۰

قدر داشته هایمان را بدانیم/ روزگار سخت خبرنگاران در خاش/ دولتمردان با وعده های بدون عمل بر زخمهای کهنه این قشر مظلوم اما موثر جامعه نمک می پاشند/ دریافت حقوق های نجومی توسط مدیران و پرداخت حقوق ۱۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی به فعالان خبری/ وزیر ارشاد به درخواست

سالهاست که خبرنگاران در کشور و منطقه خاش و سیستان و بلوچستان با نگاه نا مهربان دولتمردان روزگار سخت و مشقت باری را سپری می کنند اما هیچ نماینده ای از مردم در مجلس و هیچ مسئولی در دولت به فکر نیازهای این قشر پرتلاش و خدمتگذار نسیت و دریافت حقوق های نجومی توسط مدیران در دولت و پرداخت حقوق 100 تا 400 هزار تومانی به فعالان خبری این قشر ارزشمند و موثر جامعه را به شدت آزار می دهد که انتظار می رود وزیر ارشاد در سفر به سیستان و بلوچستان به نیازهای و درخواستهای خبرنگاران توجه کند و پاسخگو باشد.
قدر داشته هایمان را بدانیم/ روزگار سخت خبرنگاران در خاش/ دولتمردان با وعده های بدون عمل بر زخمهای کهنه این قشر مظلوم اما موثر جامعه نمک می پاشند/ دریافت حقوق های نجومی توسط مدیران و پرداخت حقوق ۱۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی به فعالان خبری/ وزیر ارشاد به درخواست
به گزارش خبرنگار تفتان ما، فعالان عرصه رسانه و خبر در لحظه های مختلف و در ساعات شب و روز برای پوشش خبرها تلاش و کوششی وافر و موثر دارند اما مدیران و کارکنان در دولت مخصوصا در دولت" کلید یا همان تدبیر" هیچ نگاهی به خبرنگاران نداشته و فقط به فکر دریافت حقوق های نجومی خودشان هستند.

در مواقعی که مردم و مسئولان به فکر استراحت هستند قشر همیشه در صحنه خبرنگاران به رسالت خبری و انجام وظیفه شان می پردازند.

خبرنگاران در منطقه خاش و نقاط مختلف سیستان و بلوچستان و ایران سربلند بدون داشتن هرگونه کمک و چشم داشت نسبت به انجام تعهدات خود اقدام و عمل می کنند.

خبرنگاران در خاش و منطقه محروم سیستان و بلوچستان سالهاست ایام خود را با وعده های عملی نشده و گاها با بی مهری ها و بی توجهی های مسئولان سپری می کنند.

این قشر پر تلاش و مخلص بدون برخورداری از پوشش بیمه ای و نداشتن حقوق و درآمد کافی در امورات زندگی خود مشکلات فراوانی را متحمل می شوند.

نمونه بارز خبرنگاران مظلوم در خاش " غلامعلی دارایی، خبرنگار صدا و سیما" و "علیرضا هاشمی فر" و "محمدامین میربلوچزهی، خبرنگار دولتی ایرنا" بوده که وی با فعالیت بیش از 15 ساله خود با داشتن توانایی بسیار بالا و حجم کار مفید و برخورداری از حقوق بسیار ناچیز و نداشتن بیمه و محروم بودن از مزایای دیگر تاکنون نتوانسته در سازمانی دولتی و یا یک اداره و یا شرکتی جذب بشود.

در حمایت از این فرد سخت کوش و پرتلاش که شناسنامه فرهنگی و ادبی منطقه خاش بوده تاکنون نمایندگان مردم در مجلس، فرمانداران، شوراها و شهرداران و مدیران اداری و شرکتهای خصوصی و حتی مردم خاش کوتاهی کرده اند.

این خبرنگار سخت کوش و بی ادعا با روحیه بالا و همتی بلند بسیجی وار در صحنه حاضر می شود و بنا به رسالت خود از مشکلات مردم سخن می گوید و گاها از عملکرد دولتمردان دفاع می کند.

در دولت کنونی و در دوره فعالیت شورا و شهرداری فعلی و حتی نماینده مردم خاش در مجلس به او وعده های زیادی داده شده اما تاکنون هیچ کدام نتوانسته اند به وعده های خود عمل کنند و کار به اینجا نیز رسیده که شورای شهر و شهرداری خاش با این همه هجمه رسانه ای و تبلیغات گسترده خود از پرداخت کردن حقوق واقعی این خبرنگار سر باز می زنند.

خبرنگاران دیگر خاش نیز که در شهرستان خاش فعالیت دارند متاسفانه همین وضعیت را دارند و با مشکلاتی مواجه هستند.

در این راستا می طلبد که همه مسئولان، شوراها و نماینده مردم خاش در مجلس به شعارها و وعده های داده شده جامه عمل بپوشند و برای رفع مشکلات خبرنگاران همت کنند.

خبرنگاران به مانند ورزشکاران، نخبگان و نام آوران نیازمند توجه های ویژه مسئولان و خیران و صاحبان صنایع هستند لذا امیدواریم لطف همه شامل حال این قشر سخت کوش و پرتلاش بشود و قدر داشته هایمان را بدانیم.

یادداشت: ایمان محبی از خاش
انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۲۶
کد مطلب: 437299
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *