۰
امام‌جمعه خاش:

مردم امروز تعیین سرنوشت می‌کنند

امام‌جمعه خاش گفت: امروز روز تعیین سرنوشت کشور به دست مردم است و مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح اهمیت بسیاری را داراست.
مردم امروز تعیین سرنوشت می‌کنند
 به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا دهقان تصریح کرد: امروز روز تعیین سرنوشت کشور به دست مردم است ملت‌ها و مردم تابع رفتار حاکمان خود هستند پس امروز مردم با انتخاب رئیس‌جمهور می‌توانند با انتخاب خود موجبات خوشبختی و بهبود شرایط را رقم می‌زنند و بالعکس آن نیز امکان دارد به همین دلیل انتخاب درست و اصلح اهمیت دارد.
  
 امام‌جمعه خاش بیان کرد: طی چهل و پنج سال گذشته نوع حکومت دولتمردان تأثیرات مستقیم بر زندگی مردم و روابط خارجی و اقتصاد ما داشته است و ما شاهد و ناظر آنها بوده‌ایم ما باید تصمیم بگیریم ما شاهد سه سال خدمت بی‌وقفه رئیس‌جمهور در کشور بودیم.
 
 وی افزود: شهید رئیسی موجبات عزت و اقتدار کشور را فراهم کرد و راه عزت پذیر را در پیش گرفت قدرت ایرانیان را در مقابل دیدگان جهان قرارداد اما برخی داخل کشور این موضوعات را قبول ندارند، در دفاع مقدس در تیرماه شهر سردشت مورد حمله شیمیایی قرار گرفت و زنان و مردان و کودکان بسیاری شهید یا شیمیایی شدند که امریکا المان و کشورهای غربی بمب‌های شیمیایی را در اختیار صدام قرار دادند.
  
 حجت اسلام و المسلمین دهقان اذعان کرد: ما در تاریخ معاصر در تیرماه شاهد اتفاق غم‌انگیز هواپیمای مسافربری ایران بودیم که اوسط ناو امریکایی مورد حمله قرار گرفت اکثر مسافران آن هواپیما از مردم استان سیستان و بلوچستان بودند.
  
 وی عنوان کرد: دولت امریکا به فرماندهان و سرنشینان ناو امریکایی به‌خاطر حمله به هواپیمای مسافربری ایران تقدیر و به آنها مدال شجاعت داد چنین کشوری نمی‌تواند بانی حقوق بشر و دوست ایران باشد.
 
  امام‌جمعه خاش خاطرنشان کرد: در زمان پهلوی قرارداد تسلیحاتی بین ایران و آمریکا بسته شد تمام پول خرید پرداخت شد؛ اما بعد از انقلاب به ایران هیچ‌گونه اسلحه‌ای تحویل داده نشد و اموال ایران بلوکه شدند.
 
 
 وی اذعان کرد: کشوری که به آن شکل از برجام خارج شد پس توافق با چنین کشوری بی‌معنی است و متأسفانه برخی در حال استفاده از فرصت انتخابات برای بازگرداندن شرایط به گذشته هستند.
 
 امام‌جمعه خاش گفت: استقامت و تلاش برای پیروزی راه‌حل مشکل است کسانی که تا الان پای صندوق‌های رأی نرفته‌اند حتماً حضور یابند و حضور حداکثری را برای ساختن ایران داشته باشد ما باید به کسی رأی دهیم که پایبند ولایت‌فقیه باشد و متعهد به راه امام و شهدا باشد.
 
 
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین دهقان بیان کرد: روز مباهله از مهم‌ترین روزهای بافضیلت اهل‌بیت است اثبات حقانیت پیامبر و اهل‌بیت و اثبات ولایت امیرالمؤمنین روز مباهله است.
 
 وی تصریح کرد: یکی از توصیه‌های امیرمؤمنان رعایت تقواست که حق خدا بر شماست و موجب می‌شود که شما حقی بر خدا داشته باشید خدا رحمت ورزیدن به بندگان خود را بر خود فرض کرده است و هر کسی تقواپیشه کند خدا از او در قیامت دستگیری می‌کند.
 
  امام‌جمعه خاش با اشاره به اهمیت خانواده گفت: تحکیم خانواده مسئله مهمی در جامعه است نهاد خانواده اصلی‌ترین رکن جامعه است که زمینه خوشبختی یا بدبختی افراد به طور مستقیم به این نهاد مربوط می‌شود.
  
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین دهقان تصریح کرد: هر فرد در مقابل خانواده خود سه خصوصیت را باید داشته باشد خوش‌رفتاری دوم در خانه گشاده‌دست باشد سوم غیرت ورزیدن نسبت به محارم و ناموس از این موارد هستند.
 
  وی افزود: پیامبر فرمودند کامل‌ترین فرد در ایمان کسی است که نسبت به خانواده نیک‌رفتارتر باشد افرادی که تعهدات خود به مردم عمل کند راست‌گفتار باشد در حضور خدا و مردم مرتکب گناه نشود با خانواده خود خوش‌رفتار باشد.

انتهای خبر/
 
 
 
 
 
 
جمعه ۸ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب: 454142
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *