۰

حیدری ابهری: در آثار دینی دستمان رو است/ مهاجرانی: ادبیات دینی کودک نیاز به پیشرفت دارد

یک نویسنده کودک و نوجوان گفت: در حوزه آثاردینی ما دستمان رو است و از همان ابتدا مشخص است که چه می‌خواهیم بگوییم.
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما، آیین رونمایی از 236 عنوان از کتاب‌های چاپ اول انتشارات قدیانی در غرفه این انتشارات واقع در بخش کودک و نوجوانان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.
*هنوز کتاب بی نقصی نوشته نشده است
حسین فتاحی در این نشست با اشاره به اینکه سعی کرده تمام وجوه شخصیت پیامبر اسلام (ص) را مورد بررسی قرار دهد گفت: در این کتاب‌ها رفتارهای اجتماعی و فردی ایشان را لحاظ کرده‌ام.
وی افزود: من در زندگی‌ پیامبر مسئله‌ای ندیدم که بی تفاوت از کنار آن عبور کرده باشم. در حالی که توجه به این مسائل در زندگی ما جایش خالی است و کمتر دیده‌ام که بیان شود و سعی کردم نکات ریز کمتر دیده شده را به مخاطب منتقل کنم. 
این نویسنده گفت: من این کتاب را نوشتم تا بچه‌ها را با زندگی پیامبر اشنا کنم برای نوشتن آن تمام کتب نوشته شده پیرامون زندگی پیامبر را دیدم و این کتاب را نوشتم و تلاش کردم تا صحیح‌ترین روایات را در کنار هم قرار دهم. 
فتاحی در پایان گفت: بعد از اتمام کتاب هر کدام از آن‌ها را بیش از 5 بار خواندم و غلط گیری کردم زیرا در موضوع مهمی کار کرده بودم. ما سعی کردیم کتاب بی نقصی بنویسیم هر چند معتقدم هنوز کتاب بی نقص نوشته نشده است. 
*قدیانی یکی از کم‌نظیرترین ناشران کشور است
حجت‌الاسلام سید محمد مهاجرانی نویسنده مجموعه کتاب‌های دوستی گفت: قدیانی ازحیث کمیت، کیفیت و تنوع از ناشران کم نظیر کشور است و خوشحالم که آثارم در اینجا منتشر شده است. ویژگی قدیانی در این است که پدیده آورنده در این نشر محترم است.
وی افزود: برخی ناشران وقتی اثری به دستشان می‌رسد آنقدر از نویسنده می‌خواهند که آن را اصلاح کند تا مورد پسند آن ها قرار گیرد در حالی که در انتشارات قدیانی چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد.
مهاجرانی گفت: در این مجموعه می‌خواهیم عمل ارزشمند را به مخاطب نشان دهیم و بگوییم که ‌آنها مورد پسند خدا نیز هست. در این کارها می‌خواهم خدا شناسی را به کودکان بیاموزم.
او در پایان گفت: ادبیات کودک به معنای عام و ادبیات دینی کودکان به معنای خاص نیاز به پیشرفت دارد و نباید از سایر حوزه‌های علم عقب بیفتد. از این رو نویسندگان هر قدر تحقیقاتشان بیشتر باشد آثارشان به روزتر و جذاب‌تر خواهد شد. 
*جهنم مانع شد از بهشت حرف بزنم
حجت‌الاسلام غلامرضا حیدری ابهری با اشاره به یکی از آثار خود در این انتشارات گفت: یکی از ابهاماتی که بچه‌ها با آن روبرو هستند و پیرامون آن سوال دارند جهنم است و از این رو تصمیم گرفتم این سوال را در این کتاب پاسخ دهم. 
وی افزود: ابتدا می‌خواستم از بهشت حرف بزنم اما دیدم که جهنم مانع است و تصمیم گرفتم ابتدا از آن سخن بگویم تا در پایان مخاطب با خاطره شیرین بهشت کتاب را تمام کند. 
حیدری ابهری در بخش پایانی سخنانش گفت: در حوزه آثاردینی ما دستمان رو است و از همان ابتدا مشخص است که چه می‌خواهیم بگوییم ودر جهنم سعی کردم نوآوری کنم این جسارت را قدیانی داشت و این کتاب را چاپ کرد. 
*تلاش می‌کنم بچه‌ها از ادبیات لذت ببرند
مریم اسلامی شاعر کودکان و نوجوانان در بخشی از این مراسم گفت: ازآنجا که من در زمینه شعر با قدیانی همکاری می‌کنم تلاش دارم که بچه‌ها از ادبیات لذت ببرند و معتقدم مفاهیم را در قالب کتاب باید اموزش دهیم.
وی افزود: شعرهایی برای دختربچه‌ها، شعرهایی برای پسربچه‌ها و مجموعه ما کودکان مسلمان مجموعه کارهایی است که برای قدیانی انجام داده‌ام و سعی کردم مفاهیم عمومی که در قرآن است را با زبان شعر به کودکان آموزش دهم.
نادر قدیانی در پایان این مراسم از بیش از 400 اهل قلمی که با آنها همکاری دارند تشکر کرد و از مجموعه 236 عنوان کتاب چاپ اول با حضور نویسندگان رونمایی کرد.
انتهای پیام/ فارس
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب: 432356
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *