۰

تمام جنبش‌ها و انقلاب‌ها در ایران ریشه در مسجد داشته است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این نکته که تمام جنبش‌ها و انقلاب‌ها در ایران از جمله انقلاب مشروطه ریشه در مسجد داشته است، گفت: مسجد، کانون تمدن‌سازی، مرکز تعلیم تربیت، مشاوره، دفاعی، امنیتی و نظامی برای عزت و آرامش جامعه اسلامی است.
تمام جنبش‌ها و انقلاب‌ها در ایران ریشه در مسجد داشته است
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما،حسن رحیم پور ازغدی امروز در همایش اندیشه های آسمانی که در تالار ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد، با بیان اینکه معابد در ادیان مختلف یک بُعدی و یک کاره است و تنها در اسلام است که مسجد مرکز زندگی است، اظهار داشت: مسجد در اسلام تنها یک ساختمان مقدس نیست؛ بلکه مرکز همه چیز است.
 
وی با اشاره به این نکته که مسجد، کانون تمدن‌سازی، مرکز تعلیم تربیت، مشاوره، دفاعی، امنیتی و نظامی برای عزت و آرامش جامعه اسلامی است، اضافه کرد: مسجد مرکز گفت‌وگو بین ادیان و مذاهب مختلف، کانون روابط بین‌الملل، مدرسه و دانشگاه است.
 
عضو شورای عالی انقلاب اسلامی تصریح کرد: مسجد در اسلام، خانه مردم، پناهگاه فقرا، دادگاه برای دفاع از مظلومین، پادگان و دانشگاه بوده است.
 
رحیم پور با اشاره به اینکه مسجد سکولار هم داریم که ساختمانی برای عبادت است و از تمام ابعاد جدا شده و بی‌ربط به مسایل اجتماعی است، گفت: اینکه می‌گویند در مسجد حرف دنیایی نزنید، به معنای آن نیست که در آن به مباحث اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی نپردازیم؛ بلکه به معنای آن است که مسجد را تبدیل به دکان و محل کاسبی قرار ندهید.
 
وی با تاکید بر این نکته که مسجد محل آخرت است، مسجد را همچون پمپ بنزین معرفتی و عقلی دانست که به تجدید آگاهی‌ها و میثاق‌ها می‌انجامد.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: مسجد مکانی است که بازاری‌ها، دانشجوها، سیاسیون، کارگران و خانواده‌ها روزی چندین بار در اتحاد با امت خود را به مسجد برسانند و دست جمعی سر به خاک بگذارند و پیمان بندگی را نو کنند.
 
فتح مکه با فتح مسجدالاحرام و مکه همراه بود
 
رحیم پور ازغدی عنوان کرد: همه چیز از مساجد است. فتح مکه با فتح مسجدالاحرام و مکه بود. نه مدینه و نه مکه با جنگ فتح نشده است.  مسجد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است. اوایل انقلاب که نظام شاهنشاهی سرنگون شده بود، همه چیز در مسجد بود. امنیت محله‌ها علیه ضد انقلاب و دزد و کمیته تامین غذا و کلاس‌های آموزشی و مرکز اصلی بسیج نیروهای رزمنده مساجد محل بودند.
 
وی با بیان اینکه روح فرهنگ دینی در مساجد محل بود، گفت: انقلاب ما بدون مساجد پیش نمی‌رفت؛ اما اکنون مسجد الحرام که بزرگترین مسجد اسلام است توسط آل سعود، تحت کنترل آمریکا است.
 
مسجدالحرام که آزاد شد؛ دنیا ازاد می‌شود
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: مسجدالحرام منبر بزرگی است که باید از آن جا برای تمام دنیا طنین انداز شود. قیام امام زمان(عج) از مسجد الحرام آغاز می‌شود؛ اول باید این مسجد آزاد شود تا دنیا به آزادی برسد. باید کعبه از دست مشرکین آزاد شود و به دست موحدین بیفتد. انقلاب اسلامی از ایران آغاز شده؛ اما در ایران نباید به خاتمه برسد.
 
وی تاکید کرد: احترام به مساجد به معنای ساخت مساجد گران نیست. مساجد اسلام نیاز به شکوه مادی ندارند. ساخت مساجد اشرافی خرج بیخود است که در آن خبری از انفاق، ایمان و برادری نیست؛ مساجد اشرافی، تقلید از کلیساها و معابد هستند.
انتهای پیام/
سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب: 441190
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *