۱
۱
علماء و روحانيون شیعه و سنی شهرستان خاش در گفت و گو با تفتان ما؛

محرم؛ بهار ترويج حرگت انقلابي و استكبار ستيزي/ اهل سنت به امام حسين(ع) و اهل بيت عصمت و طهارت(ع) ارادت ويژه و خاصي دارند

ماه محرم؛ بهار ترويج ايمان و حركتي انقلابي و استكبار ستيزي برگرفته از قيام مقدس كربلا امام حسين(ع) و در حقيقت مظهر رشادت، شجاعت، حماسه آفريني و جوانمردي اباعبدالله الحسين(ع) است.
محرم؛ بهار ترويج حرگت انقلابي و استكبار ستيزي/ اهل سنت به امام حسين(ع) و اهل بيت عصمت و طهارت(ع) ارادت ويژه و خاصي دارند
به گزارش تفتان ما، ماه محرم جایگاه ویژه‌ای در طي تاريخ دارد و اين ماه بزرگ به خصوص واقعه عاشورا الهام بخش بسياري از قيام ها بوده است و چنانچه ريشه بسياري از حركت هاي اجتماعي ايران را بشكافيم، نقطه شروع آن در ماه محرم است و اين ماه كه فرا مي رسد در چشم هاي خشك شده ما چشمه اشك به جوشش مي آيد و باران حيات بخش عشق و شور امام حسين(ع) در قلب هاي قفل شده ما شرو ع به باريدن مي كند و ما گويي دوباره زنده مي شويم.
 
حماسه عظيم عاشورا شورانگيزترين و مهمترين حماسه تاريخ بشر است و ارزش و حرمت سرور و سالار شهيدان امام حسين(ع) امروز همه را تحت تاثير خود قرار داده است به گونه اي كه نه تنها محبان آن حضرت بلكه بيگانگان هم در گوشه و كنار دنيا در برابر نام باشكوه او سرتعظيم فرو مي آورند و قيام كربلا را با احترام یاد می‌‌کنند.
 
امام راحل می‌فرمایند: «محرم ماهى است که عدالت در مقابل ظلم و حق در مقابل باطل قیام کرده و به اثبات رسانده است که در طول تاریخ، همیشه حق بر باطل پیروز شده است.»
 

 
في الواقع اين ماه مزين است به نام اباعبدالله الحسين(ع)؛ شخصيت بزرگوار آن حضرت در عين مظلوميت به درجه رفيع شهادت نائل آمده اما از راه عدالت ورزي ذره اي فاصله نگرفته و ايشان با تكرار همواره بر مسئله عدالت و قضاوت عادلانه تاكيد داشتند و در نهايت هدف خود از قيام را براي مسلمانان زنده نگه داشتن امر به معروف و نهي از منكر عنوان كردند و اين ماه؛ يادآور مهمترين حماسه ظلم ستيزي در تاريخ است و اين حماسه در حقيقت حماسه انسان هاي پاك دل و راست قامت است كه عاشقانه به وصل الهي لبيك گفتند و در راه دين مبين اسلام جان خود را نثار كردند.
 
* اهل سنت به امام حسين(ع) و اهل بيت عصمت و طهارت(ع) ارادت ويژه و خاصي دارند
امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش در اين خصوص در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار كرد: قيام امام حسين(ع) نماد عظمت و حقانيت دين مبين اسلام بود و قيام ايشان سبب شده تا بسياري از فتنه ها و ترفند هاي شوم دشمنان خنثي و به خودشان بازگردانده شود.
 
مولوي محمدعلي شهنوازي با بيان اينكه امام حسين(ع) متعلق به شيعه و سني است، تصريح كرد: امام حسين(ع) تمام قد و با مقاومت مقابل دشمنان ايستادگي كرد و با نثار خون خود و 72 تن از يارانش، دين اسلام را براي هميشه از گزند دشمنان بيمه كرد.
 

 
وي خاطرنشان كرد: هدف از قيام امام حسين(ع) احياء و زنده نگه داشتن فريضه مهم امر به معروف و نهي از منكر بود و دشمنان از اين فريضه هراس دارند و مايوس و نااميد هستند.
 
مولوي شهنوازي اظهار كرد: ملت با بصيرت و بيدار ايران اسلامي همواره تابع فرمايشات رهبر انقلاب هستند و هرگز اجازه نمي دهند كه اين ملت در برابر استكبار جهاني ذره اي از اصول اسلامي خود كوتاه بياييد.
 
* امام حسين(ع) يا قيام مقدس كربلا ارزش هاي ديني را در جامعه برپا كرد
امام جماعت مسجد عترت النبی(ص) شهرستان خاش در خصوص ماه محرم، در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: سرور و سالار شهيدان امام حسين(ع) يا قيام مقدس كربلا ارزش هاي ديني را در جامعه برپا كرد و راه حقانيت را به مردم آموخت.
 
حجت الاسلام حسین درويش زايي بيان كرد: حضرت امام حسين(ع) حقيقتي جاودان است زيرا اقدامات و حركات آن امام بزرگوار مطابق با قانون خلقت است و با سيرت و فطرت انسان ها سازگار است و هرگز از اذهان و تاريخ پاك نمي شود.
 

 
وي خاطرنشان كرد: امام حسين(ع) و يارانش ويژگي ها و شاخص هاي بسياري داشتند كه از آنها مي توان به فروكش فتنه، دل نبستن به حب دنيا و ماديات نام برد.
 
حجت الاسلام درويش زايي با اشاره به شعار هيهات من الذله، اظهار كرد: امام حسين(ع) در آن زمان براي نپذيرفتن بيعت با ظالمان؛ شعار هيهات من الذله سر ميداد و آنچه كه انقلاب اسلامي را نيز پيروز كرد و جوانان به جبهه هاي هشت سال جنگ تحملي رفتند همين شعار بود و اين شعار از بصيرت بسياري برخوردار است.
 
* ماه محرم، ماه بصیرت افزایی و استكبار ستيزي است
امام جمعه شهرستان خاش در خصوص ماه محرم در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: فرهنگ عاشورايي ما يكي از مهمترين و ريشه دارترين فرهنگ ها در بين ملت هاي اسلامي است و اين فرهنگ به ملت ها درس ايستادگي و برات از مشركان را داده است.
 
حجت الاسلام غلامرضا دهقان تصريح كرد: در حال حاضر ملت با بصيرت و آزاده ايران اسلامي در برابر توطئه ها و نيرنگ هاي شوم دشمنان ايستادگي ميكنند تا فرهنگ ديني و عاشورايي جاودانه و ماندگار بماند.
 
وي با بيان اينكه ماه محرم الحرام يادآور ايثارگري ها و فداكاري هاي ياران با وفاي اباعبدالله الحسين(ع) است، گفت: بايد فرهنگ عاشورايي را به درستي به نسل هاي آتي منتقل شود و سيره و روش امام حسين(ع) سرلوحه كار و زندگي قرار بگيرد.
 
حجت الاسلام دهقان با بيان اينكه هفته نخست ماه محرم را هفته امر به معروف و نهي از منكر مي نامند، خاطرنشان كرد: اصل فريضه مهم امر به معروف و نهي از منكر در اين ماه از حسايست ويژه و خاصي برخوردار است و تمامي مسئولان بايد منكرات وارد آيين عزاداري حسيني نشود.
 

 
امام جمعه شهرستان خاش بيان كرد: قيام مقدس كربلا در حقيقت مظهر رشادت، شجاعت، حماسه آفريني و جوانمردي بود و اين حركت؛ به نوعي حركت اصلاح گونه و در راه عزت افزايي بود.
 
حجت الاسلام دهقان با بيان اينكه بزرگترين پيام قيام عاشورا عدم سكوت در برابر ظلم و ستم بود، اظهار كرد: رسالت مسئولان هيئت هاي مذهبي بسيار حساس است و با رويكردهاي عملی می‌توانند تبیین‌کننده ابعاد قیام امام حسین (ع) باشند.
 
* امام حسین(ع) پرچمدار انسانیت، مردانگي و آزادگي در دنيا بود
رابط نهاد نمايندگي ولي فقيه در امور اهل سنت شهرستان خاش در خصوص ماه محرم در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: مهمترين هدف از قيام امام حسين(ع) و 72 تن از ياران با وفايش احياء سنت حسنه امر به معروف و نهي از منكر بود و ايشان همواره بر انجام اين سنت تاكيد ميكردند و بايد تمام آحاد جامعه از آمران به معروف و ناهيان از منكر باشيم.
 
مولوي يعقوب حسين بر با بيان اينكه انسجام و وحدتي كه در ميان مذاهب اسلامي در ايران حاكم است مهمترين سرمايه هاي مسلمانان است، تصريح كرد: بين اهل تشيع و تسنن مشتركات بسيار مهم است و بايد بر روي اصول دين تاكيد كنيم و از سرمايه بزرگ وحدت و اتحاد در اين كشور به خوبي حفظ و حراست كنيم و نگذاريم دشمن بين شيعه و سني تفرقه ايجاد كند.
 
وي گفت: امام حسين(ع) و يارانش براي دفاع از دين از اين دنيا گذشتند چرا كه آن ها هرگز به اين دنيا دل بسته نبودند و قلبشان سراسر از  محبت پروردگا عالم بود.
 
مولوي حسين بر خاطرنشان كرد: امام حسين(ع) مي فرمايند:" نبايد دست دوستي به دشمنان داد و خالي كردن صحنه نبرد در برابر دشمنان شايسته مسلمانان نيست".
 

 
وي اذعان كرد: امام حسین(ع) پرچمدار انسانیت و مردانگي و آزادگي در دنيا بود و تمامي آحاد جامعه بايد از زندگي اين امام بزرگوار درس بگيرند و سبك زندگي خود را از اين امام سرمشق بگيزند تا جامعه متعالی داشته باشیم.
 
مولوی حسین بر اظهار کرد: امام راحل تاكيد كردند"این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگاه داشته است" و اباعبدالله الحسين(ع) تاكيد مي فرمايند: "که برای نگه داری و حفظ دین اسلام باید قیام کرد".
 
انتهای پیام/
پنجشنبه ۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۲
کد مطلب: 434998
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


مشاهده نظرات کاربران
ميربلوچ زهي
Iran, Islamic Republic of
اي خدا بخير كنه طايفه س و ب ج و دال همه درگيرند