۱
۱

راه‌اندازی دانشگاه نسل سوم در زاهدان/سن امید به زندگی در ‌مردان و زنان ایرانی به ‌72 و ‌74 سال رسید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در حال حاضر ‌امید به زندگی در میان مردان ایرانی به سن 72 و در بین زنان ایرانی به 74 سال رسیده ‌و این جای امیدواری دارد.
راه‌اندازی دانشگاه نسل سوم در زاهدان/سن امید به زندگی در ‌مردان و زنان ایرانی به ‌72 و ‌74 سال رسید
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، دکتر سعید طباطبایی در همایش کشوری سالمندان اظهار داشت: طبق تحقیقات وزارت بهداشت، جمعیت سالمند ایران در سال 2015، حدود 10 درصد است ‌و این رقم در سال 2050 به بالای 30درصد می‌رسد.
وی بیان کرد: در حال حاضر ‌امید به زندگی در میان مردان ایرانی به سن 72 و در بین زنان ایرانی به 74 سال رسیده ‌و این جای امیدواری دارد که امید به زندگی در میان زنان و مردان ایرانی افرایش پیدا کرده اما از سوی دیگر باید نگران مسائل بهداشتی و خودمراقبتی این قشر بود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ‌هدف از ایجاد دانشگاه نسل سوم را ارتقای عزت نفس و مشارکت سالمندان در فعالیت‌های اجتماعی و همچنین افزایش آگاهی در زمینه پیشگیری از بیماری‌ها عنوان کرد و از سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور درخواست کرد در راستای راه‌اندازی این دانشگاه در شهر خود، اقدامات لازم را انجام دهند.
‌طباطبایی در مورد نقش خودمراقبتی بیان کرد‌: خود‌مراقبتی یک تجربه موفق در کل دنیا‌ست و وقتی صحبت از خود‌مراقبتی می‌کنیم منظور مسئولیت‌پذیری افراد در حفظ سلامت خودشان است.
وی افزود: در بحث خود‌مراقبتی دو موضوع مهم پیشگیری و درمان بیمار‌ی‌ها مطرح می‌شود، در مرحله اول افراد باید راه‌های پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری را بدانند.
وی همچنین با اشاره به اینکه باور داریم که خدمت به مردم سن و جنس و نژاد نمی‌‌شناسد افزود: سالمندان کوله‌بار گرانبهایی از تجربه‌اند و حفظ توان و سلامت آنان علاوه بر نشاط بخشی به خانواده، اقدام مهمی در جهت انتقال این تجربیات به نسل جوان خواهد بود.
انتهای پیام/
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب: 426708
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


مشاهده نظرات کاربران
Iran, Islamic Republic of
از روزی که این بیچاره با ظریف مصاحبه کرده
همه شما عزم کردید که حذفش کنید