۰

افسانه: من چیزی از دست ندادم، کاراته من را از دست داد/ دخالت آشوری در بخش بانوان یک معما است!

دارنده نشان برنز مسابقات جهانی کاتا گفت: با اتفاقاتی که رخ داد، من کاراته را از دست ندادم، بلکه این کاراته بود که مهساافسانه را از دست داد.
افسانه: من چیزی از دست ندادم، کاراته من را از دست داد/ دخالت آشوری در بخش بانوان یک معما است!
 
 
به گزارش سرویس ورزشي تفتان ما،
انتخابی تیم ملی کاتای انفرادی بانوان در حالی 17 خردادماه برگزار شد که نگین باقری موفق شد با پیروزی مقابل مهسا افسانه جواز حضور در تیم ملی کاراته برای حضور در رقابت های آسیایی قزاقستان را بدست آورد، اما این پایان ماجرای پرحاشیه انتخابی بانوان نبود، چرا که مهسا افسانه کاتاروی کشورمان مدعی شد که عدالت به هیچ عنوان در این انتخابی رعایت نشده است. برگزاری انتخابی پشت درب‌های بسته، قضاوت انتخابی توسط مردان، نبودن ویدئو چک، دخالت محسن آشوری سرپرست فدراسیون کاراته در بخش بانوان و... از جمله مباحثی بود که او در مصاحبه‌ خود با خبرگزاری فارس مطرح کرد. افسانه مدعی شد که پیش از برگزاری انتخابی تیم ملی برای حل مشکلات خود با مسئولان فدراسیون جلسه‌ای را برگزار کرده که آنها قول حل مشکلات را دادند اما صحبت‌های آنها عملی نشده است و به همین دلیل در صورت نیاز سند صحبت‌های خود با مسئولان فدراسیون را اختیار رسانه‌ها قرار خواهد داد.
مهسا افسانه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: پیش از اعزام مسابقات به بازی‌های کشورهای اسلامی حدود 13 اردیبهشت ماه بود که فدراسیون اعلام کرد 5 خرداد‌ماه انتخابی تیم ملی کاتای انفرادی در بخش بانوان برگزار خواهد شد، اما چند روز قبل از اعزام به باکو مسئولان فدراسیون اعلام کردند که زمان برگزاری انتخابی تیم ملی کاتا تغییر کرده است. 
دارنده نشان برنز مسابقات جهانی در ادامه صحبت‌های خود، افزود: قبل از انتخابی تیم ملی؛ نایب رئیس بانوان با من تماس گرفت و اعلام کرد انتخابی قرار است 17 خردادماه برگزار شود، علت تغییر زمان انتخابی از 5 خردادماه به 17 خردادماه این بود که نگین باقری از لحاظ بدنسازی آماده نیست و به همین دلیل زمان انتخابی تیم ملی تغییر کرده است. بنده با این موضوع مخالفت کردم و اعلام کردم 5 خردادماه در سالن مسابقات حضور پیدا می‌کنم و به هیچ عنوان با زمان جدیدی که اعلام شده موافق نیستم.
افسانه در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: من این موضوع را با نایب رئیس بانوان درمیان گذاشتم و او اعلام کرد با تصمیم مسئولان فدراسیون مخالف هستم، اما یک روز پس از صحبتی که با افسانه باقری داشتم، سایت فدراسیون کاراته زمان انتخابی تیم ملی کاتا را 17 خردادماه اعلام کرد. برای من جای سوال داشت که چطور یک نفر در عرض چند روز می‌تواند از لحاظ بدنسازی خود را آماده کند. من بعد از اینکه سایت فدراسیون زمان انتخابی تیم ملی را اعلام کرد با نایب رئیس فدراسیون کاراته تماس گرفتم اما او متاسفانه تلفن خود را از دسترس خارج کرده بود و حتی زمانی که با او تماس می‌گرفتم رد تماس می‌داد و ناچار شدم با رئیس فدراسیون در مورد این موضوع صحبت کنم. در پایان صحبت‌هایم با فرجی، تصمیم بر این شد که یک جلسه مشترک بین افسانه باقری و صادق فرجی رئیس و نایب رئیس بانوان فدراسیون برگزار شود تا این مشکل حل و فصل شود. در آن جلسه صحبت‌هایی مطرح شد که بنده تمام سند آنها را دارم و اگر آنها بخواهند این موضوع را تکذیب کنند ناچارم سند آن را در اختیار رسانه‌ها قرار دهم.
دارنده 6 مدال مسابقات قهرمانی آسیا در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: در جلسه رئیس فدراسیون مدعی شد که نگین باقری در حال تمرین بدنسازی است و به همین دلیل انتخابی 17 خرداد ماه برگزار می‌شود. او مدعی شد که من نگران داوری‌ها نباشم و مسابقات هم با ویدئو چک برگزار خواهد شد. فرجی از من سوال کرد که با حضور داوران بانوان در انتخابی مشکلی داری یا خیر؟ که بنده مدعی شدم به هیچ عنوان با قضاوت بانوان مشکلی ندارم. پس از اینکه جلسه تمام شد؛ باقری نایب رئیس بانوان مدعی شد که قضاوت داوران در بخش مردان اصلا خوب نیست و آنها پارتی‌ بازی می‌کنند و شب‌ها برای تصمیم گیری در روز مسابقات با هم هماهنگ می‌کنند و در واقع آنها رفیق باز هستند. به همین دلیل بهتر است که در روز انتخابی بانوان قضاوت انتخابی را برعهده داشته باشند، چرا که احتمال هماهنگی در بین بانوان بسیار ضعیف است.
افسانه در مورد اینکه روز انتخابی متوجه شده قضاوت برعهده داوران مرد است، گفت: متاسفانه روز مسابقه متوجه شدم که قرار است مسابقات ما را مردان قضاوت کنند آن هم پشت درهای بسته! بلافاصله با نایب رئیس بانوان تماس گرفتم و اعتراض خودم را به او اعلام کردم که چرا دوباره تصمیمات آنها تغییر کرده و حتی نگین باقری از این موضوع باخبر است، اما من به هیچ عنوان اطلاعی از این موضوع ندارم، متاسفانه آنها تماشاچیان را هم به سالن مسابقات راه ندادند و به این موضوع اعتراض کردند. با رئیس فدراسیون تماس گرفتم او هم مدعی شد که چه اشکالی دارد یکبار هم انتخابی به این شکل برگزار شود (نمی‌دانم به شوخی یا جدی این صبحت را مطرح کرد) البته فرجی گفت من این موضوع را پیگیری می‌کنم. هرچند بعد از تماس من تماشاچیان وارد سالن شدند، اما باقری نایب رئیس بانوان به شدت با تماشاچیان برخورد کرد و به سرعت همه را از سالن مسابقات خارج کرد، من به این رفتار اعتراض کردم، چرا که هیچ کسی حق ندارد انتخابی تیم ملی را پشت درهای بسته برگزار کند. با رفتاری که آنها داشتند کاملا مشخص بود که انتخابی ما یک داستانی دارد.
دارنده نشان طلای مسابقات کشورهای اسلامی در اندونزی، در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: مینا افسانه به عنوان مربی من فعالیت می‌کند و او با توجه به اتفاقاتی که رخ داده بود به نایب رئیس فدراسیون اعتراض کرد که چرا مسابقات بدون ویدئو چک برگزار می‌شود که نایب رئیس بانوان هم مدعی شد که کاتا نیازی به ویدئو چک ندارد، این صحبت‌ها در حالی از سوی باقری مطرح شد که در جلسه قرار بر این شد که مسابقات با ویدئو چک برگزار شود(بنده سند تمام صحبت‌ها را دارم). مسابقات در حالی آغاز شد که من دور اول و دوم از حریفم پیش افتاده بودم و اعتراض به امتیازدهی داشتم اما با این حال از حریفم پیش افتاده بودم. دور دوم کاتای متوسطی زدم، کاتای بالای نگین باقری را گرفت که این موضوع خوشایند داوران نبود، متاسفانه موسی جعفری تمام داوران را دور هم جمع کرد و با آنها صحبت کرد و داوران دوباره دور تاتامی نشستند و مسابقات شروع شد. از دور سوم امتیازهای من را پایین می‌دادند و امتیازهای نگین باقری را بالا اعلام می‌کردند. در پایان با امتیاز اختلاف 0.1 نگین باقری را اول کردند. متاسفانه خیلی راحت حق من در انتخابی نادیده گرفته شد و کسی هم هیچ جوابی نمی‌دهد. با اتفاقاتی که رخ داد، به هر حال باید آنها بدانند که من کاراته را از دست ندادم، بلکه این کاراته بود که مهسا افسانه را از دست داد.
افسانه در ادامه صحبت‌های خود با انتقاد از دخالت‌های سرپرست دبیری فدراسیون کاراته، گفت: قبل از اینکه به مسابقات اعزام شوم از طرف محسن آشوری سرپرست فدراسیون کاراته خیلی تحت فشار بودم او به من اجبار می‌کرد که باید بین مسابقات کشورهای اسلامی و قهرمانی آسیا یکی را انتخاب کنم! من در مقابل دستورات وی مقاومت کردم اما او به قدری روی من فشار آورد که من اعلام کردم راهی مسابقات قهرمانی آسیا می‌شوم، اما مسابقات لیگ که شروع شد در چند مرحله نگین باقری را شکست دادم و متوجه شدم که این تصمیم مربوط به شاه‌چراغی (مربی اختصاصی نگین باقری) بوده و از محسن آشوری  خواسته که من را تحت فشار قرار دهد. بابت این موضوع خیلی ناراحت شدم و با آشوری تماس گرفتم و اعلام کردم که دیگر حاضر نیستم در یک مسابقه شرکت کنم. من حتی به او اعلام کردم که اگر برای کل تیم این موضوع اجرا شود من هم قبول می‌کنم، اما آنها مدام من را تحت فشار قرار می‌دادند.
وی در پاسخ به این سوال که چرا باید محسن آشوری در بخش بانوان دخالت کند، گفت: این یک معمای بزرگ برای من است اصلا نمی‌دانم چرا باید در کاتا این اتفاق رخ دهد. متاسفانه در اعزام تیم ملی به کاراته‌ 1  دبی من از مسابقات جا ماندم اما زمانی که با آشوری صحبت کردم دلایل او من را قانع نکرد چرا که آشوری مدعی شد فدراسیون 3 میلیارد بدهی دارد و نمی‌توانیم برای شما هزینه کنیم. این در صورتی است که نفرات اول و دوم کومیته را با هزینه فدراسیون به مسابقات اعزام کرد.
انتهای پیام/
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب: 439522
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *