۰
بمناسبت شهادت حضرت زهرای مرضیه(س) برگزارشد؛

حضرت فاطمه الگوی تمام زنان مسلمان در سرتاسرجهان

حجت الاسلام اتحادی: زنان و دختران ما با الگو پذیری و تأسی از زندگی و سیره حضرت زهرا میتوانند فرزندانی با روحیه اسلامی و به تبع آن جامعه ای سالم و اسلامی بسازند
حضرت فاطمه الگوی تمام زنان مسلمان در سرتاسرجهان
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، به مناسبت سالگرد شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) یگانه دخت نبی مکرم اسلام مراسمی با حضور دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت در محل حوزه علمیه خواهران الزهرا خاش برگزار شد.

اتحادی افزود: خداوند در قرآن کریم از پدر و مادر بعنوان رب یاد می کنند یعنی پدر و مادر یک شأن از ربوبیت الهی را دارا هستند رب یعنی مرحله به مرحله پرواندن تا به کمال رسیدن و مادر کار ربوبی در عرصه تربیت و بزرگ کردن فرزند انجام می دهد.

وی اظهارکرد: اگر پدر و مادر  یکی از مراحل تعلیم و تربیت فرزند را درست انجام ندهند مسلما زحمات آنها مثمرثمر نخواهدبود و فرزندان دچار اختلالات اخلاقی خواهند شد.

اتحادی به حدیثی از امیرالمومنین(ع) اشاره کرد و گفت: شناخت و معرفت نسبت به مسیر زندگی باید داشته باشیم و گرنه دچار مشکلات زیادی خواهیم شد لذا تربیت فرزند مهارت، علم تربیتی و آگاهی میطلبد و باید در این عرصه علم آموزی داشته باشیم. 
وی فرزند را روی دیگر پدر ومادر خواند و افزود: تربیت و اخلاق فرزند آینه ی تربیتی پدران و مادران است.

حجت الاسلام والمسلمین اتحادی گفت: عرصه فضای مجازی که بعد از همه گیری ویروس کرونا و تعطیلی مدارس رایج شد تا حد زیادی در تغییر تربیتی فرزندان تأثیرات سؤ گذاشت که پدرومادر باید بیش از پیش در این امر هوشیارانه عمل کنند تا فرزند دچار آسیب نشود.

وی با اشاره به فرمایشی از حضرت رسول گفت: هفت سال اول زندگی فرزند بچه پادشاه پدر و مادر غلام
هفت سال دوم فرزند غلام و پدر ومادر پادشاه
هفت سال سوم فرزند نقش مشاور را دارد لذا پدر و مادر باید آگاهانه در حوزه تربیتی فرزند اقدام کنند. ‌
انتهای پیام/
چهارشنبه ۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۵۳
کد مطلب: 452410
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *