۰
براندازی نرم به سبک امام سجاد(ع)؛

دکترین روضه خوانی عامل براندازی دستگاه اموی

ترس از قیام و حسرت خوردن نسبت به عظمت وجودی سید الساجدین علیه السلام دشمن را به قتل ایشان واداشت.
دکترین روضه خوانی عامل براندازی دستگاه اموی
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما،واقعه کربلا از چهره پلید امویان پرده برداشت. اهل بیت علیهم السلام و در رأس آنان امام زین العابدین علیه السلام به عنوان پیام رسانان عاشورا نقش زیادی در شناساندن چهره پلید امویان به جامعه اسلامی داشتند. خطبه های امام سجاد علیه السلام در کوفه و شام و مدینه و مبارزات پی گیر آن حضرت در دوران حیاتشان بیشترین اثر را در این زمینه داشت.
مبارزات حضرت به سبک و سیاق نوینی طراحی شده بود که حدود 35 سال دستگاه اموی را درگیر خود ساخت تا آنجا که دیگر تاب و توان تحمل وجود باعظمت زین العابدین را نداشتند و  ایشان را به شهادت رساندند.
اما سبک نوین حضرت که دشمن را به زاو در آورد عبارتست از قیام با سلاح علم و فهو و دعا که برندگی آن کم از شمشیر آن حضرت نبود به نحوی که آوازه لیاقت و علم و عمل حضرت سران دستگاه اموی را به حسادت کشاند بود و ترس از بیعت مردم با اصلح ترین فرد امت مانند خوره به جانشان افتاه بود.
زار و نیاز با خداوند، همراه با روضه خوانی مداوم برای شهدای کربلا دکترین امام سجاد(ع) برای بر اندازی و رسوا سازی دستگاه اموی بود که به شدت مقبولیت و مطلوبیت در بین افراد امت اسلامی داشت تا آنجا که بارها حاکمان اموی را به واکنش بر انگیخت و فشارهای زیادی را بر امام متحمل نمود.
این ترس و نفرت از امام بود که عاقبت دست نحس اموی باری دیگر جنایتی فجیع را ثبت کرد و امام ساجدین را در مدینه النبی (ص) در کنار مزار عموی بزرگوارش امام حسن بن علی(ع) آراماند.
 
 
 انتهای پیام سنت نیوز
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب: 435185
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *