۰

ضرورت تجهیز طلاب به سلاح علم و مهارت/ مساجد متناسب با شرایط روز برنامه داشته باشند

حجت الاسلام قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور می گوید: یکی از دلایل کم رغبتی جوانان به مساجد، نداشتن برنامه متناسب با شرایط روز و یک امام جماعت جوان است.
ضرورت تجهیز طلاب به سلاح علم و مهارت/ مساجد متناسب با شرایط روز برنامه داشته باشند
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما،حجت‌الاسلام محسن قرائتی شامگاه چهارشنبه، در مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان با اشاره به ضرورت تحول بنیادین در نهادهای آموزشی کشور اظهار کرد: متاسفانه امروزه مهارت آموزی در بین جوانان ما کمرنگ شده است براین اساس لازم است این مهم در بین طلاب و جوانان فراگیر شود.
وی با تاکید بر ضرورت  فراگیری تخصص و انجام پروژه های کاربردی در بین جوانان خاطرنشان کرد: متاسفانه امروزه تعداد لیسانسه های بیکار و بدون تخصص زیاد شده و باید برای این معضل چاره ای اساسی اندیشیده شود.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تبیین ضرورت جذب جوانان افزود: طلاب باید با استفاده از روش‌های نوین همچون داستان نویسی، قصه گویی، کارهای هنری و … به جذب نیروی جوان بپردازند.
وی با بیان اینکه مهارت یک امر اکتسابی است افزود: طلاب ما باید مجهز به مهارت علوم قرآنی و بیان تفسیر برای اقشار مختلف با روش‌های متعدد باشند.
حجت‌الاسلام قرائتی با اشاره به اینکه مساجد یکی دیگر از سنگرهایی است که باید نسبت به آن اهمیت داده شود عنوان کرد: یکی از دلایل کم رغبتی جوانان به مساجد، نداشتن برنامه متناسب با شرایط روز و یک امام جماعت جوان است.
وی در تشریح عواملی که موجب دلزدگی جوانان از مساجد شده ابراز کرد: داشتن هیئت‌امنایی مسن و بدون جوان، عدم استفاده از بانوان در هیئت‌امنای مساجد، بیان مطالب تکراری و غیرمفید و طولانی دور شدن از ضروریات و مطالب کاربردی از جمله دلایل عدم جذب جوانان به مساجد است.
وی  طلاب را به مجهز شدن به سلاح علم و کسب مهارت های مورد نیاز روز توصیه کرد و جذب جوانان در مساجد و احیای کارهای فرهنگی را از ضروریات این قشر برشمرد.
*مرکز آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه اصفهان محلی برای مهارت اندوزی طلاب است
جانشین مدیریت حوزه علمیه اصفهان، در ادامه این مراسم با اشاره به راه‌اندازی مرکز آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد: این مرکز با توجه به تاکیدهای رهبری و در مسیر افزایش مهارت آموزی طلبه ها، احداث شده است.
حجت الاسلام علیرضا باطنی، با بیان اینکه مهارت‌هایی چون داستان‌نویسی، قصه‌گویی، مبارزه با خرافات، پاسخگویی به شبهات، مقابله با عرفان‌های نوظهور و بیان مسئله برای طلاب و مبلغین لازم و ضروری است، اظهار کرد: مرکز آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه اصفهان در مدرسه مریم بیگم از موقوفه های صفوی حوزه علمیه پس از حدود شش سال پیگیری حقوقی و احیای این مکان، راه‌اندازی شد.
وی  در ادامه افزود: در حال حاضر در دو نوبت صبح و عصر دوره‌های مختلفی آموزشی و مهارتی برای فضلا و طلاب در این مرکز برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ 
دوشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب: 441041
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *