۰
امام‌جمعه خاش:

شهید رئیسی مایه آبروی ملی بود

امام‌جمعه خاش گفت: شهید رئیسی ایران را برای رجال سیاسی دنیا عزتمند تر و بزرگ‌تر کرد شهید رئیسی مایه آبروی ملی بود.
شهید رئیسی مایه آبروی ملی بود
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما،حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا دهقان امام‌جمعه خاش تصریح کرد: امام جواد فرمودند هر مؤمنی محتاج سه خصلت است یکی توفیق یافتن از جانب خدا دوم اینکه هر انسانی نیازمند یک موعظه‌کننده از نفس خود است سوم اینکه یک فرد موعظه‌کننده که انسان را به‌سوی کمال هدایت کند.

امام‌جمعه خاش عنوان کرد: ماه ذی‌الحجه ماه بسیار پربرکتی است و باید از فرصت بندگی در این ماه استفاده کرد روزه‌گرفتن در روز اول این ماه فضیلت هشتاد ماه عبادت را دارد. 

وی با اشاره به‌پیش رو بودن روز ازدواج افزود: کسی که ازدواج می‌کند نیم دین خود را کامل می‌کند و این سنت پیغمبر است و این امر مهمی است تشکیل خانواده و صاحب فرزند شدن مایه خیروبرکت در زندگی می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دهقان افزود: امروزه خانواده باید توانمند باشد؛ چراکه دشمن خانواده را هدف قرارداد و قصد ازبین‌بردن نهاد خانواده را دارد و برای این کار باید خانواده‌ها مسئله معاشرت نیکو و محبت‌ورزیدن به اعضای خانواده را در پیش بگیرند 

وی ادامه داد: رهبری نصایحی در این زمینه دارند و می‌فرمایند بروید و با هم بسازید و این جمله ساده مفهوم بسیاری دارد صبور بودن و تلاش برای درک طرف مقابل مهم‌ترین اصل زندگی مشترک است چیزی که می‌تواند زندگی را مستحکم نگه دارد اخلاق درست است مردم ایران داغ جان‌سوزی را تجربه کردند و ما تا بیست و یک روز دیگر انتخاباتی را در پیش داریم و مردم باید اهتمام ویژه‌ای در این زمینه داشته باشند و انتخابات باید زمینه عزت و شرح برنامه‌ها باشد نه محل تخریب رقبا رهبری درباره انتخابات فرمودند بین نامزدها باید اخلاق حاکم باشد. 

امام‌جمعه خاش خاطرنشان کرد: رهبری می‌فرماید لجن‌پراکنی و تهمت‌زدن نامزدها به یکدیگر به ابروی ملی ضربه می‌زند صحنه انتخابات صحنه عزت و حماسه است حرمت و ابروی یک مسلمان از حرمت کعبه مهم‌تر است پیامبر می‌فرماید کسی که تلاش کند ابروی برادر مسلمان خود را حفظ کند در روز قیامت برای او در برابر عذاب‌ها حجاب می‌شود.

وی اذعان کرد: شهید رئیسی ایران را برای رجال سیاسی دنیا عزتمند تر و بزرگ‌تر کرد شهید رئیسی مایه ابروی ملی بود که برای ملت ایران ابروی بیشتری به ارمغان آورد. 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دهقان گفت: صحنه انتخابات باید صحنه تبیین باشد نه تخریب و هدف بهتر کردن شرایط است و در این رقابت‌ها باید چهارچوب قانون نظام رعایت شود و باید موجب تقویت قوه تفکر مردم باشد نه تشویش اذهان و گمراه‌کردن ذهن مردم و این شکستن چهارچوب قانون نظام است.

وی بیان کرد: نامزدها باید با دشمنان مرزبندی داشته باشند نه مشترکات مردم باید بادقت بررسی کنند تا انتخاب اصلح داشته باشند.

امام‌جمعه خاش در پایان گفت: امروزه می‌بینیم آژانس اتمی از فقدان رئیس‌جمهور ایران استفاده کرد و قطعنامه‌ای بر ضد ایران تصویب کردند درحالی‌که ایران در زمینه هسته‌ای بیشترین میزان بازرسی را دارد و این نشانه میزان اهمیت حضور فرد اصلح و درست در این جایگاه است.

انتهای خبر/
جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب: 454078
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *