۰

سوره حدید ترسیم‌گر راهبرد سعادت زندگی دنیوی است

آیت الله علم الهدی مقدس گفت: جاده حرکت در مسیر زندگی دنیوی برای رسیدن به سعادت و خوشبختی زندگی دائم در سوره حدید بیان می‌شود.
سوره حدید ترسیم‌گر راهبرد سعادت زندگی دنیوی است
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما،به نقل از صبح توس، آیت الله سیداحمد علم الهدی عصر امروز در جلسه تفسیر قرآن ویژه ماه مبارک رمضان در مهدیه مشهد اظهار داشت: سوره حدید با سوره شریفه واقعه از دو جهت تناسب دارد؛ اول محتوا و دوم لفظ، سوره واقعه درباره معاد است و محتوایش با سوره حدید از لحاظ تنظیم زندگی دنیا در سرنوشت معادی انسان برای رسیدن به سعادت تناسب دارد.
وی گفت: جاده حرکت در این مسیر زندگی دنیوی برای رسیدن به سعادت و خوشبختی زندگی دائم در سوره حدید بیان می‌شود، تولد انسان از مادر مانند چشمه‌ای است که تازه حرکت خود را شروع می‌کند تا به دشت و بستر رودخانه برسد و به دریا منتهی شود، حرکت راحت و درست در این مسیر در سوره حدید مشخص شده است.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: از نظر لفظ، آیه آخر سوره واقعه با آیه اول سوره حدید تناسب دارند و بحث تسبیح خدا را بیان می‌کند.مشکل ما در خدا باوری، باور کردن خدا نیست، مشکل ما در باورمندی صفات خدا است و  اگر صفات خدا را باور کنیم یک قدم از مسیر درست منحرف نمی‌شویم و سمت گناه نمی‌رویم و ٦ آیه اول سوره حدید صفات خدا مورد باورمندی ما قرار می‌گیرد.
آیت الله علم الهدی بیان کرد: در مورد این سوره یک حدیث از امیرالمومنین (ع) توسط علما اهل سنت بیان شده که در ٦ آیه اول سوره حدید و ٤ آیه آخر سوره حشر اسم اعظم خدا است.از خواص این سوره از امام صادق (ع) نقل است خواندن این سوره و سوره مجادله در نماز سبب جلوگیری از عذاب الهی می‌شود و گرفتاری‌های خانوادگی می‌شود و عیب مشخص در بدنش را از او دور می‌کند.
وی افزود: از پیامبر اکرم(ص) هم نقل است کسی که مداومت به خواندن این سوره کند خدا او را از نعمت‌های بهشت بهره مند می‌کند و اگر زندانی باشد خدا راه نجانش را آسان می‌کند ولو برحسب جنایت زندانی شده باشد. از پیامبر(ص) نقل است هرکس این سوره را بخواند و بنویسد و برخود معلق کند نه تیری بر او اصابت می‌کند نه آهنی که همان ترکش است و در جنگ دلش محکم می‌شود.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب: 439246
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *