۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

سیستان و بلوچستان مرزبان سلامت کشور است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: سیستان و بلوچستان باتوجه‌به هم‌جواری با کشورهای افغانستان و پاکستان که از شاخص‌های پایینی در سلامت برخوردار هستند به‌عنوان مرزبان سلامت کشور محسوب می‌شود.
سیستان و بلوچستان مرزبان سلامت کشور است
به گزارش پایگاه خبری «تفتان ما»، حبیب غزنوی در وبینار آنلاین کشوری با حضور وزیر بهداشت بیان کرد: هم‌زمان با پویش ملی سلامت که در سطح کشور برگزار شد، سیستان و بلوچستان طرح منطقه‌ای واکسیناسیون فلج اطفال را نیز برگزار کرد.
 
 وی ادامه داد: جهت صیانت از سلامت استان و کشور، طرح منطقه‌ای واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال جهت واکسینه نمودن کودکان زیر ۵ سال برگزار شد.
 
 غزنوی افزود: خوشبختانه با تلاش گسترده همکارانمان در تمامی واحدهای محیطی و ستادی طرح واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با موفقیت انجام شد.
 
 وی تصریح کرد: معمولاً در پایان هر سال سازمان مدیریت و وزارت بهداشت اعتباراتی را به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اختصاص می‌دهد، جهت سرعت‌بخشیدن به تخصص و پرداخت آن باتوجه‌به اینکه در آستانه برگزاری انتخابات هستیم، در راستای امید آفرینی و شرکت پرشور کارکنان در انتخابات این اعتبارات در بهمن‌ماه پرداخت شود.
 
 محمدحسین نیکنام دستیار ویژه مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت نیز در این وبینار از تلاش‌ها و اهتمام دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در راستای مبارزه و پیشگیری از بیماری‌های واگیر تقدیر و قدرانی و بیان کرد: اجلاس بین‌المللی G۵ از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است و خوشبختانه از ظرفیت‌های این گروه جهت توسعه و گسترش برنامه‌ها در راستای مبارزه با بیماری‌های واگیر و غیرواگیر استفاده شده و خواهد شد.

 وی ادامه داد: این نشست با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و کشورهای پاکستان، افغانستان، عراق، تاجیکستان، سازمان جهانی بهداشت در اواخر این ماه نیز برگزار می‌شود.

 عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: ۴۶ میلیون نفر در پویش ملی سلامت شرکت کردند و رکورد جدیدی در مشارکت مردمی در حوزه سلامت ثبت شد.

 وی ادامه داد: این مشارکت حداکثری مردم در پویش ملی سلامت نشان‌دهنده اعتماد مردم به‌نظام سلامت است.
 عین‌اللهی همچنین به روابط‌عمومی‌های دانشگاه توصیه کرد جهت اطلاع‌رسانی گسترده خدمات نظام سلامت از ظرفیت‌های رسانه‌های برخط و چاپی ملی و بین‌المللی استفاده کنند.

انتهای خبر/
دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب: 453708
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *