۰
در آیین رونمایی از آثار گروه محمد رسول‌الله(ص) مطرح شد

سفارش کار مدیر شبکه قرآن به گروه‌های جمع‌خوانی قرآن

مدیر شبکه قرآن در آیین رونمایی از آثار گروه محمد رسول‌الله(ص) خطاب به گروه‌های جمع‌خوانی قرآن گفت: گروه‌های جمع‌خوانی آیات توصیه شده توسط رهبر معظم انقلاب را اجرا کنند تا ما این آثار را به آثار فاخر تصویری تبدیل و پخش کنیم.
سفارش کار مدیر شبکه قرآن به گروه‌های جمع‌خوانی قرآن
به گزارش سرویس فرهنگی تفتان ما،آیین رونمایی از آثار ضبط شده گروه محمد رسول‌الله(ع) در کشور عراق با حضور مسئولان قرآنی کشور در سالن شهید رشادی تهران برگزار شد.
در این مراسم محمدحسین محمدزاده مدیر شبکه قرآن طی سخنانی با اشاره به توصیه‌های پیامبر(ص) به تلاوت قرآن با صوت خوش گفت: هنر نغمات الهی به فرموده پیامبر اسلام(ص) زینت قرآن است و قرآن که آرایه‌های ادبی در آن موج می‌زند را به اصوات و نغمات بیارایید.
وی افزود: هنر تلاوت از اصیل‌ترین‌ هنرها است که پیدایش آن به دوران نزول وحی بازمی‌گردد. بسیاری از مفسران تلاوت قرآن را به عنوان اولین وظیفه پیامبر(ص) بیان می‌کنند، زیرا این وظیفه ظرفیت و شفافیت ایجاد می‌کند و دل و جان بندگان را آماده معنویت می‌کند و هر نغمه‌ای که دل و جان را به آیات وحی و حضرات معصومین(ع) آشنا کند مطلوب است و به ما سفارش شده است. همچنین مدح اهل بیت(ع) از صفاتی است که مورد تکریم اهل بیت(ع) هم قرار می‌گیرد.
مدیر شبکه قرآن با تقدیر از افرادی که هنر تلاوت و نغمات الهی را نسل به نسل به ما رسانده‌اند، گفت: کسانی بودند که در راه پاسداشت هنرها و نغمات الهی کوشش کردند و این میراث گران‌بها را به ما رساندند. نسل معاصر هم ارزش‌های افزوده‌ای به این هنرها اضافه کرده است و باید از آنها تشکر کرد.
محمدزاده با تقدیر از رسانه‌های مختلف برای تبلیغ آثار هنری معنوی گفت: رسانه‌های مختلف مانند شبکه قرآن، رادیو قرآن و دیگر رسانه‌هایی که چنین آثاری را به سمع و نظر مردم می‌رسانند در اجر این کار سهیم هستند زیرا شاید دیدن و شنیدن چنین آثاری گره کوچکی به دل بیننده و شنونده بزند و ارتباط او با قرآن و اهل بیت(ع) را برقرار کند. پس قطعاً عواملی که سبب این اتصال و گره می‌شوند اجرشان محفوظ است.
وی با اشاره به اینکه وظیفه رسانه‌ای ما حمایت و استمرار تولید این گونه فعالیت‌ها است، گفت: اخیراً در طرحی به نام آوای نور فراخوانی به گروه‌های تواشیح اعلام شده تا آثارشان را ارسال و این آثار به طریق مطلوب تصویرسازی و به جامعه ارائه شود. این کار هم‌اکنون در دستور شبکه قرآن قرار دارد.
مدیر شبکه قرآن با توصیه گروه‌های تواشیح مبنی بر تولید آیات سفارش شده توسط رهبر معظم انقلاب گفت: از همین جا اعلام می‌کنم گروه‌های جمع‌خوانی آیات توصیه شده توسط رهبر معظم انقلاب که آیاتی از سوره مبارکه ممتحنه است را آماده کنند تا ما این آثار را به آثار فاخر تصویری تبدیل و پخش کنیم.
انتهای پیام/فارس
 
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب: 434951
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *