخلفی را جریمه می کند، اما ناهنجاری های اجتماعی و بی عفتی ها چه فرقی دارد؟ چرا برای تخلفات رانندگی اقدام می شود ولی اگر کسی مزاحم ناموس مردم شود مهم نیست.   وی افزود: چرا برای مبارزه با تخلفات رانندگی پلیس در کمین است اما برای ناهنجاری های اجتماعی کاری انجام نمی شود؟ چرا برای جلوگیری از ناهنجاری های اجتماعی فردی بدون لباس رسمی و نامحسوس در خیابان ها نیست تا در زمان بروز تخلف تذکر دهد؟   نماینده سابق قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چرا زمانی که چند نفر خانم حود را بزک کرده و در خیابان های شهر قدم می زنند و جوانان را گمراه می کنند، نباید کسی باشد که جلوی انها را بگیرد و تذکر دهد؟ چرا اینجا صدای رئیس جمهور، وزیران و رسانه های همسو دادشان در نمی آید؟   حجت الاسلام قربانی گفت: نظام ما غ نظام جمهوری اسلامی است و موظف است قوانین اسلامی عفاف و حجاب را رعایت کند. چرا کشورهای عربی نوع پوشش ما را سرزنش و ملامت می کنند؟   وی ادارات و دستگاه های اجرایی باید همه مصوباتی را که در چارچوب قانون تعریف شده است را رعایت کنند و اول از خودشان شروع کنند.   معاون سابق دیوان عدالت اداری کشور تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر از ابتدای خلقت بشر وجود داشته و اکنون هم باید احیا شود.   حجت الاسلام قربانی اظهارکرد: همانطور که دولت برای دریافت مالیات ها، مراکز بهداشتی برای تخلفات بهداشتی و شهرداری ها برای بررسی تخلفات ساخت و ساز مامور اعزام می کنند، باید در بحث ناهنجاری های اجتماعی هم همینطور عمل شود.   وی با بیان اینکه برخی از مسئولان به دلیل نگاه انتخاباتی خود با طرح امنیت اخلاقی مخالف هستند گفت: اینگونه از مسئولان زمانی که احساس کنند برخی قوانین سبب ریزش رأی انها می شود این قوانین را نمی پسندند و با افرادی که قوانین را رعایت می کنند هم برخورد بدی دارند و آنها را زیر سوال می برند.   انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۲۰
کد مطلب: 431993
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *