۰

مرگ سالانه ۵۰ هزار نفر به‌علت خطاهای پزشکی

دبیر علمی چهلمین کنگره ارتوپدی جامعه جراحان ایران با اشاره به اینکه در کشورهای پیشرو پزشکی سالانه ۵۰ هزار نفر جانشان را به علت خطاهای پزشکی از دست می‌دهند، گفت: از نگاه عامیانه به عملکرد پزشکان کشور متعجبیم.
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، ذبیح اله حسن زاده گفت: در کنگره جامعه جراحان 95 که 20 تا 24 اردیبهشت با حضور صدها تن از جراحان کشور تشکیل خواهد شد در حوزه ارتوپدی با نگاه فرآیند گرا تلاش می‌شود از تجارب اساتید گرانقدر، با تجربه و دانش روز جهانی بهره گرفته تا از میزان بروز خطا در تشخیص و درمان بیماری پیشگیری شود .
وی افزود: از نگاه عامیانه و غیر تخصصی به عملکرد پزشکان گرانقدر کشور که به هر بهانه ای مورد سوال و تردید قرار می‌گیرند متعجبیم؛ زیرا در کشورهای پیشرو پزشکی سالانه به‌طور متوسط 50 هزار نفر جانشان را به علت خطاهای پزشکی از دست می‌دهند. ولی کارشناسان آنها توانستند این معضل را مهار کرده نگاه سیستماتیک را حاکم کنند و فرآیند خطاهای پزشکی اعم از خطاهای دارویی، جراحی و درمانی را به حداقل برسانند.
دبیر علمی چهلمین کنگره ارتوپدی جامعه جراحان ایران گفت: در یک نگاه کلی در کشور ما سالانه در حوداث ترافیکی 20 هزار نفر فوتی و بالای 200 هزار مصدوم و معلول به نظام سلامت تحمیل می‌شود که برنامه ریزی درمانی صحیح، نهادینه کردن سیستم تروما و مراکز تخصصی مجهز و وجود نیروی انسانی کارامد باید از حجم آسیب و مشکلات بکاهد.
وی افزود: در این همایش بیش از 50 استاد ارتوپدی برای انتقال اطلاعات و تجربه سخنرانی کرده وبه پرسش‌های پزشکان جوانتر پاسخ می‌دهند.
حسن زاده در پایان گفت: در این کنگره پرستاران ارتوپدی نیز که بخش مهمی از نیروی انسانی درمان کشورند با اولویت تحت آموزش قرار گرفته وبا پیشرفت‌های روز دنیا آشنا می‌شوند.
انتهای پیام/ فارس
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب: 432238
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *