۰

زیارت جامعه کبیره و زیارت غدیریه، دو یادگار ارزشمند امام هادی(ع)/ غدیریه، زیارت جامع «علی شناسی» است

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه از امام هادی برای ما شیعیان دو یادگار گران بها به جا مانده است، گفت: نخستین یادگار از آن امام شریف، زیارت بلند مرتبه جامعه کبیره و دومین یادگار زیارت غدیریه است.
زیارت جامعه کبیره و زیارت غدیریه، دو یادگار ارزشمند امام هادی(ع)/ غدیریه، زیارت جامع «علی شناسی» است
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما،آیت الله سید یوسف طباطبایی نژادامروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید طلاب خارجی جامعه  المصطفی العالمیه اصفهان ضمن تبریک به مناسبت سالروز ولادت امام هادی(ع) اظهار کرد: امام هادی(ع) همچون پدر بزرگوارشان پیش از سن بلوغ به درجه امامت رسیدند که این امر باعث اشکال گرفتن برخی از اهل تسنن می شد.
وی با بیان اینکه البته سن کم امام هادی (ع) برای امامت در قرآن پاسخ داده شده است،گفت: در قرآن کریم ما پیامبر یک روزه یعنی حضرت عیسی(ع) را داریم که ماجرای آن به خوبی و شفاف برای همه عالم توضیح داده شده است، بنابراین خداوند به هرکه بخواهد حکمت و علم عطا می کند.
امام جمعه اصفهان با اشاره به معجزات متعدد علمی امام هادی در زمان نوجوانی، تصریح کرد: از امام هادی برای ما شیعیان دو یادگار گران بها مانده است، نخستین یادگار از آن امام شریف زیارت بلند مرتبه جامعه کبیره و سپس زیارت غدیریه است.
وی افزود: زیارت جامعه کبیره زیارتی خواندنی و دقت کردنی است، دومین یادگاری که از امام هادی برای ما شیعیان به جامانده است، زیارت غدیریه است که به حق زیارتی جامع، کامل ومانع پیرامون علی شناسی است.
عضو خبرگان رهبری اذعان کرد: برطبق فرمایش امام رضا (ع) احیای امر اهل بیت از وظایف شیعیان و خاصه طلاب است که منظور ازاحیای امر اهل بیت، طبق روایات، فراگرفتن علوم اسلامی و دینی و گسترش آن است.
وی با تاکید براینکه اعتقاد دارم  که کار طلبگی اگر با هدف و توکل و همت باشد بهترین کار در دنیا است و سعادت دنیا و اخرت را به همراه دارد، افزود: طلاب بدانند که اگر درس طلبگی را جدی نگیرند مایه خسران آن ها در دنیا و آخرت خواهد شد.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب: 441236
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *