۰

افتتاح نمایشگاه کتاب کربلا با حضور 180 ناشر

دوازهمین نمایشگاه بین المللی کتاب کربلا با حضور ۱۸۰ ناشر داخلی و خارجی و جمعی از ناشران ایرانی رسماً افتتاح شد.
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما، دوازهمین نمایشگاه بین المللی کتاب کربلا با حضور ۱۸۰ ناشر داخلی و خارجی رسماً افتتاح شد.

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب کربلا با پشتیبانی حرمین مطهر حسینی و عباسی عصر روز پنج شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ رسما ً افتتاح شد. این نمایشگاه در قالب برنامه‌های جشنواره ربیع الشهادة برگزار شده و ده روز ادامه خواهد داشت.

در مراسم افتتاح این نمایشگاه آیت‌الله شیخ عبدالمهدی الکربلائی متولی شرعی آستان مقدس حسینی، مهندس سید محمد الاشیقر رئیس هیئت امنای حرم مطهر عباسی و تنی چند از مسئولان و مدیران قسمتهای مختلف حرمین مطهر و نمایندگان ناشران داخلی و خارج شرکت کننده در نمایشگاه حضور داشتند.

 

سید مُیَسّر الحکیم مدیر نمایشگاه بین المللی کتاب کربلا و عضو کمیته برگزاری جشنواره بین المللی ربیع الشهادة از حضور ناشرانی از ۱۴ کشور ایران، لبنان،مصر، اردن، امارات متحده عربی، سوریه، مغرب، مراکش،کویت، عربستان،انگلستان، اسپانا، کانادا و ایتالیا خبر داد و گفت: این ناشران با موضوعات مختلف دینی، دانشگاهی، فرهنگی، علمی، کودکان و نوجوانان و زنان و ...در این نمایشگاه حضور دارند.
وی در ادامه به بررسی درخواستهای ۳۰۰ ناشر برای حضور در این نمایشگاه اشاره نمود و افزود: از بین ۳۰۰ ناشر متقاضی شرکت در این نمایشگاه ۱۸۰ ناشر مختلف با وابستگی دانشگاهی، مراکز علمی، پژوهشی، مراکز مطالعات و همچنین ناشر بخش کودک و ... برای حضور در این نمایشگاه پذیرفته شدند. در این نمایشگاه همچنین عتبات مقدسه عراق و مزارهای شیعی آن، دیوان وقف شیعی و سنی حضور دارند.

 
وی در ادامه به بررسی و پالایش کتابهای عرضه شده دراین نمایشگاه اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه از عرضه کتابهای ضد دین، منافی عفت و کتابهایی که دارای جنبه تفرقه افکنانه و همچنین کتابهایی که حق حاکمیت عراق را خدشه دار کرده باشند ممانعت به عمل آمده است.
لازم به یادآوری است نمایشگاه بین المللی کتاب کربلا یکی از برنامه‌های جنبی جشنواره بین المللی ربیع الشهادة به شمار می‌رود که هر ساله در ایام میلاد انوار شعبانیه در کربلای معلا برگزارمی شود.
انتهای پیام/ فارس
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب: 432472
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *