۱
۱
امام جمعه خاش در گفت و گو با تفتان ما؛

ماه محرم، ماه بصیرت افزایی و استكبار ستيزي است/ قيام امام حسين(ع) مظهر جوانمردي و شجاعت بود

امام جمعه و رييس شوراي فرهنگي شهرستان خاش گفت: ماه محرم، ماه بصیرت افزایی و استكبار ستيزي است و اين ماه يادآور ايثارگري ها و فداكاري هاي ياران با وفاي اباعبدالله الحسين(ع) است.
ماه محرم، ماه بصیرت افزایی و استكبار ستيزي است/ قيام امام حسين(ع) مظهر جوانمردي و شجاعت بود
حجت الاسلام محمدحسين ميري در خصوص ماه محرم در گفت و گو با خبرنگار  تفتان ما اظهار كرد: فرهنگ عاشورايي ما يكي از مهمترين و ريشه دارترين فرهنگ ها در بين ملت هاي اسلامي است و اين فرهنگ به ملت ها درس ايستادگي و برات از مشركان را داده است.
 
وي تصريح كرد: در حال حاضر ملت با بصيرت و آزاده ايران اسلامي در برابر توطئه ها و نيرنگ هاي شوم دشمنان ايستادگي ميكنند تا فرهنگ ديني و عاشورايي جاودانه و ماندگار بماند.
 
حجت الاسلام ميري با بيان اينكه ماه محرم الحرام يادآور ايثارگري ها و فداكاري هاي ياران با وفاي اباعبدالله الحسين(ع) است، گفت: بايد فرهنگ عاشورايي را به درستي به نسل هاي آتي منتقل شود و سيره و روش امام حسين(ع) سرلوحه كار و زندگي قرار بگيرد.
 
وي با بيان اينكه هفته نخست ماه محرم را هفته امر به معروف و نهي از منكر مي نامند، خاطرنشان كرد: اصل فريضه مهم امر به معروف و نهي از منكر در اين ماه از حسايست ويژه و خاصي برخوردار است و تمامي مسئولان بايد منكرات وارد آيين عزاداري حسيني نشود.
 
امام جمعه شهرستان خاش بيان كرد: قيام مقدس كربلا در حقيقت مظهر رشادت، شجاعت، حماسه آفريني و جوانمردي بود و اين حركت؛ به نوعي حركت اصلاح گونه و در راه عزت افزايي بود.
 
حجت الاسلام ميري با بيان اينكه بزرگترين پيام قيام عاشورا عدم سكوت در برابر ظلم و ستم بود، اظهار كرد: رسالت مسئولان هيئت هاي مذهبي بسيار حساس است و با رويكردهاي عملی می‌توانند تبیین‌کننده ابعاد قیام امام حسین (ع) باشند.
 
انتهای پیام/
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۲۰
کد مطلب: 434996
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


مشاهده نظرات کاربران
احسان میربلوچ
Iran, Islamic Republic of
ممنون از سایت بسیار خوبتون

ومن الله التوفیق