۰
یک کارشناس مسائل اجتماعی مطرح کرد:

فرزندان آینه والدین هستند/ احترام به کودک موثرترین راه جلوگیری از خشونت و پرخاشگریست

طباطبایی گفت: احترام به کودکان می تواند در جلوگیری از بروز خشونت، پرخاشگری، لجبازی در دوران بلوغ و نوجوانی تاثیر گذار باشد.
فرزندان آینه والدین هستند/ احترام به کودک موثرترین راه جلوگیری از خشونت و پرخاشگریست
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان مافاطمه طباطبایی کارشناس مسائل اجتماعی در پاسخ به این سوال که چگونه می توان روحیه همکاری و کمک به دیگران را در فرزندان خود تقویت کرد، با بیان اینکه باید به کودکان بدون قید و شرط عشق ورزید اظهار داشت: انسان زمانی قادر به دوست داشتن دیگران خواهد بود که نسبت به خود احساس خوبی داشته باشد.
وی افزود: بنابراین والدین می توانند این احساس را با عشق و محبت بی قید و شرط به فرزند خود، در او ایجاد کنند و این درحالیست که انسان زمانی می تواند به دیگران عشق ورزد که محبت را توسط والدین و خانواده خود دریافت کرده و آن را اموخته باشد.
طباطبایی احترام را یکی دیگر از نیازهای اساسی هر انسان دانست و گفت: احترام به کودک یکی از موثرترین راه ها برای جلوگیری از خشونت، سرکشی، پرخاشگری و لجبازی به ویژه در دوران بلوغ و نوجوانی است اما برخی از والدین با فرزندان خود همانند برده رفتار کرده و انتظار دارند مدام دستورات آن ها را بدون فکر اطاعت کنند.
وی با توصیه ای به والدین پیرامون اجتناب از تهمت، بدگویی، انتقام و تلافی، قضاوت، ناسزا گفتن و غیبت کردن در مقابل بچه ها داشت و عنوان کرد: این دسته از رفتار ها باعث می شود کودکان ذهنیت منفی نسبت به دیگران پیدا کرده و حس انسان دوستی خود را از دست بدهند.
این کارشناس مسائل اجتماعی در ادامه همراه کردن کودکان در هنگام کمک به دیگران را از جمله موارد تاثیر گذار دانست و افزود: بهتر است والدین به کودک توضیح دهند چگونه می تواند در زمان های بحرانی به دیگران کمک کنند.
وی در پایان گفت: فرزندان آینه والدین خود هستند و این بدین معناست که والدین برای شناخت خود و دیدن رفتار ها و عملکردشان به راحتی می توانند تصویر رفتار های خود را در فرزندان ببینند.
 
انتهای پیام/البرز بانو
پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب: 435255
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *