۰
دبیر انجمن داروسازان ایران مطرح کرد

عدم همکاری دولت، مجلس و سازمان‌های بیمه‌گر با انجمن داروسازان

دبیر انجمن داروسازان ایران در خصوص بدعهدی سازمان‌های بیمه گر گفت: ما با رییس جمهور، رییس سازمان تامین اجتماعی، رییس بیمه سلامت، کمیسیون بهداشت مجلس و سایر سازمان‌های مرتبط مکاتبه کرده‌ایم ولی وضعیت همچنان اسفبار است.
عدم همکاری دولت، مجلس و سازمان‌های بیمه‌گر با انجمن داروسازان
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما،مهدی سجادی دبیر انجمن داروسازان ایران در خصوص بد عهدی بیمه‌ها در پرداخت بدهی‌های خود به داروخانه ها گفت: ما با رییس جمهور، رییس تامین اجتماعی، رییس بیمه سلامت، کمیسیون بهداشت مجلس و سایر سازمان های مرتبط مکاتبه کرده ایم ولی وضعیت همچنان اسفبار است.
 
وی افزود: به غیر از بیمه نیروهای مسلح که تا شهریور ماه را پرداخت کرده‌اند، متوسط پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها تا تیر ماه امسال است.
 
سجادی توضیح داد: تاخیر در معوقات باید به صورت ریشه‌ای برطرف شود و اساس این موضوع به این واقعیت باز می‌گردد که منابع درآمدی پایدار برای پرداخت‌ها پیش‌بینی نشده بود و این وضعیت توان خرید داروخانه‌ها را کاهش و قدرت خدمات رسانی را تضعیف کرده است.
 
وی افزود: وضعیت زمانی پیچیده‌تر شده که در برخی استان‌ها هم اعلام شده که داروخانه‌ها دیگر توان فروش داروی بیمه‌ای را ندارند.
 
سجادی توضیح داد: انجمن داروسازان اعلام کرده در صورت عدم پرداخت مطالبات تا اسفند ماه فروش دارو به صورت نقدی و غیربیمه‌ای انجام خواهد شد و این بدلیل عدم توانایی مالی داروخانه ها بواسطه عدم دریافت مطالبات قبلی است.
دبیر انجمن داروسازان ایران در پایان گفت: هرچند که تعاون اول رییس جمهور دستور داده‌اند که در تدوین سیاست‌های ملی از تشکل‌ها نظرخواهی شده اما هیچکدام از نظرات لحاظ نشده‌ و ما هنوز اندر خم کوچه اول یعنی تامین نقدینگی برای بقای داروخانه ها هستیم.
 

 

 
انتهای پیام/فارس
جمعه ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب: 436235
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *