۰

24 آیین عزاداری استان یزد به ثبت ملی رسیده است

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: تعداد 24 اثر از آیین‌های عزاداری در استان یزد به ثبت ملی رسیده است.
24 آیین عزاداری استان یزد به ثبت ملی رسیده است
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما،مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در مصاحبه با خبرنگار یزد آوا در خصوص ثبت آئین عزاداری استان یزد، گفت: تعداد 24 اثر از آیین‌های عزاداری در استان یزد به ثبت ملی رسیده و نزدیک به 10 اثر از مراسم عزاداری ماه‌های محرم و صفر استان در دستور کار واحد ثبت این اداره کل قرار دارد.
فاطمه دانش یزدی در خصوص دستاوردهایی که ثبت ملی آئین‌های مختلف می‌تواند به همراه داشته باشد، ادامه داد: ثبت ملی آئین‌های مختلف علاوه بر شناخت و آگاهی مردم نسبت به آنها در سطح استان در ترویج و زنده نگهداشتن این آیین‌ها نقش بسزایی دارد.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی هایی که برای ثبت هر چه بیشتر آئین‌های استان انجام شده است، شناسایی آیین‌ها در شهرستان‌ها و روستاهای استان، معرفی آیین‌ها از طریق نهادهای مردمی و نمایندگی‌های میراث فرهنگی مستقر در شهرستان‌ها، تهیه عکس و فیلم از مراسم و مستندنگاری مراسم جهت ثبت در فهرست آثار ملی ناملموس را از جمله این اقدامات نام برد.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب: 441907
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *