۰
امام‌جمعه خاش:

عامل عاشورا در چند روز شکل نگرفت

امام‌جمعه خاش گفت: تاریخ به ما می‌گوید عامل واقعه عاشورا در طی چند روز نبوده و در نتیجه عواملی در چندین سال اتفاق افتاده است و در نتیجه باعث تنها شدن ولی خدا شدند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تفتان ما ،حجت‌الاسلام‌والمسلمین دهقان امام‌جمعه خاش بیان کرد: رژیم صهیونیستی به‌عنوان غده سرطانی همواره منشأ شر بوده و حضورش متجاوزانه بوده و با جنایت‌هایی که انجام داده است نیروی مقاومت در جنگ سی و سه‌روزه با مجاهدت و تلاش تعدادی از آنها را اسیر کرد .

امام‌جمعه خاش افزود: رژیم متخاصم نیز به بهانه اسرا جنگ تمام‌عیار بر علیه مردم غزه آغاز کرد طی این مدت با مقاومت نیروی حزب‌الله مواجه شد و علی‌رغم خسارت‌های فراوان به اهداف شوم خود نرسید و در پخش زنده نیروی مقاومت ناوچه جنگی آنها را هدف قرارداد و عرصه بین‌المللی برای رژیم صهیونیستی گران تمام شد.

وی در ادامه گفت: امروز رژیم صهیونیستی همچنان در حال مرتکب شدن جنایت است و لازم است کشورهای اسلامی و مردم آزاده و سازمان‌های بین‌المللی جنایت‌های این رژیم را محکوم کنند و برخورد کنند و آنها را پاسخگوی این جنایات کنند.

امام‌جمعه خاش با تسلیت تاسوعا و عاشورا حسینی بیان کرد: افرادی که امام حسین متوسل شوند از عنایات این بزرگوار بهره‌مند و به حرمت نام مبارک ابن معصوم خداوند به حاجتشان پاسخ می‌دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دهقان اذعان کرد: عاشورای حسینی تلخ‌ترین اتفاق تاریخ اسلام است و نماد ایستادگی در مقابل باطل و ناحق است به‌واسطه عاشورا ارزش‌های اصیل سیره پیامبر تداوم پیدا کرد با عزاداری در مجالس حسینی ما خود را به نورانیت و عصمت این امام بزرگوار گره می‌زنیم.

وی با اشاره به‌پیش رو بودن شهادت امام سجاد بیان کرد: پس از عاشورا تلخ‌ترین اتفاقات در زمان امامت امام سجاد اتفاق افتاد؛ اما امام با روش‌هایی توانست راه جد خود را حفظ و ادامه دهد .

امام‌جمعه خاش در خصوص عاشورای حسینی گفت: عبرت‌گیری از واقعه عاشورا حسینی مقوله بسیار مهمی است و پس از گذشت سالیان زیاد نیز باید به یاد این واقعه باشیم .

وی بیان کرد: تاریخ به ما می‌گوید عامل واقعه عاشورا در طی چند روز نبوده و در نتیجه عواملی در چندین سال اتفاق افتاده است و در نتیجه باعث تنها شدن ولی خدا شدند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دهقان خاطرنشان کرد: می‌طلبند امروز از واقعه کربلا آگاه باشیم تا مرتکب این خطاها نشویم شبهات در تاریخ می‌توانند تاریک‌کننده و اختلاف اور شوند امام حسین با جان فدائی خود خواست تا مردم بفهمند حق و باطل را از هم تشخیص دهند.

امام‌جمعه خاش تصریح کرد: بعد از به‌شهادت‌رسیدن رئیس‌جمهور مردم پای صندوق‌های رأی حاضر شدند و رئیس‌جمهور خود را انتخاب کردند این مردم بودند که رئیس‌جمهور خود را انتخاب کردند .
 
 وی عنوان کرد: رئیس‌جمهور باید به رأی مردم احترام بگذارد و با درنظرگرفتن قانون اساسی در راستای تبعیت از فرمایشات حکیمانه رهبری حرکت کند.
 
وی در پایان با گلایه از وضعیت آب شهرستان افزود: امسال اکثر شهروندان از وضعیتی آب ناراضی هستند برخی محله‌ها چندین روز تا یک هفته آب نداشته‌اند هر اداره‌ای باید به وظایف خود به‌درستی عمل کند.

انتهای خبر/
 
جمعه ۲۲ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب: 454159
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *