۰

اگر تعرفه‌ها کاهش یابد برای پزشکان صرف نمی‌کند که در نیمه شب بر بالین بیمار حاضر شوند

رئیس سازمان نظام‌پزشکی کشور، گفت: در تلاش هستیم که ضرایب مالیاتی را فریز کنیم تا از دغدغه‌های پزشکان کاسته شود.
اگر تعرفه‌ها کاهش یابد برای پزشکان صرف نمی‌کند که در نیمه شب بر بالین بیمار حاضر شوند
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما،علیرضا زالی رئیس سازمان نظام‌پزشکی کشور در بیست و هشتمین جامعه متخصصین داخلی گفت: امروز نزدیک به سه دهه از برگزاری این کنگره می‌گذرد و در آستانه دو انتخابات ملی هستیم. جامعه پزشکی با جایگاه خوبی که دارد می‌تواند در گسیل شهروندان به پای صندوق‌های رای موثر باشد. همچنین باید گفت حضور جامعه پزشکی در داخل شورای شهر یک فرصت است.
وی افزود: وزارت بهداشت در حال بازنگری کریکلوم است این بازنگری در رابطه با جراحی عمومی و طب عمومی، متوازن‌سازی و تغییرات ساختی و محتوایی کریکلوم است.
زالی افزود: متخصصین داخلی معمولا در معرض بیماری‌های پیچیده و سخت هستند و با انجام مطالعه تطبیقی که انجام شد متوجه شدیم که بین درآمد سالیانه متخصصین داخلی ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس متوجه شدیم که متخصصین داخلی ایران کمترین میزان درآمد را دارند و عددها خیلی ناامیدکننده بود.
رئیس سازمان نظام‌پزشکی کشور در ادامه گفت: کتاب کالیفرنیا بسیار مهم است همه جای دنیا این کتاب را پذیرفته‌اند چون یک کتاب علمی و جذاب است پیشنهاد ما این است که مبنا براساس کتاب کالیفرنیای 2017 و بدون هیچ تغییری باشد.
زالی درخصوص تعرفه‌های پزشکی گفت: همه در تلاشیم که رشد منطقی تعرفه‌ها را شاهد باشیم. در چند وقت گذشته بحث‌هایی در خصوص کاهش تعرفه‌ها شنیده شد که همه را دچار نگرانی کرد. با کمک دکتر هاشمی، نوبخت رئیس سازمان مدیریت این موضوع کنترل شد و آقای ربیعی هم همکاری کردند. فعلا این موضوع مسکوت است اما می‌تواند خطرناک باشد. اگر تعرفه‌ها کاهش پیدا کند دیگر برای همکاران ما صرف نمی‌کند که در نیمه شب بر بالین بیمارها حضور یابند.
وی درخصوص بحث مالیات گفت: سازمان نظام پزشکی قدیمی‌ترین تفاهم‌نامه مالیاتی را دارد و اولین بار در سال 75 پیش‌نویس شد اما متاسفانه در آن زمان یکی از همکاران شکایت کرد و این موضوع به هم خورد. هم اکنون پیشنهاد ما این است که تا فصل خوداحضاری جامعه پزشکی با سازمان مالیات تفاهم‌نامه‌ای نوشته و مسائل مالیاتی پزشکان مدیریت شود.
زالی گفت: هر ساله کمیسیون ضرایب مالیاتی شکل می‌گیرد در تلاش هستیم که ضرایب مالیاتی پزشکان را فریز کنیم تا از دغدغه آنها کاهش یابد. سال گذشته با مسئولیت دولتی دیدار و ثابت کردیم که درآمد جامعه پزشکی هرساله افزایش پیدا نمی‌کند. امسال هم دستمان خالی نیست.
انتهای پیام/
دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب: 438596
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *