۰

ارائه خدمات درمانی با کد ملی/بودجه ۸۲ هزار میلیاردی تامین اجتماعی/تبعیض حقوقی بین پزشکان با مصوبه دولت

عضو هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی گفت: در حال حاضر بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی با مراجعه به مراکز ملکی این سازمان می‌توانند خدمات درمانی را با ارائه کد ملی دریافت کنند و دفترچه نیز در این طرح حذف شده است و در صورت همکاری وزارت بهداشت، در تمامی مراکز طرف قرارداد نیز این طرح اجرایی خواهد شد.
ارائه خدمات درمانی با کد ملی/بودجه ۸۲ هزار میلیاردی تامین اجتماعی/تبعیض حقوقی بین پزشکان با مصوبه دولت
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما،درباره کارنامه 3 سال و هشت ماه گذشته سازمان تأمین اجتماعی در حوزه‌های درمان، بیمه و اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، توضیحاتی را ارائه داد. 
محمدعلی همتی که پیش از این معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی بود، گفت: در چند سال گذشته خدمات خوبی همکاران بنده در حوزه درمان به بیمه‌شدگان ارائه دادند. 
وی ادامه داد: عملکرد این دوره سازمان تأمین اجتماعی با دوره‌های قبلی قابل مقایسه نیست، چرا که در این دوره اقدامات زیرساختی و اساسی‌تری در این سازمان انجام شده است. 
همتی افزود: نهضت IT در سازمان تأمین اجتماعی با عقب‌افتادگی مواجه شده بود که از همان روزهای نخست با مدیریت نوربخش، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، IT و سیستم مکانیزه در اولویت سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفت و اکنون اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است. 
عضو هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی گفت: به دلیل مسائلی که در گذشته سازمان تأمین اجتماعی با آن مواجه بود، در بخش IT و سیستم مکانیزه دچار عقب‌ماندگی شده بود که امروز می‌توان گفت پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم. 
همتی با اشاره به اینکه تا چند سال گذشته، سیستم HIS بیمارستانی تحت DOS بوده است، گفت: سازمان‌های دیگر در حوزه IT پیشرفت‌های چشمگیری داشتند، ولی سازمان به دلیل ورود به مسائل حاشیه‌ای در این حوزه عقب افتاده بود تا توانستیم در سال گذشته HIS بیمارستان را تحت وب کنیم و در کنار آن، خدمات زیادی را ارائه دهیم. 
وی افزود: در حال حاضر نسخه الکترونیک را در سازمان تأمین اجتماعی از 9 ماه گذشته شروع کردیم و پایان سال گذشته انجام زیرساخت‌های نسخ الکترونیک عملاً به اتمام رسید.
همتی ادامه داد: در حال حاضر در 80 بیمارستان و 265 مرکز درمانی ملکی تأمین اجتماعی، نسخ الکترونیک تولید می‌شود و با استفاده از آن، داروها به صورت الکترونیکی به داروخانه و در صورتی که بیمار نیاز به دیگر خدمات آزمایشگاهی داشته باشد، می‌تواند از این خدمات استفاده کند. 
عضو هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی گفت: براساس معاینه‌ای که پزشک از بیمار می‌کند، به صورت الکترونیکی داروها، آزمایشگاه و دیگر خدمات درمانی را تجویز می‌کند و قبل از اینکه بیمار از سوی پزشک به داروخانه برسد، داروها آماده و تحویل داده خواهد شد. 
همتی بیان داشت: براساس استفاده از نسخ الکترونیک، خیلی از خطاهای پزشکی و خطا در داروخانه‌ها مرتفع می‌شود. 
وی درباره ارائه خدمات هوشمند درمانی در تأمین اجتماعی بیان داشت: در این زمینه از وزارت بهداشت خیلی جلوتر هستیم و در 380 مرکز درمانی، خدمات نسخ الکترونیکی را به بیمه‌شدگان ارائه می‌دهیم و از وزارت بهداشت درخواست می‌کنیم که همکاری لازم را داشته باشد.
وی افزود: ممکن است در تعدادی اندکی از مراکز درمانی تأمین اجتماعی، نسخ الکترونیکی به مرحله اجرا نرسیده باشد که قطعاً در چند ماه آینده صددرصد مراکز درمانی در سراسر کشور از نسخ الکترونیک استفاده خواهند کرد. 
عضو هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی افزود: اجرای نسخ الکترونیک در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی طرف قرارداد با سازمان تأمین اجتماعی هنوز اجرایی نشده است و از وزارت بهداشت برای اجرای مرحله دوم این طرح درخواست می‌کنیم زیرساخت‌های لازم را مهیا کنند تا اجرای نسخ الکترونیک در تمامی مراکز اجرایی شود و دیگر نیازی به دفترچه درمانی نباشد.
عضو هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی افزود: وزارت بهداشت به عنوان متولی وزارت کشور باید زیرساخت‌های لازم را برای توسعه اقدامات در حوزه سلامت مهیا کند و همکاری بیشتری با بیمه‌ها داشته باشد.  
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا تاکنون وزارت بهداشت در اجرای نسخ الکترونیک همکاری لازم را نداشته است، گفت: اگر وزارت بهداشت همکاری کند، نسخ الکترونیک در یک سال آینده در تمامی مراکز طرف قرارداد دانشگاهی با سازمان تأمین اجتماعی و در دو سال آینده در تمامی مراکز خصوصی و خیریه نیز اجرایی می‌شود. 
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۱
کد مطلب: 440069
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *