۰
معاون امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی:

شرط ورود بسیج پزشکی در حوادث مشابه پلاسکو

معاون امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی گفت: در حادثه پلاسکو در صورتی بسیج می‌توانست ورود کند که سازمان‌های دیگری همچون هلال‌احمر، اعلام نیاز و درخواست می‌کردند.
شرط ورود بسیج پزشکی در حوادث مشابه پلاسکو
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، سیدامین درخشان معاون امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی،  در پاسخ به این سؤال که آیا بسیج جامعه پزشکی در حادثه پلاسکو ورود پیدا کرد یا خیر، گفت: در حادثه پلاسکو در صورتی بسیج می‌توانست ورود کند که سازمان‌های دیگری همچون هلال‌احمر، اعلام نیاز و درخواست می‌کردند، مثلاً در جریان سیل پاکستان وظیفه هلال‌احمر بود که ورود پیدا کند اما ما نامه دادیم و اعلام آمادگی کردیم؛ بسیج جامعه پزشکی هیچ گاه نمی‌تواند به صورت مستقل برای امدادرسانی وارد شود زیرا یک تشکل صنفی است.
وی افزود: بسیج جامعه پزشکی یک تشکل صنفی است یعنی ملزم است صنف خود را (جامعه پزشکی) را منسجم کند. ما یک سازمان خدمت‌رسان رسمی نیستیم.
معاون امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی گفت: وقتی کار خدمت‌رسانی انجام می‌دهیم مثلاً برپایی بیمارستان صحرایی این کارها برای انسجام نیروهای تحت پوشش‌مان است که نتیجه آن خدمت‌رسانی به مردم نیز می‌شود. در اربعین بسیج ورود می‌کند زیرا یک کار دولتی نیست که متعلق به سازمان خاصی باشد و در این قضیه هر چقدر مجموعه‌های مختلف وارد شود باز هم جای کار وجود دارد. 
درخشان در خصوص برنامه‌های سازمان برای دهه فجر، گفت: استان‌هایی همچون یزد و سیستان و بلوچستان اقدام به برپایی بیمارستان صحرایی کرده‌اند.
وی ادامه داد: بسیج جامعه پزشکی در طول سال برای استان‌های مختلف بیمارستان‌های صحرایی برپا کرده و تیم‌های تک‌تخصصی و عمومی پزشکان را اعزام می‌کند و برنامه‌هایی در راستای کار تخصصی پزشکان بسیجی تدارک می‌بینند. 
معاون امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی گفت: بسیج بیشتر در مناطق محروم وارد می‌شود و به افراد بی‌بضاعت با هماهنگی هلال‌احمر، دانشگاه علوم پزشکی خدمت‌رسانی می‌کند و در این برنامه‌ها محور، بسیج جامعه پزشکی است. 
درخشان افزود: همچنین بسیج برنامه‌های فرهنگی دارد که اردوی راهیان نور ویژه اعضای جامعه پزشکی یکی از آنهاست؛ هر ساله یادواره شهید رهنمون (شهید شاخص بسیج) در آبادان و در بیمارستان صحرایی امام حسین (ع) برگزار می‌شود. در این یادواره افراد برجسته بهیار زمان جنگ و قشر جوان حضور دارند. همچنین در همایش دو روزه افراد شاخص وزارت بهداشت نیز حضور می‌یابند.
انتهای پیام/فارس
سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب: 436116
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *