۰
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان:

رشد اقتصادی ۸ درصد در دستور کار دولت قرار دارد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه رشد اقتصادی ۸ درصد در دستور کار دولت قرار دارد، گفت: ارائه داده‌ها و اطلاعات آماری باید توسط فرمانداران و مدیران شهرستانی بادقت انجام شود.
رشد اقتصادی ۸ درصد در دستور کار دولت قرار دارد
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما به نقل از روابط‌عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان، مهرداد عرب اول بیان کرد: یکی از اقدامات بی‌نظیر دولت سیزدهم تأکید بر موضوع رشد اقتصادی ۸ درصد در  برنامه هفتم توسعه است.

وی افزود: موضوع رشد اقتصادی ۸ درصدی یک تکلیف برای تمامی استان‌ها بوده و هر استان سهمی از ۸ درصد کل را در بخش‌های صنعت، کشاورزی، خدمات و معدن دارند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: مثلاً سهم استان سیستان و بلوچستان از رشد اقتصادی سالانه کل ۸/۷ درصد است، لذا این سهم باید در سطح ۲۶ شهرستان تقسیم شود و متناسب با ظرفیت شهرستان‌ها بتوانیم به این عدد و رقم دست یابیم.

وی گفت: متناسب با رشد اقتصادی که در شهرستان‌ها انجام می‌شود قطعاً تقسیم و توزیع منابع هم به همان سمت‌وسو خواهد رفت.

عرب اول اظهار کرد: موضوع آمایش سرزمین نیز بسیار مهم است و در کلان استان با همین نگاه تقسیم و توزیع منابع در شورای برنامه‌ریزی و توسعه انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: تقسیم منابع باید بر اساس خروجی آمایش سرزمین باشد چرا که ظرفیت‌ها و محدودیت‌های هر شهرستان در قالب این سند احصا شده، بنابراین اگر قرار است تغییری در شاخص‌های توسعه استان رخ دهد، اجرای آن ضروری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان اذعان کرد: امسال تاکنون دو مرحله تخصیص به استان ابلاغ شده، سه ردیف تخصیص نیز در قالب ردیف مکران، متوازن و محرومیت‌زدایی در دست اقدام است که تکلیف اعتبار و دستگاه‌های اجرایی مشخص شده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن توزیع خواهد شد.

وی با بیان اينکه از سه منبع فوق سهم شهرستان چابهار قابل‌ملاحظه است، افزود: برای بحث آبرسانی به چابهار و کنارک علاوه بر اعتبار مندرج در پیوست یک قانون بودجه از محل اعتبارات متوازن حدود ۴۰ میلیارد تومان و از سواحل مکران حدود ۹۰ میلیارد تومان برای این پروژه مهم در نظر گرفته شده است.


انتهای خبر/
شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب: 453556
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *