۰

نشست ویژه شورای راهبری سیستان و بلوچستان با رئیس‌جمهور

نشست ویژه شورای راهبردی استان با رئیس‌جمهور برگزار شد و مسائل اساسی استان موردبحث و بررسی قرار گرفت.
نشست ویژه شورای راهبری سیستان و بلوچستان با رئیس‌جمهور
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما به نقل از عصرهامون، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان ضمن تشکر از اختصاص وقت مفصل از سوی آیت‌الله رئیسی برای بررسی مسائل استان اظهار کرد: در پی تأسیس شورای راهبردی سیستان و بلوچستان به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی، همراهی و همدلی خوبی میان اعضای شورا برای پیگیری امور و مشکلات استان شکل گرفت که مایه امیدواری است.
 
امام‌جمعه زاهدان با بیان این که در استان سیستان و بلوچستان شاهد محرومیت‌های تاریخی و انباشت ترک فعل‌ها و سوء تدبیرها هستیم، عنوان داشت: با وجود خدمات فراوانی که در طول سال‌های پس از انقلاب اسلامی صورت‌گرفته متأسفانه برخی اقدامات لازم انجام نشده و بعضاً کارها به‌کندی پیش می‌رود و خود تحریمی‌ها به‌واسطه برخی بی‌تدبیری‌ها و موانع قانونی وجود دارد.
 
آیت‌الله محامی ضمن قدردانی از تلاش‌های استاندار سیستان و بلوچستان در دو جبهه مرکز برای جذب بودجه و داخل استان در جهت بسیج و به‌کارگیری مدیران، خاطرنشان کرد: سفر اخیر ریاست‌جمهوری مصوبات خوبی داشت اما روند پیگیری مصوبات کند بوده و نیازمند پیگیری بیشتر است.
 
وی در ادامه به مسائل مهم استان از جمله مشکل آب مردم سیستان، ریزگرد، مشکلات آموزشی در مناطق محروم، قاچاق سوخت، مشکلات حمل‌ونقل و راه‌های مواصلاتی، مناطق آزاد چابهار و سیستان، رسیدگی به مسئله اتباع بیگانه غیرمجاز و تعیین تکلیف افراد فاقد شناسنامه، اشاره نموده و افزود: تا کنون فرصت‌های زیادی ازدست‌رفته و استاندار برای رفع موانع و پیشبرد امور نیازمند حمایت جدی شماست.
 
رئیس شورای راهبردی سیستان و بلوچستان، مردم سیستان و بلوچستان را دارای صلابت، صبوری و نجابت عنوان کرد و ادامه داد: اگر این ویژگی‌ها در جامعه سیستان و بلوچستان وجود نداشت، شرایط به‌گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد البته حساب جریانات افراطی از عموم مردم جداست.
 
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به شرایط سخت کشور به‌ویژه سیستان و بلوچستان و ضرورت پیگیری ویژه از سوی رئیس قوه مجریه، بیان داشت: پیشنهاد می‌شود سفر آینده رئیس‌جمهور به استان همراه با خبرهای خوش باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل‌سنت سیستان و بلوچستان مواردی از جمله واگذاری مسئولیت‌های ملی به نیروهای توانمند و همراه با نظام در استان اعم از شیعه و اهل‌سنت؛ تسریع در رسیدگی به پرونده متخلفان واقعه ۸ مهر زاهدان؛ احقاق حق خانواده شهدا و جانبازان اعم از پاسدار، بسیجی و مردم و جبران خسارات به کسبه آسیب‌دیده در اغتشاشات اخیر را خواستار شد.
 
آیت‌‌الله محامی در ادامه خواستار توجه بیشتر دولت به مسائل فرهنگی سیستان و بلوچستان و حمایت‌های لازم تحت اشراف قرارگاه فرهنگی استان شد.
 
در ادامه پس از گزارش اعضای جلسه، آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور با اشاره به خدمات برجسته‌ای که در طول دوران انقلاب اسلامی برای توسعه و آبادانی این استان صورت‌گرفته است، بر ضرورت استمرار این خدمات تأکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت‌ها و استعدادهای برجسته مردمی برای سرعت‌بخشیدن به روند توسعه استان باید بیش‌ازپیش موردتوجه قرار گیرد.

رئیس‌جمهور تفویض اختیارات ویژه به استاندار سيستان و بلوچستان برای حل مشکلات و پیشبرد امور استان را ضروری دانست و بر تداوم هماهنگی همه مدیران استان برای رفع مشکلات تأکید کرد.

در این جلسه تأمین اعتبار برای طرح‌های آبرسانی استان، پیگیری اعتبارات مربوط به خط ریلی زاهدان - چابهار، سرعت‌بخشیدن به طرح‌های اشتغال‌زایی از جمله فعال‌کردن معادن استان، تخصیص بودجه برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و همچنین برگزاری جلسات هماهنگی برای هم‌افزایی بین مناطق آزاد، استانداری و ستاد توسعه سواحل مکران طرح و مورد بررسی قرار گرفت.

تسریع در رسیدگی به مسائل ناشی از حوادث سال گذشته زاهدان و پرداخت خسارت آسیب‌دیدگان نیز از جمله موارد مورد تأکید بود.

انتهای خبر/
يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب: 453158
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *