۰

همه سمت‌های رضا دادویی؛ از بنیاد رودکی و تالار حافظ تا انجمن موسیقی!/ سه استعفا و چهار سمت

رضا دادویی که این روزها به عنوان مدیر اجرایی انجمن موسیقی ایران معرفی می‌شود، طی سه سال گذشته سه سمت در حوزه تئاتر داشته که از همه آنها استعفا داده و یا به تعبیر برخی دیگر برکنار شده است.
همه سمت‌های رضا دادویی؛ از بنیاد رودکی و تالار حافظ تا انجمن موسیقی!/ سه استعفا و چهار سمت
به گزارش سرویس فرهنگي تفتان ما،«رضا دادویی» متولد ششم بهمن ماه 1355 دارای مدرک کارشناسی ارشد سینما تئاتر از دانشگاه سوره است. وی مدرس دانشگاه پیام نور بوده و نویسندگی و کارگردانی را نیز در سبقه کاری خود دارد.
-سمت اول و استعفای اول
با روی کار آمدن حسین طاهری-مدیر سابق مرکزهنرهای نمایشی- فعالیتش را به عنوان رئیس شورای نظارت و ارزشیابی مرکز هنهای نمایشی آغاز کرد و در نهایت طی اختلافاتی که با مدیر مرکز هنرهای نمایشی ارشاد پیدا کرد، از سمتش برکنار شد و به تعبیر دیگری استعفا کرد. او در همان زمان طی اظهار نظری گفت: «از آنجا که به مدیر جدید حق می‌دهم بخواهد با افراد جدیدی که متناسب با دیدگاهش هستند کار کند، دستور رسیده مبنی بر کناره‌گیری از ریاست شورای نظارت و ارزشیابی را پذیرفتم. من نیز ترجیح می‌دهم خیلی از حرفها را در دل نگاه دارم و یا شاید در زمان دیگری آن را به زبان آورم.»
-سمت دوم
اما این استعفا تازه آغاز کار دادویی بود او در ادامه طی حکم بهرام جمالی به عنوان مشاور اجرایی بنیاد رودکی در حوزه هنرهای نمایشی منصوب شد. در بخشی از متن این حکم آمده بود: «نظر به تجارب ارزنده جنابعالی در حوزه های اجرایی و مدیریتی تئاتر به موجب این حکم به عنوان مشاور اجرایی بنیاد رودکی در حوزه هنرهای نمایشی منصوب می شوید.»
-و سمت سوم!
اما در ادامه دادویی به عنوان مدیر تالار حافظ هم منصوب شد و یک سمت جدید گرفت. یکی از اقدامات دادویی در تالار حافظ اجرای برنامه «شب‌شنبه‌ها» به تهیه‌کنندگی خودش بود! این برنامه تا زمان حضور دادویی هر هفته در تالار حافظ اجرا شد تا همگان شاهد بهره‌برداری شخصی یک مدیر دولتی از زیرمجموعه‌اش باشند.
-استعفای دوم و سوم
در ادامه اما دادویی از سمت‌های دوم و سومی که وزارت ارشاد دولت یازدهم در اختیارش گذاشته بود هم استعفا داد. او درباره این اتفاق گفته بود: «متاسفانه مقاومت هایی در مجموعه بنیاد رودکی کار را سخت کرد به طوری که باعث شد کارها آن طور که دوست داریم پیش نرود بنابراین صلاح را بر این دیدم حالا که نمی توانم عنصر مفیدی برای این فضا باشم کناره گیری خودم را اعلام کردم که زیاد مزاحم نباشم. متاسفانه در این مدت مشورت هایم راهگشا نبود و دوستان سیاست هایی در مجموعه بنیاد رودکی دارند که با نگاه های بنده هم خوانی ندارد.»
-سمت چهارم
اما استعفاهای دوم و سوم دادویی باز هم پایان کار نبود و او اینبار به طور کلی ژانر کاری‌اش را عوض کرد و وارد عرصه موسیقی شد! بله دادویی هم‌اکنون به عنوان مدیر اجرایی انجمن موسیقی ایران فعالیت می‌کند! بدون حتی یک روز سابقه کاری در حوزه مدیریت موسیقی!
به هرترتیب طی این سال‌ها مدیران معاونت هنری ارشاد نشان داده‌اند که تنها اولویتی که تعیین کننده‌ است، «روابط» است و بس! و گرنه چرا یک مدیر طی دو سال باید از سه سمت دولتی استعفا کند و دوباره باز در شمایلی دیگر پست دولتی بگیرد؟ این اصل مدیریت گردشی معاونت هنری وزارت ارشاد دقیقا از دل کدام اصول مدیریتی علمی بیرون آمده است؟ چرا باید یک مدیر ناموفق چندباره و چندباره علی‌زغم کارنامه‌ای پر سوال دوباره به کار گرفته شود؟ آن هم در قبال شخصی که نشان داده بلد است چطور از امکانات دولتی به نفع خود بهره‌برداری کند. پروژه «شب شنبه‌ها»‌ یک از نمونه‌ از همین سواستفاده‌های شخصی است.
یا به عنوان نمونه دیگر می‌توان از کارگاه آموزشی جدید بنیاد رودکی با حضور رضا دادویی سخن گفت! دادویی که معتقد بود نگاه مدیران بنیاد رودکی با او هم‌خوانی ندارد حالا قرار است پرش دوباره‌ای به هنر تئاتر داشته باشد و با مشارکت این بنیاد کارگاه «ایده تا اجرا؛ بدن کاتالیزور حرکت» را در تالار حافظ برگزار کند! تجربه نشان داده که مدیران معاونت هنری چندان به اصل تکرار نکردن یک اشتباه قائل نیستند و وضعیت کماکان به همان منوال گذشته ادامه دارد...
-استعفای چهارم و سمت پنجم
....
 
انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۲
کد مطلب: 439441
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *