۰

بی حیایی باعث بروز اختلال فرهنگی و اجتماعی در جامعه می شود

رئیس هیئت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: یکی از عواملی که باعث بروز اختلالات فرهنگی و اجتماعی در جامعه می شود، تشدید بی حیایی است.
بی حیایی باعث بروز اختلال فرهنگی و اجتماعی در جامعه می شود
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما،حجت‌الاسلام محمد مهدی ماندگاری طی سخنانی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به این که متاسفانه امروزه تا حدوی عفت و حیا در جامعه کمرنگ شده است، اظهار داشت: در برخی دانشگاه ها و ادارات کشور شاهد آن هستیم که حضور بانوان در این اماکن چندان بر اساس آموزه ها و چارچوب های دینی نیست و همین وضع باعث شده که از حیث مسایل فرهنگی و اخلاقی دچار آسیب های جدی شویم.
وی با بیان این که برنامه ریزی دشمن در جهت کاهش حساسیت های دینی مردم نسبت به این امور است، گفت: یکی از دلایلی که آمار ازدواج در کشور کاهش یافته و از آن سو متاسفانه آمار طلاق افزایش پیدا کرده ، ریشه در همین مساله دارد چرا که باورهای دینی نسبت به حفظ و تقویت عفاف و حجاب و در معنای بالاتر حیا، تضعیف شده است.
این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: برای حل این معضل در درجه اول خود خانواده ها باید حساسیت و دغدغه لازم را داشته باشند و نسبت به آموزش مسایل دینی به فرزندان خود پیشگام باشند نه این که به بهانه اشتغالات کاری ، از این مهم غافل بمانند.
وی با بیان این که گسترش بی‌حیایی سبب فراموش شدن واجبات و افزایش محرمات در جامعه می شود، افزود: بی حیایی هم از بعد فردی و هم به خصوص اجتماعی، آفت ها و مشکلاتی را به همراه خود می آورد که بی توجهی و کم توجهی به آن ها ، خطرات بسیار جدی برای هویت جامعه دارد.
کارشناس دینی رسانه ملی همچنین تصریح کرد: در گذشته برخی افراد که هنجارها را رعایت نمی کردند با مشاهده یک فرد روحانی تا حدودی دست از کارهای خود می کشیدند اما در حال حاضر متاسفانه احساس می شود که این مساله نیز وجود ندارد.
وی گفت: البته باید توجه داشت که بی‌حیایی تنها اختصاص به زنان ندارد؛ بلکه گاهی مردان هم دچار این آفت می شوند به این معنا که در پوشش خود در نوع رفتار و گفتار خود و نیز مواجهه با نامحرم بر اساس اصول و آموزه های دینی عمل نمی کنند.
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب: 439391
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *