۰

سلمان فارسی الگوی مدیریت ایرانی اسلامی در کشور/ عدالت وی نشأت گرفته از سیره امام علی (ع) بود

پس از رسول خدا (ص)، سلمان فارسی مبلغ اصلی و قدرتمند شیعه، در سرزمین ایران و عراق است.
سلمان فارسی الگوی مدیریت ایرانی اسلامی در کشور/ عدالت وی نشأت گرفته از سیره امام علی (ع) بود
 به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما، تیر ماه سال جاری بود که در یک ستاد انتخاباتی کشور به سلمان فارسی صحابی پیامبر اکرم (ص) اهانت شد و وی را خائن و مزدور نامیدند، خبری که محمد عبداللهی فعال رسانه ای در کانال تلگرامی خود نوشت و مشرق آن را بازتاب داد.

این فعال رسانه با تاکید بر اینکه خبر مذکور لابلای اخبار مختلف گم شد گفت: در استانی که اهانت به یار رسول خدا انجام شد برخی از علما و هوشیاران بنام نسبت به آن واکنش نشان دادند.
 
عدالت سلمان فارسی نشأت گرفته از راه و روش امام علی(ع) بود

و اما در حالی به این شخصیت عالی قدر اهانت می شود که سلمان را یار راستین پیامبر (ص) می نامند چرا که پس از رحلت آن حضرت، سعی در زنده نگه داشتن سنت و سیره رسول خدا(ص) داشت. دوران استانداری او در مدائن، آمیخته با زهد و تقوا و اخلاص بود و با عدالتی مثال زدنی که نشأت گرفته از راه و روش امام علی(ع) بود، سراسر حکمت و عبرت و تعهد و مسئولیت را به نمایش گذاشت که می تواند به عنوان یک الگوی ناب، مورد استفاده و بهره برداری جوامع امروز بشری قرار گیرد.

تبلیغ اسلام شیعی در ایران 

سلمان پس از رسیدن به فرمانروایی مدائن به ایران سفر میکرد و محصول این سفرها، تبلیغ تشیع (اسلام شیعی) بود لذا سلمان بعد از رسول معظم اسلام، مبلغ اصلی و قدرتمند شیعه، در سرزمین ایران و عراق بحساب می‌ آید، مخصوصا در ایران، که از فرمانروایی مدائن و سفر به شهرهای ایران، که در گامهای ابتدایی آشنایی با اسلام بودند، توانست تشیع را، با اندازه توان خود و مردم، گسترش دهد. 

دیدگاه رسول خدا (ص) درباره سلمان فارسی 

همچنین ابن‌ اثیر جزری یک تاریخ نگار نامدار می ‌نویسد: «سلمان از بهترین یاران پیامبر و از زاهدان و دانشمندان آن روزگار بود و از کسانی به شمار می ‌رفت که با رسول خدا (ص) ارتباط محکمی داشت».
پیامبر گرامی اسلام (ص) در پاسخ به جابر بن عبدالله انصاری که از ایشان درباره سلمان پرسیده بود، می ‌فرماید: «سلمان، دریای بی‌کران دانش است. سلمان، دانش اول و آخر را در اختیار دارد. خدا دشمن می ‌دارد کسی را که سلمان را دشمن بدارد و دوست می ‌دارد کسی را که سلمان را دوست بدارد.

سلمان الگوی مدیریت ایرانی اسلامی در کشور 

حمیدرضا موحدی زاده دانشجوی دکترای مدیریت منابع انسانی سلمان را الگوی ایرانی، اسلامی کمال جو، وارسته و خودساخته ای می داند که ارزش های متعالی انسانی و الهی بسیاری را در خویش گردآورده بود و درباره وی می گوید: شرایط امروز ایران اسلامی و جامعه ما، بیشتر نیازمند به الگوبرداری از شخصیت سلمان فارسی که اهل "علم، تقوا و تدبیر" بود، است.

آن چه به عبادت و یکتاپرستی سلمان ارزش بیشتری می دهد، علم و آگاهی اوست. زاهد بودن در نگاه او به معنای حرام ساختن نعمت های الهی بر خود نیست. زهد به معنای عدم دلبستگی و وابستگی به امور مادی است. پارسایی و بی رغبتی او به دنیاست.

وارستگی سلمان از ایمان عمیق و عالمانه او سرچشمه می گرفت، زیرا هر کس ایمان نیرومندتر داشته باشد، از جاذبه ها و مقام های دنیوی آزادتر است. نه به کسی ظلم می کند و نه ظلم را می پذیرد. بنابراین زندگی سلمان فارسی برای ما ایرانیان می تواند "نمادی از ایمان آگاهانه، داوطلبانه و مدیریت عادلانه و پویای ایرانی" باشد.
      انتهای پیام/
شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب: 442095
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *