۰
در دومین روز از دهه مبارک فجر صورت گرفت

کلنگ‌زنی پایگاه سلامت «کره شهبازی» چرام

در دومین روز از دهه مبارک فجر پایگاه سلامت «کره شهبازی» چرام کلنگ‌زنی شد.
کلنگ‌زنی پایگاه سلامت «کره شهبازی» چرام
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما،ظهر امروز با حضور معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار چرام، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، کلنگ‌زنی پایگاه سلامت «کره شهبازی» چرام انجام گرفت.
در حاشیه این کلنگ‌زنی سیدرشید غفاری، اظهار کرد: طی 4 ماه قبل، قریب به 55 پروژه را در حوزه بهداشت از محل طرح تحول سلامت با همکاری وزارت بهداشت و درمان و با مشارکت 70 درصدی استانداری، 20 درصدی شبکه بهداشت و درمان و 10 درصدی دانشگاه علوم پزشکی، پروژه‌ای را تعریف کردیم و به اینجا رساندیم.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پروژه با مبلغ 27 میلیارد تومان در وزارت بهداشت و درمان به تصویب رسید، عنوان کرد: از این پروژه بزرگ، چهار پروژه در شهرستان چرام تعریف شده و مرکز کره شهبازی، مرکز بهداشتی درمانی سرفاریاب، پایگاه سلامت چرام و خانه بهداشت تمبی از جمله این پروژه‌هاست.
وی در ادامه افزود: این پروژه‌ها با اعتباری معادل 2 میلیارد تومان مصوب و اجرایی شده که امروز همه آنها در شهرستان چرام عملیاتی می‌شوند.
این مسئول به پروژه کره‌شهبازی اشاره داشت و با بیان اینکه این پروژه دارای متراژی حدود 420 متر مربع است، خاطرنشان کرد: جهت هزینه‌های جانبی که ممکن است این طرح ایجاد کند، 100 میلیون در نظر گرفته شده است.
غفاری، تصریح کرد: طول و دوره‌ای که برای پروژه تعریف شده و باید به سرانجام برسد حدود 6 ماهه است.
در ادامه پژمان نیک اقبالی با بیان اینکه از طرح تحول سلامت، نفع خوبی نصیب استان کهگیلویه و بویراحمد شد، تجهیز و ساخت بیمارستان‌ها و خدمات بهداشتی را از جمله آنها نام برد.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، اضافه کرد: خوشبختانه امروز کسی به واسطه اینکه هزینه دارو و درمانش را نداشته باشد دغدغه مراجعه به بیمارستان و آسیب بیشتر را ندارد.
وی افزود: امروز در کشور، سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «بیماردار فقط باید درد بیمار را داشته باشد» به واضح دیده می‌شود و تنها حدود 6 درصد مردم هزینه می‌کنند و مابقی را دولت پرداخت می‌کند.
این مسئول اظهار امیدواری کرد که اعتبار بیمارستان 33 تختی چرام که مصوب از گذشته است و اعتبار آن از محل اعتبارات ماده 180، پیش‌بینی شده، اختصاص پیدا کند تا بتوانیم عملیات آن را شروع کنیم.
انتهای پیام/فارس
پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب: 436200
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *